Проєктування та виконання аерознімання з БПЛА
Спеціальність: Аерознімання з безпілотних літальних апаратів
Код дисципліни: 7.193.08.E.017
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: Професор Глотов Володимир Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
Інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою або у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних знань для вивчення супутніх освітніх програм;
Спеціальні компетентності професійного спрямування (СК):
СК1.1. Знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення сучасного спеціалізованого програмного забезпечення та устаткування для аерознімання з БПЛА;
СК1.2. Використання відповідної термінології та форм вираження у сфері аерознімальних робіт з безпілотних літальних апаратів.
СК1.3. Виконання аерознімання з БПЛА та аналіз геопросторових даних у польових та камеральних умовах.
СК1.5. Централізований збір, зберігання, накопичення і опрацювання цифрових топографічних даних в межах держави.
Результати навчання: РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері геодезії та землеустрою, достатні для проведення досліджень і здійснення інновацій.
РН04. Будувати і досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі об’єктів і процесів, застосовувати їх для створення інновацій у сфері геодезії та землеустрою.
РН05. Створювати та розвивати інфраструктури геопросторових даних, опрацювувати та оприлюднювати геопросторові дані та метадані, що стосуються геодезії та землеустрою.
РН09. Розробляти і впроваджувати заходи з оперативного та перспективного управління, прогнозування і планування геодезичного, картографічного та землевпорядного виробництва з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень.
РН11. Виконувати комплексний аналіз і оцінювання стану об’єктів геодезії та землеустрою і оцінювати наслідки від запровадження практичних заходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Референцні системи в геодезії
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Геоматика та дистанційні методи досліджнення території
Будова та структура безпілотних літальних комплексів
Короткий зміст навчальної програми: «Проектування та виконання аерознімання з БПЛА» – технічна дисципліна, яка базується на фізиці та математиці, має тісний зв’язок з фотограмметрією та з дешифруванням знімків. На даному курсі студент вивчає експлуатаційні особливості та технології проведення аерознімання з БПЛА.
Опис: Вступна лекція. Задачі і зміст дисципліни “Проєктування та виконання аерознімання з БПЛА”. Історична довідка про аерознімальні процеси.
Застосування БПЛА для розв'язання топографічних завдань. Класифікація аерознімальних БПЛА і їх характеристики. Вимоги до аерознімальних БПЛА.
Проєктні та підготовчі роботи при аерозніманні. Попередня оцінка точності визначення просторових координат об’єктів при аерозніманні. Калібровка камер. Рекогностування району робіт та складання проекту ПВП. Особливості проведення ПВП.
Процес аерознімання з застосуванням БПЛА.
Чинники, які впливать на якість аерознімання з БПЛА. Ознайомлення з програмним забезпеченням контролера БПЛА. Запуск та керування БПЛА під чаc аерознімання.
Опрацювання ортофотопланів за матеріалами аерознімання з БПЛА. Опрацювання ортофотопланів в програмних пакетах Pix4d, Trimble business center. Оцінка точності отриманих матеріалів.
Застосування аерознімання у військовій справі. Особливості аерознімання території противника. Виконання аеророзвідки.
Заключна лекція. Перспективи розвитку аерознімання за допомогою БПЛА.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у вигляді усного опитування під час захисту лабораторних робіт. Семестровий контроль передбачено у вигляді письмової компоненти за теоретичною і практичною складовою та усної компоненти. Елементами контролю є система вимог і правил, види контролю, зміст контролю за різними видами, критерії стобальної системи оцінювання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік
• письмові звіти з лабораторних робіт та контрольної роботи, усне опитування (60%)
• поточний контроль (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок визначають згідно «Стандарту забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 03.09. Положення про організацію та проведення семестрового контролю результатів навчання студентів»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література:
Базова
1. Дорожинський О. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Книга 1: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 176 с
2. Бурштинська Х.В. Аерофотографія: Підручник. – Львів: Видавництво ЛАГТ, 1999. – 356 с.
3. Бурштинська Х.В., Станкевич С.А. Аерокосмічні знімальні системи: Підручник. – Львів: Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2013. – 376 с.
4. Дорожинський О.Л. Основи фотограмметрії: Підручник. – Львів: Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2003. – 214 с.
5. Кохан С.С., Востоков А.Б. Дистанційне зондування Землі: теоретичні основи. Підручник. – К.: Вища школа, 2009. – 511 с.
Інформаційні ресурси:
Підручники, посібники, інтернет.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Проєктування та виконання аерознімання з БПЛА (курсова робота)
Спеціальність: Аерознімання з безпілотних літальних апаратів
Код дисципліни: 7.193.08.E.019
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: Професор Глотов Володимир Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компе-тентностей:
Спеціальні компетентності професійного спрямування (СК):
СК1.1. Знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення сучасного спеціалізованого програмного забезпечення та устаткування для аерознімання з БПЛА;
СК1.4. Інформаційне забезпечення аерознімальних, топографо-геодезичних і картографічних робіт;
СК1.5. Централізований збір, зберігання, накопичення і опрацювання цифрових топографічних даних в межах держави.
Результати навчання: РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері геодезії та землеустрою, достатні для проведення досліджень і здійснення інновацій.
РН03. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання завдань прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері геодезії та землеустрою, аналізувати альтернативи, будувати прогнози, оцінювати ризики, зокрема в умовах неповної та/або суперечливої інформації та неоднозначних вимог.
РН06. Співпрацювати із замовниками та виконавцями робіт та послуг, готовити тендерні пропозиції в сфері геодезії та землеустрою, укладати відповідні договори.
РН14. Критично осмислювати сучасні проблеми і перспективні напрями розвитку геодезії та землеустрою, дотичні міждисциплінарні проблеми.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Будова та структура безпілотних літальних комплексів
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Будова та структура безпілотних літальних комплексів (КР)
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проектування та виконання аерознімання з БПЛА» - одна з дисциплін, яка визначає підготовку спеціаліста. Вона входить в комплекс теоретичних знань освітньої програми «Аерознімання з безпілотних літальних апаратів».
Опис: Розрахунок апріорної оцінки точності просторових координат точок об’єкту
Розрахунок аерознімальних параметрів
Проєктування ПВП
Виконання проєкту аерознімання на контролері
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль за виконанням етапів курсової роботи.
2. Перевірка та оцінка письмового звіту з курсової роботи.
3. Захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік
1. Поточний контроль за виконанням етапів курсової роботи. (20%)
2. Перевірка та оцінка письмового звіту з курсової роботи. (50%)
3. Захист курсової роботи. (30%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок визначають згідно «Стандарту забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 03.09. Положення про організацію та проведення семестрового контролю результатів навчання студентів»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення:
Методичні розробки з дисциплін кафедри.
Рекомендована література:
Базова
1. Дорожинський О. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Книга 1: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 176 с
2. Бурштинська Х.В. Аерофотографія: Підручник. – Львів: Видавництво ЛАГТ, 1999. – 356 с.
3. Бурштинська Х.В., Станкевич С.А. Аерокосмічні знімальні системи: Підручник. – Львів: Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2013. – 376 с.
4. Дорожинський О.Л. Основи фотограмметрії: Підручник. – Львів: Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2003. – 214 с.
5. Кохан С.С., Востоков А.Б. Дистанційне зондування Землі: теоретичні основи. Підручник. – К.: Вища школа, 2009. – 511 с.
Інформаційні ресурси:
Підручники, посібники, інтернет.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).