Біофізика

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.01.E.051
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: к.х.н., доц., доцент Баранович Діана Богданівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Біофізика» є ознайомлення студентів із принципами і методами, які необхідні для розуміння біофізичних механізмів функціонування живих систем, до яких належать методи біологічної термодинаміки, механізми енергетичного обміну у біологічних системах, механізми транспорта речовини через мембрани клітин, біоелектричні явища, основи регулювання і обміну інформацією у живих об'єктах, дія іонізуючої та ультрафіолетової радіації на організм, метод мічених атомів тощо.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: • Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю у біотехнології та біоінженерії, або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів біотехнології та біоінженерії загальні компетентності: • ЗК01. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях • ЗК05 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями • ЗК10. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі біотехнології та біоінженерії
Результати навчання: КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити — • Фізика. кореквізити — • Біомоніторинг, біобезпека, біозахист та екоекспертиза.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Біофізика» ознайомлює із принципами та методами, які необхідні для розуміння біофізичних механізмів функціонування живих систем, зокрема це питання , що розкриває біологічна термодинаміка та механізми переносу енергії в біологічних об’єктах, механізми проникнення речовин через мембрани клітин, біоелектричні явища, дія ультрафіолетової радіації на організм, метод мічених атомів.
Опис: Біофізика як наука Термодинаміка біологічних систем Квантова біофізика Молекулярна біофізика. Структурні основи функціонування мембран. Пасивний та активний транспорт речовин через мембранні структури клітин.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку (заліку).
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку (заліку). • лабораторні роботи — 20 балів • індивідуальні завдання — 10 балів • експрес-тести — 70 балів сумарно
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Біофізика / Костюк П.Г., Зима В.Л., Магура І.С., Мірошниченко М.С., Шуба М.Ф. - К.: Обереги, 2001. - 545 с. Кузьмінський Є.В., Голуб Н.Б. Біофізика: Підручник для студентів вищих навчальних закладів. К.: „Видавничий дім „Комп’ютерпрес”, 2007. – 421 с. Марценюк В.П. та ін. Медична біофізика і медична апаратура: підручник. Тернопіль: ТДМУ, 2008. – 356 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).