Інжиніринг, інноваційні технології та управління якістю харчових продуктів

Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.00.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Косів Руслана Богданівна доцент Бліщ Роксолана Олександрівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у забезпеченні студентам здобуття базових знань, розумінь і компетентностей щодо наукових, технологічних і технічних основ пошуку, підготовки та реалізації інновацій, які дозволяють підвищити ефективність виробництва існуючих і/або нових харчових продуктів з поліпшеними характеристиками, забезпечення якості та безпечності продукції на підприємствах харчової промисловості відповідно до вимог законодавчої бази України, вимог щодо виробництва, реалізації, використання за призначенням харчових продуктів, розроблення і впровадження загальної системи управління виробництвом, яка включає системи ISO 9001 (управління якістю харчових продуктів) та НАССР (управління безпекою харчових продуктів).
Завдання: Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері харчових технологій. ЗК 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). СК 1. Здатність обирати та застосовувати спеціалізоване лабораторне і технологічне обладнання та прилади, науково- обгрунтовані методи та програмне забезпечення для проведення наукових досліджень у сфері харчових технологій СК 2. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження з урахуванням світових тенденцій науково-технічного розвитку галузі. СК 4. Здатність розробляти програми ефективного функціонування підприємств харчової промисловості та/або закладів ресторанного господарства відповідно до прогнозів розвитку галузі в умовах глобалізації. СК 5. Здатність презентувати та обговорювати результати наукових досліджень і проектів. 1.Уміння використовувати термінологію обраного фаху у професійній діяльності. 2.Здатність використовувати сучасні комунікативні методи для ефективного спілкування на професійному рівні. 1.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та оцінювати результати діяльності команд і колективів. 2.Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Результати навчання: РН 1. систематизувати та аналізувати науково-технічну інформацію з різних джерел для вирішення професійних та наукових завдань у сфері харчових технологій. РН 2. Приймати ефективні рішення, оцінювати і порівнювати альтернативи у сфері харчових технологій, у тому числі у невизначених ситуаціях та за наявності ризиків, а також в міждисциплінарних контекстах. РН 3. Застосовувати спеціальне обладнання, сучасні методи та інструменти, у тому числі математичне і комп’ютерне моделювання для розв’язання складних задач у харчових технологіях. РН 4. Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних. РН 5. Обирати та впроваджувати у практичну виробничу діяльність ефективні технології, обладнання та раціональні методи управління виробництвом з урахуванням світових тенденцій розвитку харчових технологій. РН 6. Розробляти та реалізовувати програми розвитку підприємств галузі на коротко- та довгострокову перспективу, аналізувати та оцінювати їх ефективність, екологічні та соціальні наслідки РН 7. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері харчових технологій, зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців. РН 9. володіти державною та іноземною мовами для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій у сфері харчових технологій. РН 13. знання професійної та цивільної безпеки для ефективного функціонування харчових підприємств.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Методологія та організація наукових досліджень • Технологія пива та безалкогольних напоїв
Короткий зміст навчальної програми: Сучасні та вдосконалені конкурентоспроможні харчові технології, нові види сировини, сучасні способи інтенсифікації виробництв, способи і методи підвищення якості та цінності продуктів, збільшення тривалості їх зберігання. Наукові, технологічні та технічні основи пошуку, підготовки та реалізації інновацій, які дозволяють підвищити ефективність виробництва існуючих і/або нових харчових продуктів з поліпшеними характеристиками.
