Раціональне використання та охорона земель
Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.E.020
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.е.н., доц. Ступень Назар Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФК13. Уміння досліджувати проблему та вивчати обмеження, у тому числі зумовлені проблемами сталого розвитку та впливу на навколишнє середовище.
ФКС1.1. Збирання, зберігання, накопичення, опрацювання, моделювання та аналіз кадастрової та землевпорядної інформації.
ФКС1.4. Знання і розуміння методології та методики ведення інформаційно-реєстраційних робіт в кадастрі, охороні та використанні земель.
ФКС1.6. Організація та управління земельно-кадастровим виробництвом роботами по оцінці земельних ресурсів та нерухомого майна.
ФКС1.8. Використання професійної термінології та форм вираження у сфері кадастру та землеустрою.
ФКС2.1. Збирання, зберігання, накопичення, опрацювання, моделювання та аналіз кадастрової та землевпорядної інформації.
ФКС2.4. Знання і розуміння методології та методики ведення інформаційно-реєстраційних робіт в кадастрі, охороні та використанні земель.
ФКС2.6. Організація та управління земельно-кадастровим виробництвом роботами по оцінці земельних ресурсів та нерухомого майна.
ФКС2.8. Використання професійної термінології та форм вираження у сфері кадастру та землеустрою.
Результати навчання: ЗН4. Здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов.
ЗН6. Здатність продемонструвати знання основ економіки та управління проектами.
ЗН11. Працювати результативно в групах, щоб локалізувати, отримати та опрацювати дані для вирішення завдання дослідження.
УМ7. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди.
УМ 10. Ідентифікувати, класифікувати та описувати технологію робіт у галузі.
УМ12. Критично оцінювати результати науково-прикладної діяльності.
КОМ2. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, польською).
КОМ3. Здатність використовування різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Референцні системи в геодезії
Геоматика та дистанційні методи дослідження території
Кадастр територій
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Раціональне використання і охорона земель» розкриває загальні поняття та принципи раціонального використання та охорони земель сільськогосподарського призначення, еродованих і меліоративних земель, земель лісового, водного і природо-заповідного фонду; наукові принципи використання та охорони земель; склад і цільове призначення земель України, а також вивчає заходи щодо раціонального використання та охорони земель.
Використання земель – це організована і цілеспрямована діяльність власників землі та землекористувачів (підприємств, організацій, окремих громадян), яка забезпечує ефективне землекористування і задовольняє існуючі потреби ринку.
Охорона земель – це система правових, організаційних, економічних, технологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, запобігання необґрунтованому вилученню земель сільськогосподарського призначення для несільськогосподарських потреб, захист від шкідливого антропогенного впливу, відтворення і підвищення родючості ґрунтів, підвищення продуктивності земель лісового фонду, забезпечення особливого режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення.
Опис: Земельний фонд України, як об’єкт використання та охорони земель. Основи використання та охорони земель.
Раціональне використання та охорона земель.
Раціональне використання та охорона еродованих земель.
Раціональне використання та охорона меліорованих земель.
Раціональне використання та охорона земель лісового фонду.
Раціональне використання та охорона земель водного фонду.
Раціональне використання та охорона земель природо-заповідного фонду.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (50 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (10%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента.
Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист лабораторних робіт, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Земельний кодекс України
2. Панас Р.М. Раціональне використання та охорони земель: Навчальний посібник.-Львів»Новий світ-200», 2008.-325с.
3. Данилиши Б.М. Природно-ресурсний потенціал сталого розвитку України. К.-1999.176с.
4. Лавейкіна Є.С. Регіональні аспекти управління природними ресурсами та екологічна безпека населення.-Львів, 2000.-202с.
5. Управління землями з особливим режимом використання в комплексі стратегії збалансованого розвитку природокористування. Наукове видання /За ред. Горлачука В.В./ Миколаїв.2003.-148с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).