Будова та структура безпілотних літальних комплексів
Спеціальність: Аерознімання з безпілотних літальних апаратів
Код дисципліни: 7.193.08.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: Професор Глотов Володимир Миколайович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
інтегральної компетентності:
здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою або у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних знань для вивчення супутніх освітніх програм;
Спеціальні (фахові) компетентності (СК):
СК02. Здатність критично осмислювати сучасні проблеми і перспективні напрями розвитку геодезії та землеустрою та суміжних галузей знань
СК05. Здатність обґрунтовувати і оцінювати методи обстежень, вишукувань, випробувань, діагностики, моніторингу об’єктів геодезії та землеустрою.
СК06. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері геодезії та землеустрою, а також дотичних до неї міждисциплінарних напрямів із урахуванням технічних, економічних, соціальних, правових та екологічних аспектів
СК09. Здатність розробляти і застосовувати нові стратегічні підходи до вирішення проблем у сфері геодезії та землеустрою
Спеціальні компетентності професійного спрямування (СК):
СК1.1. Знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення сучасного спеціалізованого програмного забезпечення та устаткування для аерознімання з БПЛА;
СК1.5. Централізований збір, зберігання, накопичення і опрацювання цифрових топографічних даних в межах держави.
СК2.1. Знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення сучасного спеціалізованого геоінформаційного програмного забезпечення та устаткування;
СК2.5. Централізований збір, зберігання, накопичення і опрацювання цифрових топографічних даних в межах держави.
Результати навчання: РН04. Будувати і досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі об’єктів і процесів, застосовувати їх для створення інновацій у сфері геодезії та землеустрою.
РН09. Розробляти і впроваджувати заходи з оперативного та перспективного управління, прогнозування і планування геодезичного, картографічного та землевпорядного виробництва з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень.
РН11. Виконувати комплексний аналіз і оцінювання стану об’єктів геодезії та землеустрою і оцінювати наслідки від запровадження практичних заходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Проектування та виконання аерознімання з БПЛА 06.01
Проектування та виконання аерознімання з БПЛА (КР) 06.01
Геоінформаційний аналіз 06.02
Геоінформаційний аналіз (КР) 06.02
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Будова та структура безпілотних літальних комплексів» - одна з дисциплін, яка визначає підготовку спеціаліста. Вона входить в комплекс теоретичних знань освітньої програми «Аерознімання з безпілотних літальних апаратів».
Опис: Тема.1. Вступна лекція. Задачі і зміст дисципліни “Будова та структура безпілотних літальних комплексів”. Загальні поняття про БПЛА. Історична довідка.
Тема 2. Огляд сучасного світового ринку БАС. Розподіл світового ринку БПЛА. Асоціація UVS International. Головні фірми виробники БПЛА
Тема 3. Будова безпілотних літальних апаратів.
Основні частини та механізми курування БПЛА літакового та гелікоптерного типу.
Тема 4. Класифікація БПЛА і їх характеристики.
Тема 5. Конструкторські особливості БПЛА. Будова навігаційних приладів, налаштування приладів та пристроїв перед запуском БПЛА.
Тема 6. Будова катапультуючих пристроїв. Основні частини та механізми керування катапульт.
Тема 7. Вимоги до аерознімальних БПЛА. Елементи які необхідно враховувати при конструюванні БПЛА аерознімального типу.
Тема 8. Безпілотні авіаційні системи. Планування дії БАК. Система керування БАК.
Тема 9. БПЛА Особливості конструювання для військових цілей.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у вигляді усного опитування під час захисту лабораторних робіт. Семестровий контроль передбачено у вигляді письмової компоненти за теоретичною і практичною складовою та усної компоненти. Елементами контролю є система вимог і правил, види контролю, зміст контролю за різними видами, критерії стобальної системи оцінювання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік
• письмові звіти з лабораторних робіт та контрольної роботи, усне опитування (60%)
• поточний контроль (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок визначають згідно «Стандарту забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 03.09. Положення про організацію та проведення семестрового контролю результатів навчання студентів»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення:
Методичні розробки з дисциплін кафедри.
