Аварійні процеси та системи безпеки на атомних електричних станціях

Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 7.143.01.E.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: Доцент, к.т.н. Лис Степан Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знання і розуміння впливу технічних рішень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті; - знання спеціальних методів та засобів керування, вимірювання технологічних параметрів для ядерних та теплових процесів АЕС; - критично аналізувати основні показники функціонування ядерної та теплоенергетичної системи АЕС та оцінювати використані технічні рішення та устаткування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Теорія ядерних реакторів • Атомні електричні станції кореквізити: • Фізична ядерна безпека • Діагностика обладнання атомних електричних станцій
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто нормативно-правове регулювання використання ядерної енергії в Україні та фундаментальні принципи безпеки на атомних електричних станціях, а також основні положення з безпеки атомних станцій. Наведено системи безпеки атомних станцій, їх призначення, опис, основне устаткування та режими роботи в аварійних ситуаціях. Розглянуто питання проектних та запроектних аварій на атомних станціях, їхню область застосування та етапи виконання робіт під час аварій.
Методи та критерії оцінювання: • звіти з практичних робіт, усне опитування, (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Букринский А.М. Аварийные переходные процессы на АЭС с ВВЭР. – М., Энергоиздат, 1982. – 142 с. 2. Баклушин Р.П. Эксплуатация АЭС. Ч. I. Работа АЭС в энергосистемах. Ч. II. Обращение с радиоактивными отходами: Учебное пособие. М.: НИЯУМИФИ, 2011. – 304 с. 3. Иванов В.А. Зксплуатация АЗС: Учебник для вузов. / В.А. Иванов. – СПб.: Энергоатомиздат, Санкт-Петербургское отд-ние, 1994. – 384 с. 4. Острейковский В.А. Эксплуатация атомнх станций: Учебник для вузов. / В.А. Острейковский. – М.: Энергоатомиздат, 1999. – 928 с.