Аудит енерговикористання і програм енергоощадності

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 7.141.11.O.008
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: професор, д.т.н. Маліновський Антон Антонович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними знань і умінь з сучасних підходів до виконання енергетичного аудиту промислових підприємств, об’єктів агропромислової сфери і житлово-комунального господарства, вивчення прийомів і способів виконання різних етапів енергетичного аудиту,визначення потенціалу енергоощадності на об’єкті, розроблення і обґрунтування заходів з підвищення ефективності використання енергії й енергоносіїв.
Завдання: - Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: - знання спеціальних розділів фундаментальних дисциплін, в обсязі, необхідному для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; - здатність до використання іноземної мови у професійній діяльності; - уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях; - креативність, здатність до системного мислення; - відповідальність за якість виконуваної роботи; - ініціативність та підприємницький дух фахові компетентності: - знання і розуміння сучасних технологічних процесів та систем технологічної підготовки виробництва; технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації електроенергетичного, електротехнічного і електромеханічного устаткування та обладнання; - здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування для розв’язання типових завдань інженерної діяльності; - здатність використовувати отримані знання та уміння для роботи в промисловості і розуміти необхідність дотримання правил техніки безпеки, при виконанні посадових обов’язків; - здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для створення нових та під час обслуговування існуючих електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових; - здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати використані технічні рішення та обладнання; - здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти під час розв’язання інженерних задач та проведення досліджень; - здатність оцінювати доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах синтезу електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем; - здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення. - знання і розуміння сучасних енергоощадних технологій в промисловості, транспорті, агропромисловому секторі, комунальній сфері; - здатність застосовувати знання й практичні навички для створення нових систем електроспоживання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: 1) завдання і мету дослідження використання енергетичних ресурсів на об’єкті; 2) методологію енергоаудиту; 3) прийоми визначення потенціалу заощадження енергії; 4) організаційно-технічні заходи зі зниження споживання енергії. вміти: 1) вибирати методи і проводити енергетичне обстеження об’єктів; 2) аналізувати і критично оцінювати поточний стан енерговикористання; 3) досліджувати потоки енергії на об’єкті; 4) критично оцінювати показники функціонування систем енерговикористання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи енергетичної політики; • Теоретичні основи електротехніки, • Основи теплотехніки, • Метрологія і електричні вимірювання.
Короткий зміст навчальної програми: Викладено основи виконання енергетичного аудиту на об’єктах енергоспоживання як важливої складової з заходів підвищення ефективності енерговикористання. Наведені особливості всіх етапів енергоаудиту, опрацювання енергоощадних заходів та їхнього технікоекономічного обґрунтування, а також рекомендації з підготовлення звіту з енергоаудиту та його презентації замовнику.
Опис: Функції й етапи енергетичного аудиту. Методи визначення обсягів і вартості споживання енергії і енергоносіїв на об’єкті аудиту. Тарифи на енергоносії. Аналіз і оцінювання стану використання енергії. Визначення потенціалу енергоощадності. Заходи з покращання енерговикористання у виробничих процесах та створенні мікроклімату в промислових та житлових будівлях. Складання та обґрунтування переліку енергоощадних заходів на об’єкті аудиту. Критерії оцінювання ефективності заходів. Вимоги до формування та змісту звіту з енергетичного аудиту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; оцінка активності на практичних заняттях, оригінальність у виконанні РГР тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з розрахункової роботи, усне опитування (30%); • підсумковий контроль – екзамен: письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Енергетичний аудит. Навчальний посібник/ О.І.Соловей, В.П.Розен, Ю.Г.Лега, О.О.Ситник, А.В.Чернявський, Г.В.Курбака. – Черкаси:ЧДТУ, 2005. – 299с. 2. Енергетичний аудит об’єктів житлово-комунального господарства: Монографія/ В.П.Розен, О.І.Соловей, С.В.Бржестовський, А.В.Чернявський, П.В.Розен// Під заг.ред. В.П.Розена, О.І.Солов’я – К.: ПП ВКФ «ДЕЛЬТА ФОКС», 2007. -224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).