Менеджмент у виробництві

Спеціальність: Комп'ютерна хімічна інженерія
Код дисципліни: 7.161.10.O.012
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: доцент Таранський Ігор Петрович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у здобувачів вищої освіти навичок дослідження та оцінки впливу механізму і методик управління діяльністю підприємства на його ефективність.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог. Загальні компетентності (ЗК): ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК4. Здатність працювати самостійно і в команді. Фахові компетентності (ФК): ФК2. Здатність організовувати і управляти хіміко-технологічними процесами в умовах промислового виробництва та в науково-дослідних лабораторіях з урахуванням соціальних, економічних та екологічних аспектів.
Результати навчання: Програмні результати (ПР): ПР3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проєктних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі й ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал. ПР6. Розробляти та реалізовувати проєкти в сфері хімічних технологій та дотичні до неї міждисциплінарні проєкти з урахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів. Комунікація (КОМ): КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Автономія і відповідальність (АіВ): АіВ1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Менеджмент у виробництві” є дисципліною спеціальності 161 Хімічні технології та інженерія. Дисципліна дає знання про принципи, методи, функції та процес виробничого менеджменту; організаційні структури управління підприємством; управління ресурсами в умовах хімічного виробництва; управління технічними, матеріальними, трудовими ресурсами підприємства; управління інвестиціями підприємства.
Опис: Менеджмент у виробництві: поняття та еволюція розвитку, роль і місце в системі управління. Принципи виробничого менеджменту. Методи виробничого менеджменту, їх характеристика. Функції та процес менеджменту. Організаційні структури управління підприємством. Управління ресурсами в умовах хімічного виробництва. Управління технічними ресурсами підприємства. Управління матеріальними ресурсами підприємства. Управління трудовими ресурсами підприємства. Управління інвестиціями
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: – поточний контроль (усне фронтальне опитування; усне індивідуальне опитування; обговорення ситуаційних завдань; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень); – екзаменаційний контроль (тестування або письмове опитування; усне опитування).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття – 45 балів. Екзаменаційний контроль (письмово-усна компонента) – 55 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Андрушків Б. М. Основи менеджменту / Б. М. Андрушків, О. Є. Кузьмін. – Львів, “Світ”, 2015. – 289 с. 2. Балабанова Л. В. Організація праці менеджера : підручник. / Л. В. Балабанова. – К. : Професіонал, 2017. – 416 с. 3. Дикань Н. В. Менеджмент : навч. посібн. / Н. В. Дикань, І. І. Борисенко. – К. : Знання, 2018. – 389 с. 4. Кузьмін О. Є., Мельник О. Г. Основи менеджменту : підручник./ О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник. – К. : «Академвидав», 2003. – 416 с. 5. Тарнавська Н. П. Менеджмент : теорія та практика / Н. П. Тарнавська, Р. М. Пушкар. – Тернопіль : “Карт – бланш”, 2017 . – 456 с. 6. Скрипко Т. О., Ланда О. О. Менеджмент : навч. посібн. / Т. О. Скрипко, О. О. Ланда. – К. : Центр навчальної літератури, 2016. – 176 с. 7. Фінансовий менеджмент : підручник / кер. кол. авт. і наук. ред. проф. А. М. Піддєрьогін. – К. : КНЕУ, 2015. – 536 с. 8. Шегда А. В. Менеджмент : підручник. / А. В. Шегда. – К. : Знання, 2004. – 687 с. 9. Юргутіс І. А. Основи менеджменту : навч. посіб. / І. А. Юргутіс, І. І. Кравчук І. І. – К. : Освіта, 2018. – 256 с. 10. Економіка, організація та управління хімічних підприємств : практикум [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. спеціальності 161 “Хімічні технології та інженерія” / О. А. Підлісна, Н. М. Покровська; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 130 с. 11. Брич В. Я. Креативний менеджмент : підруч. / В. Я. Брич., М. М. Корман. – Тернопіль : ТНЕУ, 2018. – 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).