Опис: Дисципліна «Інжиніринг, інноваційні технології та управління якістю харчових продуктів» забезпечує студентам розвиток професійних теоретичних і практичних знань, концептуального розуміння основних технологічних процесів виробництва харчових продуктів, інноваційних харчових технологій, наукових основ підвищення ефективності виробництва продуктів харчування, сучасних проблем науки та виробництва у харчовій промисловості, що дають можливість проводити наукові дослідження, вирішувати науково-дослідні та науково-виробничі задачі, організовувати виконання інноваційних програм у галузі; надає здобувачам глибокі теоретичні знання, які дають можливість вільно володіти принципами системного аналізу самостійно ставити й розв'язувати наукові та виробничі задачі з керування якістю продукції, ефективно використовувати нормативно-технічні документи, отримати певні знання в області управління якістю та забезпечення конкурентоспроможної продукції, створення сучасних систем управління якістю. У результаті вивчення цієї дисципліни студент набуває відповідних знань, умінь, навичок та компетентностей, необхідних для організації діяльності підприємств харчової промисловості та вирішення практичних завдань із забезпечення якості харчових продуктів.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, письмово-усний контроль (30%) • підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмово-усний, тестовий контроль – 20 балів Захист лабораторних робіт – 10 балів Екзаменаційний контроль - 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Інноваційні технології продуктів бродіння і виноробства: підручник / С. В. Іванов, В. А. Домарецький, В. Л. Прибильський [та ін.]. – К.: НУХТ, 2012. – 487 с. 2. Шиян, П. Л. Інноваційні технології спиртової промисловості. Теорія і практика: монографія / П. Л. Шиян, В. В. Сосницький, С. Т. Олійнічук. – К.: «Асканія», 2009. – 424 с. 3. Бичківський Р. Управління якістю: Навч.посібник. – Л.: ДУ «Львівська політехніка», 2000. – 329 с. 4. Innovations in Technologies for Fermented Food and Beverage Industries / Panda, Sandeep Kumar, Halady, Prathap Kumar Shetty. – 2018.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інжиніринг, інноваційні технології та управління якістю харчових продуктів (курсовий проєкт)

Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.00.O.005
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Косів Руслана Богданівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основна мета виконання курсового проекту – розвиток навиків самостійної творчої роботи, поглиблення, закріплення і узагальнення знань, одержаних студентами за час навчання та їх застосування до комплексного вирішення конкретного фахового завдання.
Завдання: Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері харчових технологій. ЗК 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. СК 1. Здатність обирати та застосовувати спеціалізоване лабораторне і технологічне обладнання та прилади, науково- обгрунтовані методи та програмне забезпечення для проведення наукових досліджень у сфері харчових технологій. СК 7. Здатність впроваджувати сучасні технології пива та безалкогольних напоїв для забезпечення енерго- та ресурсозбереження і покращення якісних показників харчової продукції. 1.Уміння використовувати термінологію обраного фаху у професійній діяльності. 2.Здатність використовувати сучасні комунікативні методи для ефективного спілкування на професійному рівні. 1.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та оцінювати результати діяльності команд і колективів. 2.Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Результати навчання: знати методику технологічного проектування, характеристику основних і вторинних ресурсів та способи їх використання, заходи з охорони довкілля; здійснювати вибір технологічних способів переробки сировини для виробництва харчових продуктів; виконувати технологічну схему, креслення планів і розрізів приміщень з обладнанням і пристроями механізації, технологічні та енергетичні розрахунки; вміти комплексно вирішувати питання технологічного проектування, доповідати положення проекту, пояснювати його перспективні рішення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Методологія та організація наукових досліджень • Технологія пива та безалкогольних напоїв • Інжиніринг, інноваційні технології та управління якістю харчових продуктів
Короткий зміст навчальної програми: Характеристика готової продукції, сировини, напівпродуктів, допоміжних матеріалів та енергетичних засобів. Науково-теоретичні основи проекту. Технологічна схема. Технологічні розрахунки. Компонування технологічного обладнання. Технохімічний і мікробіологічний контроль виробництва. Заходи з охорони довкілля та утилізації відходів виробництва
Опис: Вступ Науково-теоретичні основи проекту Удосконалення технології … (відповідно до теми курсового проекту) Характеристика готової продукції, сировини, напівпродуктів, допоміжних матеріалів та енергетичних засобів Технологічні розрахунки Організація контролю якості технологічного процесу Заходи з охорони довкілля
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (залік): усна форма (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсового проєкту -100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Технология пищевых продуктов / Под ред. А. И. Украинца. ¬– К.: ИД «Аскания», 2008. – 736 с. 2. Загальна технологія харчової промисловості у прикладах і задачах / Л. Л. Товажнянський, С. І. Бухкало, П. О. Капустенко та ін. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 832 с. 3. Процеси і апарати харчових виробництв. Курсове проектування: Навч. Посіб. / За ред. І. Ф. Малежика. – К.: НУХТ, 2012. – 543 с. 4. Методичні вказівки до виконання курсового проекту для студентів денної та заочної форм навчання / Укл.: Косів Р. Б., Лудин А. М., Паляниця Л. Я., Березовська Н. І. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2012. – 20 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).