Виконання магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Хімічні технології переробки полімерних та композиційних матеріалів
Код дисципліни: 7.161.06.O.017
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: Викладачі кафедри
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Cистематизація, закріплення, розширення теоретичних і практичних знань, вмінь зі спеціальності та застосування їх під час виконання конкретних наукових, проєктних, технічних, економічних, виробничих та інших завдань; розвиток навичок самостійної роботи та оволодіння методикою дослідження та експерименту, пов'язаних з темою роботи.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. загальні компетентності: ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК4. Здатність працювати самостійно і в команді. ЗК5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації. фахові компетентності: - ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв. ФК 3. Здатність використовувати результати наукових досліджень і дослідно-конструкторських розробок для вдосконалення існуючих та/або розробки нових технологій і обладнання хімічних виробництв. ФК 4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
Результати навчання: Під час виконання магістерської кваліфікаційної роботи здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій. ПР2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв. ПР6. Розробляти та реалізовувати проекти в сфері хімічних технологій та дотичні до неї міждисциплінарні проекти з урахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів. ПР7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Автономія і відповідальність АВ1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. АВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів. АВ3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія наукових досліджень. Технологічні процеси модифікування та перероблення полімерних і композиційних матеріалів. Сучасні технологічні процеси перероблення полімерних і композиційних матеріалів. Менеджмент у виробництві. Іноземна мова за професійним спрямуванням. Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Під час виконання магістерської кваліфікаційної роботи здобувач розробляє технологію виготовлення виробів з полімерних або композиційних матеріалів із заданим асортиментом та продуктивністю, або вдосконалює діюче виробництво з метою підвищення продуктивності, покращення якості продукції тощо. Під час роботи здобувач аналізує науково-технічний рівень проблеми, яка пов’язана з темою магістерської кваліфікаційної роботи, здійснює пошук необхідної літератури та патентів. В кваліфікаційній роботі представляються результати вибору матеріалу та методу переробки, розроблених стадій технологічного процесу, розрахованих та обгрунтованих технологічних параметрів переробки, матеріальні розрахунки виробництва, вибір та розрахунок необхідної кількості (для забезпечення заданої продуктивності) основного та допоміжного обладнання, планування цеху та компонування обладнання, конструктивні розрахунки та проектування технологічного оснащення, техніко-економічні розрахунки, які підтверджують конкурентноздатність запропонованих в роботі технологічних та конструктивних рішень, а також висвітлюються питання з охорони праці, пожежної безпеки та охорони довкілля.
Опис: Вступ. Літературний огляд. 2. Технологічна частина. 2.1. Вимоги до виробу та вибір матеріалу. 2.1.1. Вимоги до виробу і його характеристика. 2.1.2. Вибір матеріалу і його характеристика. 2.1.3. Аналіз конкуруючих методів переробки та вибір методу переробки. 2.2. Розробка технологічної схеми виробництва. 2.2.1. Технологія підготовки матеріалів. 2.2.2. Технологія основного процесу. 2.2.3. Технологія викінчувальних операцій і пакування виробів. 2.2.4. Технологія переробки відходів. 2.2.5. Розрахунок і обґрунтування технологічних параметрів. 2.2.6. Складання технологічної карти виготовлення типового виробу. 2.3. Матеріальні розрахунки виробництва. 2.4. Вибір і розрахунок кількості обладнання. 2.4.1. Вибір основного технологічного обладнання. 2.4.2. Розрахунок кількості основного обладнання. 2.4.3. Обладнання для підготовки виробництва. 2.4.4. Обладнання для завершення виробництва та переробки відходів. 2.5. Розрахунок площ виробничих та допоміжних приміщень цеху, розміщення обладнання. 2.6. Організація виробництва. 2.6.1. Організація робочого місця. 2.6.2. Організація багатоверстатного обслуговуванні і суміщення професій. 2.6.3. Організація технічного контролю. 2.6.4. Організація цехового транспорту. 3. Конструкторсько-розрахункова частина. 3.1. Конструювання типового виробу 3.1.1. Конструювання виробу з відпрацюванням окремих елементів. 3.1.2. Точність розмірів. Призначення допусків. 3.2. Конструювання та розрахунок технологічного оснащення. 3.2.1. Вибір типу та розробка загальної конструкції форми. 3.2.2. Конструювання ливникової системи. 3.2.3. Конструювання формотвірних деталей оснащення. 3.2.4. Розрахунок системи охолодження. 3.2.5. Розробка системи виштовхування. 3.2.6. Центрувальні елементи форми. 3.2.7. Розрахунок шляху рухомої частини форми та перевірка. встановлення форми на обладнання. 3.2.8. Опис роботи форми. 4. Економічна частина. 5. Охорона праці. Висновки. Список використаних джерел. Додатки
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: дотримання календарного плану роботи, нормоконтроль (попередній захист). Перевірка кваліфікаційної роботи на академічний плагіат; відгук керівника роботи; рецензія на кваліфікаційну роботу.
