Мультимедійні технології

Спеціальність: Смарт пристрої у радіоелектроніці і вбудовані системи
Код дисципліни: 7.172.10.E.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Радіоелектронних технологій інформаційних систем
Лектор: ст. викл. Мінзюк Вадим Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування у студентів знань, умінь та навичок, необхідних для ефективного використання методів мультимедійних технологій для створення мультимедійних інтерактивних програмних модулів та презентацій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки смарт і вбудованих систем або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів проектування радіоелектронних смарт пристроїв і вбудованих систем та характеризуються комплексністю чи невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК-3 Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ¬них джерел; ЗК-5 Уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові продукти в обраній галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси; ЗК-6. Знання та розуміння предметної області та розуміння фаху. фахові компетентності: ФК-1 Базові знання фундаментальних наук в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; ФК-2. Базові уявлення про будову, принцип дії, особливості структури та функціонування інтелектуальних радіосистем різного призначення та їх основні характеристики; ФК-4. Базові уявлення про засоби вимірювання характеристик вузлів та пристроїв електронних смарт пристроїв і вбудованих систем, їх налагодження та діагностику; ФК-7. Розуміння основних методів аналізу та синтезу компонентів та пристроїв електронних смарт та вбудованої техніки; ФКС-1.3.Знання особливостей поширення хвиль-носіїв сигналів на трасах передавання інформації та мікрохвильових смарт пристроїв їх випромінювання і приймання; ФКС-1.4. Розуміння принципів побудови багатоканальних систем зв’язку та передавання інформації, модулів зв’язку смарт та вбудованих систем, телерадіоінформаційних технологій.
Результати навчання: ЗН4 Знання в галузі інформатики й сучасних інформаційних технологій; навички використання програмних засобів розробки, створення баз даних і використання інтернет-ресурсів; навички роботи у комп’ютерних мережах ЗН1.1 Знання сучасних середовищ розробки та налагодження мікропроцесорних смарт пристроїв і систем. ЗН1.2 Знання новітніх напрямків реалізації мікропроцесорних систем, перспектив застосування мікроконтролерів у смарт пристроях і вбудованих структурах РТС. УМ3 Уміння використовувати засоби систем розробки та автоматизованого проєктування, уміння аналізувати науково-технічну літературу, у тому числі іноземною мовою, щодо стану, тенденцій та розвитку електронної техніки та сучасних РТС. УМ1.1 Уміння охарактеризувати компоненти мікропроцесорної смарт чи вбудованої системи. УМ1.2 Уміння програмувати у сучасних середовищах розробки та налагодження мікропроцесорних смарт пристроїв та вбудованих систем, використовувати засоби САПР для їх проєктування. КОМ2 Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: В процесі викладання дисципліни розглядаються такі питання: основні поняття мультимедіа; подання текстової інформації; статична графіка; динамічна графіка; цифровий звук та MIDI; навігація у мультимедійних продуктах; доповнена та віртуальна реальність.
Опис: Основні поняття мультимедіа. Подання текстової інформації. Статична графіка. Динамічна графіка. Цифровий звук та MIDI. Навігація у мультимедійних продуктах. Доповнена та віртуальна реальність.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: • вибіркове усне опитування перед початком занять; • оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю, захисту звітів з лабораторних робіт та виконання контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль та захист звітів з лабораторних робіт (70%); • контрольна робота (30%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Горечко О. М., Заводовська Н. О., Івасько Н. М. Програмування мультимедійних систем. Лабораторний практикум. Львів : Львівська політехніка, 2023.-156с. 2. Лотошинська Н. Д., Ізонін І. В. Технології 3D-моделювання в програмному середовищі 3ds Max з дисципліни "3D-Графіка". Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 216 с. 3. Журавчак Л. М., Левченко О. М. Програмування комп’ютерної графіки та мультимедійні засоби. Львів : Львівська політехніка, 2019.-276с. Допоміжна 1. Михайло Пічугін, Іван Канкін, Володимир Воротніков. Комп'ютерна графіка. Навчальний посібник. Центр навчальної літератури, 2019 2. Галина Брюханова. Комп'ютерні дизайн-технології. Навчальний посібник. Центр навчальної літератури, 2019 3. Андрій Василюк, Наталія Мельникова. Комп’ютерна графіка. Львів : Львівська політехніка, 2016 4. Басюк Т. М., Жежнич П. І. Методи та засоби мультимедійних інформаційних систем. Львів : Львівська політехніка, 2015.-428с. 5. Валерій Антонов, Юлія Антонова-Рафі. Комп'ютерне моделювання зображень. КНТ, 2007 Інформаційні ресурси 1. Blender Studio tutorials [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.blender.org/support/tutorials/ 2. Inkscape Tutorials [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://inkscape.org/learn/tutorials/ 3. GIMP Tutorials [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.gimp.org/tutorials/ 4. Tutorials for Audacity [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://manual.audacityteam.org/man/tutorials_for_audacity.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).