Міжнародна та національна енергетична політика
Спеціальність: Енергетична безпека
Код дисципліни: 7.141.08.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: к. політ. н., доцент Сухорольська Ірина Юріївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
Здатність діяти суспільно відповідально, проявляти громадянську свідомість, відповідати за якість виконаної роботи;
Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності);
Фахові компетентності:
Знання і розуміння наукових понять, теорій і методів, необхідних для розв’язування задач в енергетичній сфері;
Поглибленні знання про енергетичну політику та енергетичну безпеку та розуміння сучасних тенденцій у цій сфері;
Здатність аналізувати та прогнозувати здійснення енергетичної політики та забезпечення енергетичної безпеки у різних контекстах, зокрема політичному, правовому, економічному, технологічному, екологічному та інформаційному;
Поглибленні знання про європейські та національні стратегії
енергетичної безпеки;
Знання та розуміння енергетичних викликів, оцінка загроз та перспектив для України;
Здатність критично аналізувати системи енергетичної безпеки країн та регіонів та виробляти підходи до розв’язання проблем і задач у сфері енергетичної безпеки;
Здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні завдань та проведенні досліджень, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен:
знати суть та поняття глобалізації та її вплив на міжнародні відносини;
знати суть енергетичної політики та стратегію європейської енергетичної політики;
вміти аналізувати енергетичну політику держави та вміти запропонувати вирішення проблем у цій сфері;
вміти прогнозувати сучасні виклики та ризики розвитку енергетичних конфліктів;
орієнтуватися у теоретичних та практичних аспектах забезпечення енергетичної безпеки України;
розуміти природу основних загроз міжнародній та національній енергетичній безпеці;
розуміти особливості міжнародних інтеграційних процесів у сфері енергетики, роль та місце у них України.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: -
Кореквізити: Стратегія сталого розвитку та енергетична безпека,
Енергетична дипломатія
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні розглянуто сучасні національні моделі енергетичної політики, міжнародні та регіональні організації, які діють у сфері енергетичної політики, енергетичну дипломатію та основні міжнародні договори у сфері енергетичної політики, основи енергетичної безпеки, особливості розвитку енергетичної політики ЄС, України та окремих держав світу.
Опис: Сутність та особливості міжнародної і національної політики. Глобальні тренди у сфері енергетики. Теорія і засади енергетичної політики. Сучасна енергетична політика: виклики та загрози. Енергетика та політика у суміжних сферах. Прогнозування як основа енергетичної політики. Міжнародне енергетичне співробітництво. Основи енергетичної дипломатії. Енергетична безпека держави. Міжнародна енергетична безпека: сутність та основні загрози. Енергетична політика України. Енергетична політика як чинник гібридної стратегії Росії. Особливості енергетичної політики США. Енергетична політика ЄС та держав-членів. Енергетична політика Китаю.
Методи та критерії оцінювання: Усні та письмові опитування, обговорення проблемних питань, аналіз доповідей, рефератів, презентацій, ессе.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40% (усні відповіді на практичних заняттях, участь в обговоренні проблемних питань – макс. оцінка 3 бали, доповідь – макс. оцінка 5 балів, проект-презентація – макс. оцінка 12 балів).
Екзаменаційний контроль - 60% (тести, описові питання).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Acting in Time on Energy Policy/ Ed. by Kelly Sims Gallagher. Washington, DC: Brookings Institution Press, 2009. 194 p.
2. Cozzi L. et al. World Energy Outlook 2020. IEA, 2020. 810 p.
3. Energy Policy / Ed. by Paul Ruschmann. New York, NY: Infobase Publishing, 2009. 144 p.
4. Global energy: Issues, potentials, and policy implications / Eds: Ekins P., Bradshaw M., Watson J. Oxford University Press, 2015. 619 p.
5. Global Energy Governance: the New Rules of the Game / ed. by A. Goldthau and J.M. Wittie. Berlin, 2010. 386 p.
6. Hal H., Orvis R., Rissman J. Designing climate solutions: a policy guide for low-carbon energy. Island Press, 2018. 374 p.
7. Miciula I. Polityka energetyczna Unii Europejskiej do 2030 roku w ramach zroznicowanego rozwoju / I. Miciula // Studia i Prace Wydzialu Nauk Ekonomicznych i zarzadzania. №42 . T. 2. S. 57-67.
8. Nersesian R. Energy economics: markets, history and policy. Routledge, 2016. 653 p.
9. Renewable Energy Policy and Politics: A Handbook for Decision-making / Ed. by Karl Mallon. London: Earthscan, 2006. – 268 p.
10. Smil V. Energy myths and realities. Washington, DC: AEI Press, 2010. 219 p.
11. The Handbook of Global Energy Policy / ed. by A. Goldthau. Oxford, 2013. 566 p.
12. The Handbook of Global Energy Policy / Ed. by Andreas Goldthau. Hoboken: Wiley-Blackwell, 2013. – 564 p.
13. Дарнопих Г.Ю. Паливно-енергетичний комплекс України в умовах глобалізації / Г. Ю. Дарнопих // Вісник Національної юридичної академії України ім. Ярослава Мудрого. – 2011. - № 2 (5). – С. 16-29.
14. Енергетична стратегія України до 2030 року. [Електронний ресурс]. Режим доступу до джерела: http://www.aes-ukraine.com/documents/5390.html – 48k.
15. Мала енциклопедія міжнародної безпеки / За заг. ред. Ю.Л.Бошицького, О.В.Потєхіна. – К.: Вид-во Європейського університету, 2012.
16. Основи теорії міжнародних відносин : Навч. посібник / Л.О.Дорош, М.В. Здоровега, О.Я.Івасечко, У.В. Ільницька, О.В. Кукарцев, Ю.Р.Лемко, Ю.Я. Тишкун, Я.Б.Турчин. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. 244 с.
17. Сухорольський П. Основи футурології. Львів, Апріорі. 628 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).