Аудит енерговикористання і програм енергоощадності
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 7.141.11.O.008
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: професор, д.т.н. Маліновський Антон Антонович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів
компетентностей:
загальні компетентності:
- знання спеціальних розділів фундаментальних дисциплін, в обсязі, необхідному для
освоєння професійно-орієнтованих дисциплін;
- здатність до використання іноземної мови у професійній діяльності;
- уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях;
- креативність, здатність до системного мислення;
- відповідальність за якість виконуваної роботи;
- ініціативність та підприємницький дух
фахові компетентності:
- знання і розуміння сучасних технологічних процесів та систем технологічної підготовки
виробництва; технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і
правил експлуатації електроенергетичного, електротехнічного і електромеханічного
устаткування та обладнання;
- здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування
для розв’язання типових завдань інженерної діяльності;
- здатність використовувати отримані знання та уміння для роботи в промисловості і
розуміти необхідність дотримання правил техніки безпеки, при виконанні посадових
обов’язків;
- здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для
створення нових та під час обслуговування існуючих електроенергетичних,
електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових;
- здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати
використані технічні рішення та обладнання;
- здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та
враховувати нетехнічні аспекти під час розв’язання інженерних задач та проведення
досліджень;
- здатність оцінювати доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в
задачах синтезу електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем;
- здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично
оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
- знання і розуміння сучасних енергоощадних технологій в промисловості, транспорті,
агропромисловому секторі, комунальній сфері;
- здатність застосовувати знання й практичні навички для створення нових систем
електроспоживання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним
продемонструвати такі результати навчання:
знати:
1) завдання і мету дослідження використання енергетичних ресурсів на об’єкті;
2) методологію енергоаудиту;
3) прийоми визначення потенціалу заощадження енергії;
4) організаційно-технічні заходи зі зниження споживання енергії.
вміти:
1) вибирати методи і проводити енергетичне обстеження об’єктів;
2) аналізувати і критично оцінювати поточний стан енерговикористання;
3) досліджувати потоки енергії на об’єкті;
4) критично оцінювати показники функціонування систем енерговикористання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи енергетичної політики;
• Теоретичні основи електротехніки,
• Основи теплотехніки,
• Метрологія і електричні вимірювання.
Короткий зміст навчальної програми: Викладено основи виконання енергетичного аудиту на об’єктах енергоспоживання як
важливої складової з заходів підвищення ефективності енерговикористання. Наведені
особливості всіх етапів енергоаудиту, опрацювання енергоощадних заходів та їхнього технікоекономічного обґрунтування, а також рекомендації з підготовлення звіту з енергоаудиту та його
презентації замовнику.
Опис: Функції й етапи енергетичного аудиту. Методи визначення обсягів і вартості споживання енергії і енергоносіїв на об’єкті аудиту. Тарифи на енергоносії. Аналіз і оцінювання стану використання енергії. Визначення потенціалу енергоощадності. Заходи з покращання енерговикористання у виробничих процесах та створенні мікроклімату в промислових та житлових будівлях. Складання та обґрунтування переліку енергоощадних заходів на об’єкті аудиту. Критерії оцінювання ефективності заходів. Вимоги до формування та змісту звіту з енергетичного аудиту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне
опитування; оцінка активності на практичних заняттях, оригінальність у виконанні РГР тощо.
Екзамен – тестовий контроль, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з розрахункової роботи, усне опитування (30%);
• підсумковий контроль – екзамен: письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Енергетичний аудит. Навчальний посібник/ О.І.Соловей, В.П.Розен, Ю.Г.Лега, О.О.Ситник, А.В.Чернявський, Г.В.Курбака. – Черкаси:ЧДТУ, 2005. – 299с.
2. Енергетичний аудит об’єктів житлово-комунального господарства: Монографія/ В.П.Розен, О.І.Соловей, С.В.Бржестовський, А.В.Чернявський, П.В.Розен// Під заг.ред. В.П.Розена, О.І.Солов’я – К.: ПП ВКФ «ДЕЛЬТА ФОКС», 2007. -224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).