Рекомендована література:
Базова
1. Дорожинський О. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Книга 1: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 176 с
2. Бурштинська Х.В. Аерофотографія: Підручник. – Львів: Видавництво ЛАГТ, 1999. – 356 с.
3. Бурштинська Х.В., Станкевич С.А. Аерокосмічні знімальні системи: Підручник. – Львів: Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2013. – 376 с.
4. Дорожинський О.Л. Основи фотограмметрії: Підручник. – Львів: Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2003. – 214 с.
5. Кохан С.С., Востоков А.Б. Дистанційне зондування Землі: теоретичні основи. Підручник. – К.: Вища школа, 2009. – 511 с.
Інформаційні ресурси:
Підручники, посібники, інтернет.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Будова та структура безпілотних літальних комплексів (курсова робота)
Спеціальність: Аерознімання з безпілотних літальних апаратів
Код дисципліни: 7.193.08.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: Професор Глотов Володимир Миколайович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК01. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК03. Здатність розробляти проєкти та управляти ними.
Спеціальні (фахові) компетентності (СК):
СК02. Здатність критично осмислювати сучасні проблеми і перспективні напрями розвитку геодезії та землеустрою та суміжних галузей знань
СК04. Здатність здійснювати пошук необхідної інформації, обирати і застосовувати сучасні ме-тоди обробки, аналізу, оцінювання та оприлюднення даних, зокрема геопросторових, та метада-них при розв’язанні комплексних задач геодезії та землеустрою.
СК09. Здатність розробляти і застосовувати нові стратегічні підходи до вирішення проблем у сфері геодезії та землеустрою
Спеціальні компетентності професійного спрямування (СК):
СК2.5. Централізований збір, зберігання, накопичення і опрацювання цифрових топографічних даних в межах держави.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері геодезії та землеустрою, достатні для проведення досліджень і здійснення інновацій.
РН03. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання завдань прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері геодезії та землеустрою, аналізувати альтернативи, будувати прогнози, оцінювати ризики, зокрема в умовах неповної та/або суперечливої інформації та неоднозначних вимог.
РН04. Будувати і досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі об’єктів і процесів, застосовувати їх для створення інновацій у сфері геодезії та землеустрою.
РН09. Розробляти і впроваджувати заходи з оперативного та перспективного управління, прогнозування і планування геодезичного, картографічного та землевпорядного виробництва з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень.
РН12. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію у сфері геодезії та землеустрою до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Проектування та виконання аерознімання з БПЛА (КР) Блок 06.01
Геоінформаційний аналіз (КР) Блок 06.02
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Будова та структура безпілотних літальних комплексів» - одна з дисциплін, яка визначає підготовку спеціаліста. Вона входить в комплекс теоретичних знань освітньої програми «Аерознімання з безпілотних літальних апаратів».
Опис: Загальна структура будови БПЛА літакового та гелікоптерного типів.
Опис навігаційного обладнання, яке застосовують для БПЛА літакового та гелікоптерного типів.
Знімальна апаратура БПЛА: ЦЗК та лазерний сканер VLP16
Методи та критерії оцінювання: Елементами контролю є система вимог і правил, види контролю, зміст контролю за різними видами, критерії стобальної системи оцінювання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік
1. Поточний контроль за виконанням етапів курсової роботи. (20%)
2. Перевірка та оцінка письмового звіту з курсової роботи. (50%)
3. Захист курсової роботи. (30%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок визначають згідно «Стандарту забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 03.09. Положення про організацію та проведення семестрового контролю результатів навчання студентів»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення:
Методичні розробки з дисциплін кафедри.
Рекомендована література:
Базова
1. Дорожинський О. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Книга 1: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 176 с
2. Бурштинська Х.В. Аерофотографія: Підручник. – Львів: Видавництво ЛАГТ, 1999. – 356 с.
3. Бурштинська Х.В., Станкевич С.А. Аерокосмічні знімальні системи: Підручник. – Львів: Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2013. – 376 с.
4. Дорожинський О.Л. Основи фотограмметрії: Підручник. – Львів: Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2003. – 214 с.
5. Кохан С.С., Востоков А.Б. Дистанційне зондування Землі: теоретичні основи. Підручник. – К.: Вища школа, 2009. – 511 с.
Інформаційні ресурси:
Підручники, посібники, інтернет.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).