Енергетична політика ЄС
Спеціальність: Енергетична безпека
Код дисципліни: 7.141.08.O.012
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: к.пол.н. доцент кафедри ПМВ Олег Цебенко
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність : Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми під час професійної діяльності у сфері енергетичної безпеки або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
ЗК 2. Здатність та розуміння предметної області та професійної діяльності;
Фахові компетентності:
ФК 4. Здатність аналізувати та прогнозувати здійснення енергетичної політики та забезпечення енергетичної безпеки у різних контекстах, зокрема політичному, правовому, економічному, технологічному, екологічному та інфомраційному;
ФК 6. Поглиблені знання про європейські та національні стратегії енергетичної безпеки;
ФК 7. Здатність використовувати отримані знання та уміння для роботи в енергетчиній сфері;
ФК 8. Здатність належно забезпечувати міжнародне співробітництво у сфері енергетичної безпеки;
ФК 10. Знання та розуміння енергетичних викликів, оцінка загроз та перспектив для України;
ФК 11. Розуміння особливостей енергетичного забезпечення та інфраструктури країн та регіонів , глобальних, регіональних та локальних процесів у енергетичній сфері та місця в них України;
ФК 12. Здатність критично аналізувати системи енергетичної безпеки країн та регіонів та виробляти підходи до розв’язання проблем і задач у сфері енергетичної безпеки.
Результати навчання: Знання:
ЗН 1. Здатність продемонструвати знання сучасного стану, тенденції розвитку, найбільш важливих розробок та новітніх технологій в сфері забезпечення енергетичної безпеки на національному та глобальному рівнях, критично їх оцінювати;
ЗН 2. Здатність демонструвати знання та розуміння вузькоспеціалізованих (політичних, управлінських, економічних, правових, екологічних, технічних, комунікаційних тощо) аспектів забезпечення енергетичної безпеки).
Уміння:
УМ 9. Критично аналізувати основні показники функціонування енергетичних систем різних рівнів з позиції енергетичної безпеки;
УМ 10. Вміння системно мислити та креативно інтерпретувати факти та події на глобальному, регіональному та локальному рівнях, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти під час розв’язання завдань обраної спеціалізації та проведення досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Енергетична інфраструктура України та ЄС. Енергетична безпека. Тренди енергетичної політики в умовах глобалізації
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Енергетична політика ЄС» передбачає формування у студентів знань про сутність енергетичної безпеки ЄС, розуміння проблем забезпечення енергетичної безпеки державами європейського союзу; умінь та навичок визначати загрози європейській енергетичній безпеці; знання специфіки діяльності інституцій ЄС, які займаються дослідженням проблем енергетичної безпеки; формування навичок самостійного мислення та аналізу формування певної системи міжнародної енергетичної безпеки та визначення місця і ролі в ній України.
Опис: Передумови та особливості функціонування ЄС
Концептуальні підходи до енергетичної політики ЄС
Правове регулювання енергетичної політики в ЄС
Стратегії енергетичної безпеки ЄС
Виклики та перспективи забезпечення енергетичної безпеки ЄС
Інституції ЄС у сфері політики енергетичної безпеки та енергетичної політики
Інструменти забезпечення енергетичної політики ЄС
Європейський енергетичний ринок та особливості його функціонування
Європейські кращі практики у сфері енергетичної політики
Україна та ЄС: співпраця у енергетичній сфері
Методи та критерії оцінювання: Методи діагностики знань
Усні та письмові опитування згідно плану практичних занять, написання та захист рефератів, обговорення проблемних завдань, екзамен (тестування, відкриті питання).
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах
Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисци-пліну
1. Усні та письмові відповіді згідно плану практичних занять (максимально - 40 балів) (для заочної форми навчання - максимально 30 балів)*
2. Доповнення, участь у дискусії під час практичного заняття (максимально - 10 балів)**
3. Виконання обов’язкового індивідуального домашнього завдання – контрольної роботи (для заочної форми навчання - максимально 20 балів)***. Разом за ПК письмова
компонента
Усна компонента
40 ІСПИТ балів у межах балів, відведених на письмову компоненту
Разом - 100 балів за дисципліну (максимум)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Білоцький С. Д. Міжнародно-правові засади та інституційні механізми регулювання відносин у сфері екологічно-орієнтованої енергетики : монографія / С. Д. Білоцький. – Одеса : Фенікс, 2015. – 546 с.
2. Білоцький С. Енергетичне співтовариство, Третій енергетичний пакет ЄС і правове регулювання альтернативної енергетики / С. Білоцький, О. Гріненко // Український часопис міжнародного права. – 2012. – № 1. – С. 69–76
3. Голікова С. В. Правове регулювання газової сфери та нафтопостачальної сфери у Європейському Союзі та в Україні (порівняльно- 174 правове дослідження) / С. В. Голікова, В. Г. Дідик, О. С. Матвійчук, Н. І. Соколовська, О. О. Шах ; За ред. В.Г. Дідика. – К. : ЦУЛ, 2007. – 146 с
4. Грабович Т. А. Інституційні основи політики енергетичної безпеки ЄС / Т. А. Грабович // Актуальні проблеми реалізації міжнародного права : Матер. наук.-практ. конф. студентів та аспірантів (29 квітня 2013 р., м. Одеса). – Одеса: Фенікс, 2013. – С. 45–54.
5. Грабович Т. А. Інституційно-правовий механізм безпеки Європейського Союзу в історичному ракурсі / Т. А. Грабович // Актуальні проблеми політики : зб. наук. пр. – Вип. 52. – Одеса : Фенікс, 2014. – С. 101– 107.
6. Петров Р. Енергетичне Співтовариство як провідник «енергетичного acquis» Європейського Союзу для східних сусідніх країн / Р. Петров // Європейське право. – 2012. – № 2–4. – С. 123–144.
7. Bankes N. Energy Law in Europe : National, EU and International Regulation / Nigel Bankes // Journal Of Energy & Natural Resources Law. – 2009. – Vol. 27. – № 1. – Р. 97–103.
8. Morata F. European Energy Policy: An Environmental Approach / F. Morata, I. S. Sandoval. – Northampton : Edward Elgar Publishing, 2012. – 234 p
9. Padgett S. Energy Co-operation in the Wider Europe: Institutionalizing Interdependence / S. Padgett // Journal of Common Market Studies. – 2011. – № 49. – Р. 1065–1087.
10. Talus K. EU Energy Law and Policy: The Critical Account / Kim Talus. – Oxford University Press, 2013. – 375 p
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).