Музей та інтерактивність

Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 7.027.01.E.21
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н. Банах В. М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: розробляти інноваційні продукти на внутрішньому та зовнішньому ринках культурних послуг; • знання та навики щодо розробки та реалізації нових інноваційних музейних продуктів; • знання та розуміння методологій проектування та модернізації музейних та пам’яткоохоронних установ та об’єктів відповідно до нормативних вимог, чинних стандартів та технічних умов; • обґрунтовувати і створювати нові та модернізувати існуючі експозиції, виставки, екскурсійно-туристичні маршрути тощо; • здатність оперативно адаптуватись до нових ситуацій і зміни обстановки та приймати відповідні рішення; • здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Стратегії розвитку управління у музеї та пам'яткоохоронних установах, історико-культурний туризм, музейна соціологія, пам'яткознавство України в сучасному науковому дискурсі.
Короткий зміст навчальної програми: Проблеми музейної інтерактивності: теорія та практика; поняття інтерактивної технології навчання та принципи її використання в середовищі музею; музей – відвідувач: проблеми взаємодії; диференційні методики роботи з різними соціальними та віковими групами відвідувачів; відвідувач в комунікативному просторі музейної експозиції; вплив музейних експонатів на чуттєво-емоційну сферу людини та їх включення в музейний педагогічний процес; мультимедіа в сучасній музейній інтерактивній експозиції; музейна аудиторія: ціннісні орієнтації та духовні потреби.
Методи та критерії оцінювання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота; групова робота, презентації, тощо Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (письмовий екзамен).
Рекомендована література: 1. Капустіна Н. І. Психолого-соціологічні дослідження ефективності музейних програм і занять для школярів / Н. І. Капустіна, Л. О. Гайда // Музей і майбутнє: доповіді та повідомлення наукової конференції до Міжнародного дня музеїв, травень 1997 р. – Дніпропетровськ, 1998. – 106 с. – С. 28 – 36. 2. Караманов А. В. Организация интерактивной музейной среды: от методов к моделям // Вопросы музеологии. – 2012. – № 02(6). – С. 171–178; 3. Музей и личность / сост. М. Ю. Юхневич; отв. ред. А. В. Лебедев. – М., 2007 – 168с. 4. Навчання у музеї: Що? Де? Як? Чому? Навіщо? / Укл. В. Олійник, Т. Ольшанецька. – Львів, 2013. 5. Пометун О. І. Енциклопедія інтерактивного навчання. / О. І Пометун. – К., 2007. – 144 с.