Економіка хіміко-фармацевтичних підприємств
Спеціальність: Фармація, промислова фармація
Код дисципліни: 7.226.01.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: д.е.н., к.х.н., доц. Софія Василюк
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення; здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання та адміністрування;
Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
Здатність використовувати у професійній діяльності міжнародні, європейські стандарти та нормативно-правову базу України щодо промислового виробництва ліків; створювати та реєструвати хіміко-фармацевтичне підприємство; виконувати регуляторні заходи щодо ліцензування, інспектування, реєстрації, сертифікації, валідації та фармаконагляду; складати плани розвитку підприємства та проводити маркетингові дослідження; організувати роботу хіміко-фармацевтичного підприємства зі створення, дослідження, реєстрації та впровадження промислового випуску лікарських препаратів; здійснювати експортно-імпортні операції;
Результати навчання: Знання основних принципів організації управління хіміко-фармацевтичним підприємством, основ фармацевтичного маркетингу, порядку реєстрації лікарських засобів, комплексу Належних Фармацевтичних Практик, основ зовнішньоекономічної діяльності підприємств;
Здійснювати управління фармацевтичним виробництвом в
умовах ринкової економіки, аналізувати економічні показники
діяльності фармацевтичного підприємства;
Застосовувати знання діючих законодавчих актів для створення та реєстрації фармацевтичного підприємства, складати бізнес-план, здійснювати маркетингові дослідження та проводити імпорто-експортні операції;
Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами;
Здатність до використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Моделювання і проектування хіміко-фармацевтичних підприємств в системі GMP
Промислова технологія фармацевтичних виробництв
Короткий зміст навчальної програми: В основі даної дисципліни покладене завдання із формування у студентів знань і практичних навичок у реалізації підприємницької діяльності та управління підприємством. Розглянуто структуру персоналу хіміко-фармацевтичного підприємства, капітал і виробничі фонди, нематеріальні ресурси та активи хіміко-фармацевтичних підприємств, оборотні кошти. Опрацьовано поняття техніко-технологічної бази хіміко-фармацевтичних підприємств. Представлено різні організаційні форми хіміко-фармацевтичного виробництва, регулювання, прогнозування та планування діяльності хіміко-фармацевтичних підприємств. Розглядається хіміко-фармацевтичне виробництво та чинники, що впливають на якість і конкурентоспроможність продукції. Представлено структуру витрат та систему ціноутворення на продукцію. Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності підприємств. Для досягнення цілей при спільній і індивідуальній пізнавальній діяльності студентів в частині оволодіння теоретичними знаннями і практичними вміннями використовуються лекції та лабораторні заняття у спільній і індивідуальній (самостійній) формах.
Опис: Основи підприємницької діяльності. Управління підприємством. Персонал хіміко-фармацевтичного підприємства. Капітал і виробничі фонди. Нематеріальні ресурси та активи хіміко-фармацевтичних підприємств. Оборотні кошти. Техніко-технологічна база хіміко-фармацевтичних підприємств. Організація хіміко-фармацевтичного виробництва. Регулювання, прогнозування та планування діяльності хіміко-фармацевтичних підприємств. Хіміко-фармацевтичне виробництво, якість і конкурентоспроможність продукції. Витрати і ціни на продукцію. Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності підприємств.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
ПК проводиться у формі виконання і захисту лабораторних робіт.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену, що складається з письмової роботи та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40 балів)
• підсумковий контроль (50 балів контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Посилкіна, О. В. Економіка, планування та організація хіміко-фармацевтичного виробництва: підручник для студентів вищих навчальних закладів фармацевтичного і медичного профілю / О. В. Посилкіна, Р.В. Сагайдак-Нікітюк, Ю.С. Братішко, Я.М. Деренська, К.С. Світлична, Г.В. Кубасова. – Харків: НФаУ, 2016. – 528 с.
2. Гринчуцький В. І., Карапетян Е. Т., Погріщук Б. В. Економіка підприємства: Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2020. – 304 с.
3. Фармацевтичне законодавство (нормативні акти з організації роботи аптечних підприємств). // Під редакцією д.фарм.н., проф. Грошового Т.А. – Тернопіль. «Укрмедкнига». 2012. – 569 с.
4. Бойчик І.М Економіка підприємства: підручник. / І.М.Бойчик. – К.: Кондор -Видавництво, 2016. – 378 с.
5. Економіка підприємства: Навчальний посібник / С.М. Рогач, Н.М. Суліма, Л.М. Степасюк та ін. – 2-ге вид. К. : «ЦП «КОМПРИНТ»». 2018. 392 с.
6. Управління і економіка фармації «Менеджмент в фармації»: практикум для провізорів-інтернів спеціальність «Загальна фармація» (Частина ІІ) / І. В. Бушуєва, О. К. Єренко – Запоріжжя : ЗДМУ, 2020. – 92 с..
7. Організація та економіка фармації. Ч. 2. Система обліку в фармації / [А.С. Немченко, О.А. Назаркіна, А.О. Гудзенко, Т.А. Грошовий, В.М. Хоменко]. – 2017. – Харків: НФаУ. Золоті сторінки. – 416 с.
8. Економіка підприємства: Навчальний посібник / С.М. Рогач, Н.М. Суліма, Л.М. Степасюк та ін. – 2-ге вид. К. : «ЦП «КОМПРИНТ»». 2018. 392 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).