Культурна антропологія
Спеціальність: Музейна, пам'яткоохоронна діяльність і культурний туризм
Код дисципліни: 6.027.03.E.064
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор:
Оксана Годованська
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
цінування і поваги різноманітності та мультикультурносі; формуванню активної громадянської позиції на основі усвідомлення історичних явищ та культурних феноменів у національному та світовому контексті; оволодіння вміннями і методами критичного аналізу інформації; конструктивної соціальної взаємодії на базі стійких ціннісних орієнтацій.
Фахові компетентності:
здатність розвивати суспільне усвідомлення культурного надбання; уміння комплексно розглядати культуру у контексті сталого розвитку; здатність до оцінювання, інтерпретації та критичного аналізу культурних фактів та причинно-наслідкових зв’язків між ними; орієнтація особистості на культурні цінності й смисли, що становить ціннісно-мотивуючу основу культури особистості студента.
Результати навчання: УМ.1. (критично, систематично мислити та застосовувати творчі здібності до генерування ідей).
УМ 7. (здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності).
АІВ 2. (здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих і здобуття нових фахових знань).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Етнографія України.
Локальна історія.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення здобувачами освіти навчальної дисципліни «Культурна антропологія» передбачає формування знань про теоретичні основи та концепції культурної антропології; антропологічний вимір культури та сучасні світові соціокультурні процеси; антропологію повсякденного життя; традиційної та міської культур і соціокультурні аспекти економіки та господарського устрою національних спільнот. Головне завдання навчальної дисципліни сформувати повагу до різноманітності, мультикультурносі та активну громадянську позиції на основі усвідомлення історичних явищ та культурних феноменів у національному та світовому контексті. Здобуті знання під час вивчення навчальної дисципліни застосовувати в аналізі сучасних соціокультурних процесів і у фаховій діяльності..
Опис: - Теоретичні основи та концепції культурної антропології.
- Методи дослідження культурної антропології.
- Розвиток культурної антропології в Україні.
- Антропологічні виміри культури.
- Антропологія повсякденного життя.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 45 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 55 балів (екзамен) включно із індивідуальною роботою.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Соціальна антропологія : підруч.для ВНЗ / О. В. Борисова. Київ, 2017.
2.Мельник В. М. Нариси з теорії соціокультурної антропології. Вінниця, 2015.
3. Каганов Ю. Конструювання «радянської людини» (1953–1991): українська версія. Запоріжжя: Інтер-М, 2019.
4. Герасимов Тимофій. Міста Правобережної України і Перша світова війна: повсякденна історія : монографія. Вінниця : ТОВ «Меркьюрі-Поділля», 2017.
5. Подобєд О. Українська планета ДіПі: культура та повсякдення. – Житомир: Вид. О. О. Євенок, 2018.
6. Антропологія простору. Т. 1. Культурний ландшафт Києва та околиць / За науковою редакцією Марини Гримич. - Київ: Видавництво Дуліби, 2017.
7. Julia Malitska. Negotiating Imperial Rule: Colonists and Marriage in the Nineteenth-century Black Sea Steppe. Huddinge: Sodertorns hogskola, 2017.
8.Traitors, Collaborators and Deserters in Contemporary European Politics of Memory. Formulas of Betrayal / Ed. by Gelinada Grinchenko, Eleonora Narvselius. Palgrave Macmillan, 2018.
9. Україна модерна // https://uamoderna.com/
10.Social Anthropology/ Anthropologie Sociale is the official journal of the European Association of Social Anthropologists https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14698676
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).