Критерії оцінювання результатів навчання: Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті Національного університету «Львівська політехніка» або Навчально-наукового інституту хімії та хімічних технологій, або у репозитарії Національного університету «Львівська політехніка». Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Суберляк. О. В. Технологія. переробки. полімерних. та. композиційних матеріалів:. підруч. / О.В.Суберляк, П. І. Баштанник. - Львів: Растр-7, 2015. - 375 с. 2. Пахаренко В. О., Яковлєва Р. А., Пахаренко А. В. Переробка полімерних композиційних матеріалів: - К.: Воля, 2006. – 552 с. 3. Гуменецький Т.В. Фізико-хімія полімерів: Навч. посібник / Т.В. Гуменецький, В.Є. Левицький, О.В. Суберляк/ – Львів: Растр-7, 2020. –420 с. 4. Левицький В.Є. Методологія досліджень властивостей полімерних матеріалів: Навчальний посібник / В.Є. Левицький, Т.В. Гуменецький. – Львів: Растр-7, 2021. 312 с. 5. Полімерні композитні матеріали й вироби з них. Одержання, перероблення та властивості : термінол. слов. / І. О. Мікульонок, Л. Б. Радченко. —К. : ІВЦ «Видавництво „Полі техніка”», 2005. -179 с. 6. Спорягін, Е. О. Теоретичні основи та технологія виробництва полімерних композиційних матеріалів : навч. посіб. / Е. О. Спорягін, К. Є. Варлан. – Д. : Вид-во ДНУ, 2012. – 190с. 7. Технології композиційних матеріалів : навч. посіб. / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: О. Є. Колосов. – Київ : КПІ ім. І. Сікорського, 2018.–255 с. 8. Левицький В.Є. Сучасні експериментальні методи досліджень у хімії та технології полімерів: Навчальний посібник / В.Є. Левицький, Т.В. Гуменецький. – Львів: Растр-7, 2022. 292 c. 9. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. Конспект лекцій для студентів всіх спеціальностей галузі знань «Механічна інженерія» всіх форм навчання. / Укл. А. П. Мартинов. - Краматорськ : ДДМА, 2019. - 170 с. 10. Набродов В.З. Допуски, посадки та технічні вимірювання: підруч. Для здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти / В.З. Набродов. – Київ: Літера ЛТД, 2019. – 224с. 11. Сокольський О.Л. Проектування формуючих пристроїв обладнання для переробки пластмас: навч. посіб. / О.Л. Сокольський, В.І. Сівецький, І.О. Мікульонок. – К.: НТУУ «КПІ», 2014. – 130с. 12. Сівецький В.І., Сокольський О.Л., Сахаров О.С., Щербина В.Ю. Моделювання оснастки для формування полімерних виробів. – К.: НТУУ КПІ, 2006. – 131 с. 13. Бойчик І.М. Економіка підприємства. Навчальний посібник. - К.:Атіка, 2002.– 480 с. 14. Лаганін В.О. Економіка і управління підприємством. Конспект лекцій: Навч.видання – Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2005.–136с. 15. Правила охорони праці на підприємствах з виробництва пластмасових виробів. Видавництво: Основа, 2018. – 32с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).