Сервіси е-урядування
Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.032
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.т.н., доцент Сєров Ю.О.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність опановувати і використовувати технології електронного урядування та електронного документообігу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати:
– Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.
– Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.
уміти:
– Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи.
– Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу інформаційних систем і їх компонент.
– Здатність демонструвати розуміння основних засад охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Документування управлінської інформації, Аналітика цифрових наукових сервісів
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна втілює питання основних понять е-урядування, електронного урядування як елементу інформаційного суспільства, нормативної база регулювання системи електронного урядування, нормативно-правового забезпечення діяльності електронного урядування в Україні, основних напрямів е-взаємодії держави та суспільства, електронного документообігу, проблем впровадження електронного урядування.
Опис: Основні поняття е-урядування. Нормативна база регулювання системи електронного урядування. Основні напрями е-взаємодії держави та суспільства. Електронний документообіг. Проблеми впровадження електронного урядування. Функціонування порталів органів державної влади.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: рейтингове оцінювання результатів вибіркового усного опитування; виконання та захисту практичних робіт та виступів на практичних заняттях; тестування; активності на заняттях, внесених пропозицій та оригінальних рішень, уточнень і визначень; письмове опитування, тестовий контроль під час семестрового контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): усне опитування, відповіді на практичних заняттях, написання рефератів;
Підсумковий контроль (60%): екзамен (трирівневе тестування).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кужда Т. І. Стан та перспективи розвитку електронного урядування в Україні та в світі / Кужда Т. І. // Актуальні проблеми публічного управління та адміністрування: Колективна монографія, 2020 — Т. : ФОП Паляниця В. А. — С. 71 – 86.
2. Царенко І. О., Красножон Н. С. Електронне урядування як інструмент посилення конкурентоспроможності країни.Ефективна економіка. 2020. No8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8123 (дата звернення: 08.04.2021).
3. Соломко Ю. Електронне урядування: поняття, сутність, принципи та напрями розвитку. Ефективність державного управління. 2018. Вип. 2(55). Ч.1. С. 136.
4. Моніторинг, оцінювання та прогнозування розвитку системи електронного урядування / за ред. С. К. Полумієнко. Київ: ФОП Москаленко О. М., 2017. 64 с.
5. Електронне урядування та електронна демократія: навч. посіб.: у 15 ч. / за заг. ред. А.І. Семенченка, В.М. Дрешпака. – К., 2017. Частина 1: Вступ до курсу. Концептуальні засади електронного урядування та електронної демократії / [В.Я. Малиновський, Н.В. Грицяк, А.І. Семенченко]. – К.: ФОП Москаленко О. М., 2017. – 70 с.
6. Електронне урядування та електронна демократія: навч. посіб.: у 15 ч. / за заг. ред. А.І. Семенченка, В.М. Дрешпака. – К., 2017. Частина 2: Електронне урядування: основи та стратегії реалізації / [А.І. Семенченко, А.О. Серенок]. – К.: ФОП Москаленко О.М., 2017. – 72 с.
7. Клименко, І. В. (2009). Основні підходи до визначення понять електронний уряд та електронне урядування. Економіка та держава, (6), 93-96.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).