Навчальна практика

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.I10.01.O.030
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Ст. Викладач Герасим Г.З. Доц. Козак М.Я
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної практики - оволодіння студентами сучасними методами та формами професійної діяльності працівника установи із соціального забезпечення населення; формування у майбутніх фахівців, на базі одержаних у вищому навчальному закладі знань, практичних прийомів та навичок професійної діяльності.
Завдання: Завдання навчальної практики: - вивчити структуру організації (органу соціального захисту, соціальної організації державної та недержавної форми власності де проходиться практика) та особливості її функціонування; - вивчити нормативно-правову базу установи, в який проводиться навчальна практика; - ознайомитися з функціональними обов’язками, особливостями, формами і методами роботи працівника(ів) установи, що є базою практики; - вивчити відповідно до нормативних документів вимоги до особистісних якостей і професійної діяльності працівника установи, що є базою практики; - вивчити процеси документообігу та структурної взаємодії окремих підрозділів у закладах соціального захисту населення; - набути практичний досвід роботи у сфері надання соціальних послуг різним категоріям громадян; - оволодіти практичними вміннями та основними навичками вирішення завдань, пов’язаних із здійсненням соціального захисту населення; - сформувати уміння та навички ефективного спілкування з провідними фахівцями та різними верствами населення у певній сфері соціального захисту; - ознайомитись із процедурою надання соціальних послуг різним категоріям населення, що знаходяться в складних життєвих обставинах.
Результати навчання: Загальні компетентності: 1. Базові знання гуманітарних наук та права в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; 2. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; 3. Науково-дослідницькі навички; 4. Здатність до застосування знань і вмінь на практиці; 5. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення 6. Уміння використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології; Спеціальні (фахові) компетентності 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2. Здатність до аналізу соціально-психологічних явищ, процесів становлення, розвитку та соціалізації особистості, розвитку соціальної групи і громади. 3. Здатність виявляти і залучати ресурси організацій партнерів з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Ознайомча практика Актуальні проблеми соціальної роботи Ч.1. 2. Ведення професійних документів
Короткий зміст навчальної програми: 3. Анотація навчальної дисципліни Практична підготовка студентів до роботи в закладах соціального спрямування . Основна увага приділяється набуванню студентами фахових компетентностей у закладах соціального спрямування , ознайомленню з їхньою структурою, завданнями та функціями, роботою з споживачами соціальних послуг .
Опис: Приїзд. Встановлення стосунків із керівником практики від бази, іншим персоналом організації Інструктаж з техніки безпеки й пожежної профілактики, знайомство з робочим місцем, правилами внутрішнього розпорядку Ознайомлення із завданнями роботи закладу соціального спрямування , структурою, видами соціальних послуг, що надаються; групами осіб, які отримують соціальні послуги; з функціональними обов’язками персоналу організації; нормативними документами роботи організації (статут, типове положення та іншими); з прийомами роботи з різними категоріями на місцях. Виконання практичних завдань . Збір і аналіз інформації для формування звіту з практики Формування звіту результатів практики
Методи та критерії оцінювання: Атестація студентів з дисципліни «Навчальна практика» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей. 1. Атестація проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальна робота», з використанням методів комплексної діагностики: семестрове оцінювання (СО) знань студентів здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). 2. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей освоєння дисципліни є його завдання до практичних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 3. Атестація якості освоєння дисципліни здійснюється після виконання студентами робочої програми у повному обсязі .
Критерії оцінювання результатів навчання: Реферат 100 Написання роботи вимагає дотримання наступних вимог: 1. Якість джерел інформації та змісту роботи (10 балів); 2. Рівень самостійності та глибина осмисленості(10 балів) ; 3. Рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями (10 балів); 4. Вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал(20 балів); 5. Змістовність, конкретність, достатня повнота викладення питання, завершеність викладення кожної думки, усунення повторів (20 балів); 6. Якісна презентація результатів проходження практики (20 балів); 7. Своєчасність представлення звіту (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Матеріали у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки: • Робоча програма дисципліни. • Завдання до проходження практики • Вимоги до оформлення звіту з практики • Критерії оцінювання результатів проходження практики
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).