Фізика
Спеціальність: Цифрові технології в точному землеробстві
Код дисципліни: 6.208.03.O.007
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Доцент кафедри фізики, к.ф.-м.н. Каркульовська Мар'яна Савівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей (знань, умінь, навичок):
загальні компетентності:
1.Знання та розуміння предметної області та розуміння професії
фахові компетентності:
1. Здатність використовувати у фаховій діяльності знання будови і технічних характеристик сільськогосподарської техніки для моделювання технічних процесів аграрного виробництва.
2. Здатність використовувати теоретичні основи та базові методи термодинаміки та гідравліки для вивчення та вирішення інженерних завдань.
Результати навчання: Студент повинен показати наступні програмні результати навчання:
1. Розв’язувати складні інженерно-технічні задачі, пов’язані із функціонуванням сільськогосподарської техніки та технологічними процесами виробництва, зберігання, обробки та транспортування сільськогосподарської продукції.
2. Розуміти принципи дії машин та систем, теплові режими машин та обладнання аграрного виробництва. Визначити параметри режимів роботи гідравлічних систем та теплоенергетичних установок сільськогосподарського призначення.
Автономія і відповідальність:
1. Адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Курс фізики та курс математики за середню школу, Вища математика
Короткий зміст навчальної програми: Анотація навчальної дисципліни.
Тип дисципліни: нормативна.
Цикл: математичної та природничо-наукової підготовки.
Мова навчання: українська.
Рік навчання: 1 курс.
Семестр: І перший.
Кредити: 5.
Форми навчання, для яких читається дисципліна: денна, заочна, при необхідності дистанційна.
Запланована навчальна діяльність: лекцій 30 год., лабораторних занять 15 год., практичних занять 30 год., самостійної роботи 75 год.; разом 150 год.
Методи викладання: словесні (лекція, розповідь, дискусія, пояснення), практичні (лабораторні роботи, розрахунково-графічні завдання), наочні методи (ілюстрування, демонстрування). У випадку необхідності лекції та інші заняття проводяться онлайн.
Методи контролю і оцінювання навчальних досягнень: усне опитування, тестування, захист лабораторних робіт.
Вид семестрового контролю: іспит.
Опис: У програмі навчальної дисципліни "Фізика" розглядаються загальні поняття та закони фізики з наступних тем: Фізичні основи механіки; Молекулярна фізика і термодинаміка; Електрика і магнетизм; Фізика коливань і хвиль; Оптика; Квантова фізика; Елементи ядерної фізики; Фізика твердого тіла.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): контроль самостійної роботи студента, розрахункова робота, усне опитування при допуску та захисті лабораторних робіт
• Підсумковий контроль (60%): екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Методи та критерії оцінювання: В навчальному процесі передбачено наступні методи контролю результатів навчання студентів: усний індивідуальний, комбіновані та фронтальні опитування на початку кожного заняття; поточний контроль за виконанням лабораторних робіт; перевірка індивідуальних завдань студентів та письмових розрахунково-графічних робіт; тестова перевірка і оцінка знань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Література
• Лопатинський І.Є., Зачек І.Р. Каркульовська М.С. [та ін.] Фізика для студентів геодезичних напрямків. Підручник. - Львів, 2020 р – 304 с.
• Лопатинський І.Є., Зачек І.Р. [та ін.] Фізика для геодезичних спеціальностей. Підручник. - Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2015 р – 340 с.
• Воловик П.М.Фізика для ун-тів.- К.; Ірпінь: Перун, 2005р.- 864 с.
• Збірник здач з фізики. Навч. посібник. - За ред. І.Р. Зачека - Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2016 р.
• Збірник здач з фізики з розв’язками. Навч. посібник. - За ред. І.Р. Зачека - Львів, 2020 р.
• Лабораторний практикум з фізики. Частина 1. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2022 р.
• Лабораторний практикум з фізики. Частина 2. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2022 р.
• Лабораторний практикум з фізики. Частина 3. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2007 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).