Технологія хлібопекарських дріжджів

Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.01.E.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Березовська Наталія Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: викладання студентам технології дріжджового виробництва, яка охоплює технологічні процеси приготування живильного середовища, вирощування дріжджів, виділення, формування і упакування дріжджів, вдосконалення виробничих режимів, знання біології дріжджів, хімізму бродіння та нагромадження біомаси, а також властивостей і способів переробки сировини, напівпродуктів для одержання дріжджів високої якості
Завдання: - Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері харчових технологій. -Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. -Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. - Здатність генерувати нові ідеї (креативність). фахові компетентності: -Здатність проводити комплексне дослідження в області технології хлібопекарських дріжджів, оцінювати та усувати ризики при прийнятті технологічних та організаційних рішень.
Результати навчання: -Застосовувати спеціальне обладнання, сучасні методи та інструменти, у тому числі математичне і комп’ютерне моделювання для розв’язання складних задач у харчових технологіях. - Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних. - Розробляти та реалізовувати програми розвитку підприємств галузі на коротко- та довгострокову перспективу, аналізувати та оцінювати їх ефективність, екологічні та соціальні наслідки - Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері харчових технологій, зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців. - Вільно володіти державною та іноземною мовами для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій у сфері харчових технологій. -Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері харчових технологій, аналізувати їх результати, аргументувати висновки. --Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розвитку бродильних виробництв і виноробства, з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних і виробничих інтересів. - Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у технологіях продуктів бродіння і виноробства. - Застосовувати знання мікробіологічних принципів для розроблення сучасних технологій продуктів бродіння і виноробства - Застосовувати знання мікробіологічних принципів для розроблення сучасних технологій продуктів бродіння і виноробства. -Уміння використовувати термінологію обраного фаху у професійній діяльності -Здатність використовувати сучасні комунікативні методи для ефективного спілкування на професійному рівні. -Здатність адаптуватись до нових ситуацій та оцінювати результати діяльності команд і колективів -Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Мікробіологія галузі Технологія галузі кореквізити: Мікробіологія продуктів бродіння і виноробства Біохімія бродильних виробництв
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Технологія дріжджів» охоплює такі основні питання: характеристику меляси для вирощування хлібопекарських дріжджів, вивчення її хімічного складу та мікробіологічного стану, вибору технологічного способу освітлення та характеристику показників якості; життєдіяльності дріжджової клітини у процесах нагромадження біомаси, їх метаболізму та основні технологічні показники вирощування дріжджів; загальної характеристики схем і стадій виробництва дріжджів, технології вирощування дріжджів у лабораторії, маточних (засівних) і товарних дріжджів різними способами за різними режимами; виділення дріжджів з бражки, технології сушіння дріжджів.
Опис: Сировина дріжджового виробництва. Мікрофлора меляси.Мікрофлора меляси. Поживні солі та хімікалії у дріжджовому виробництві.Способи освітлення меляси. Характеристика хлібопекарських дріжджів .Життєдіяльність дріжджів у процесі нагромадження біомаси. Метаболізм дріжджової клітини. Загальна характеристика схем і стадій виробництва дріжджів. Технологія вирощування маточних (засівних) дріжджів. Виробництво товарних дріжджів повітряно-притококовим способом. Виробництво товарних дріжджів повітряно-протококовим способом. Технологія вирощування товарних дріжджів. Виділення дріжджів з бражки. Технологія виділення дріжджів. Одержання пресованих дріжджів. Технологія сушіння дріжджів
Методи та критерії оцінювання: Виконання та захист лабораторних робіт, усне та письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%) • підсумковий контроль (іспит): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Березовська Н.І., Паляниця Л.Я.Е.А. Технологія хлібопекарських дріжджів. - Львів: Видавництво "Левада, 2022. - 168 с. 2. Товажнянський Л.Л., Бухкало С.І., Капустенко П.О., Арсеньєва О.П., Орлова Є.І. Харчові технології у прикладах і задачах: Підручник. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 576 с. 3. В.І. Дробот. Технологія хлібопекарського виробництва. - К.: Логос,2002. - С. 90-105
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).