Наукові дослідження та семінари за їх тематикою

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.121.00.O.013
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: д.т.н., проф. Федасюк Дмитро Васильович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення студентами освітньо-наукової програми методів наукового дослідження, розробляти та виконувати наукові та прикладні проекти у сфері інженерії програмного забезпечення, планувати та реалізовувати наукові експерименти. Вивчення даного курсу допоможе студентам опанувати технології використання бібліометричних платформ та наукометричних баз, виконання та оформлення результатів науково-дослідної роботи, спланувати, успішно виконати і захистити магістерську дисертацію, бути готовим до продовження навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти.
Завдання: ІНТ. Здатність ефективно розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми інноваційного характеру під час професійної діяльності, пов’язаної зі всіма аспектами виробництва програмного забезпечення від початкових стадій створення специфікації до супроводу системи після здачі в експлуатацію.Загальні компетентності: ЗК03. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. ЗК04. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК05. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності: СК01. Здатність аналізувати предметні області, формувати, класифікувати вимоги до програмного забезпечення. СК02. Здатність розробляти і реалізовувати наукові та/або прикладні проєкти у сфері інженерії програмного забезпечення. СК10. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження з інженерії програмного забезпечення. СК11. Здатність застосовувати і розвивати фундаментальні і міждисциплінарні знання для успішного розв’язання наукових проблем інженерії програмного забезпечення
Результати навчання: РН12. Приймати ефективні організаційно-управлінські рішення в умовах невизначеності та зміни вимог, порівнювати альтернативи, оцінювати ризики. РН14. Прогнозувати розвиток програмних систем та інформаційних технологій. РН17. Збирати, аналізувати, оцінювати необхідну для розв'язання наукових і прикладних задач інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела. РН18. Розробляти математичне і програмне забезпечення для наукових досліджень в галузі інженерії програмного забезпечення. РН19. Формулювати, експериментально перевіряти, обґрунтовувати і застосовувати на практиці в процесі розроблення програмного забезпечення інноваційні методи та конкурентоспроможні технології розв'язання професійних, науково-технічних задач у мультидисциплінарних контекстах. РН20. Планувати і виконувати наукові дослідження в сфері інженерії програмного забезпечення, обирати методики та інструменти, аналізувати результати, обґрунтовувати висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Методи та засоби наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення Кореквізити: Практикум з підготовки наукових публікацій
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна спрямована на поглиблене теоретичне вивчення методів наукового дослідження, оволодіння практичними навичками використання основних бібліометричних платформ, розроблення та виконання завдань на наукові дослідження
Опис: Наукова комунікація як складова фахової діяльності. Науковий стиль і його засоби у професійному спілкуванні. Наукометрія наукового дослідження. Етика наукових досліджень. Етичні принципи при проведенні науково-дослідних робіт і публікації наукових результатів. Науковий експеримент: сутність, види, планування і методики. Онтології в програмній інженерії. Онтологія як система зберігання знань. Методи побудови онтології предметної області. Емпіричні методи наукового дослідження в інженерії програмного забезпечення. Системний підхід в наукових дослідженнях Оформлення та форми впровадження результатів наукових досліджень. Захист елементів наукової новизни і практичної значущості магістерських робіт.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (45%): виступ на студентській конференції (15%), проект статті (15%), аналіз наукових праць за обраною темою (15%) Підсумковий контроль (55 %, екзамен): тестування (40%), усне опитування – (15%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційована залікова оцінка виставляється за результатами поточного контролю, який включає оцінювання виконаних завдань: 1.Уточнення тематики ( теми) магістерської роботи 5 балів Створення та редагування профілів у бібліографічних платформах 10 балів Пошук та аналіз наукових праць за тематикою дослідження 20 балів Оцінка за виступ з презентацією за темою роботи на семінарах 20 балів Підготовка тез та виступ з доповіддю на науковій конференції за тематикою дослідження 25 балів Оцінювання проекту наукової статті за темою досліджень 20 балів Всього 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Навчально-методичний комплекс дисципліни «Наукові дослідження і семінари за їх тематикою» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11450 2. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. Посібник для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів/ за ред.. Конверського.- К. Центр навчальної літератури, 2010.- 353 с. 3. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: підручник / В.М.Шейко, Н.М. Кушнаренко.- 6-те вид., перероблене і доповнен. – К.: Знання, 2008.- 310 с. 4. Цехмістрова Г.С. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2004.- 240 с. 5. Ковальчук В.В., Моїсееєв Л.М., Основи наукових досліджень: Навчальний посібник.- 3-є вид., переробл. І доповн. – К.: ВД «Професіонал», 2005.- 240 с. 6. Пилипчик М.І., Григор’єв А.С., Шостак В.В. Основи наукових досліджень: Підручник. - К.: Знання, 2007. – 270 с. 7. Кобиляцький Л.С. Управління проектами: Навч. посіб.- Київ.: МАУП, 2002.- 200 с. 8. Кучеренко В.Р., Маркітан О.С. Управління діловими проектами: Навчальний посібник.- Київ: Центр навчальної літератури, 2005.- 280 с. 9. Основи науково-дослідної роботи: Навч. Посібник/ Ю.І. Палеха, Н.О. Леміш.- К.: видавництво Ліра-К, 2013.- 336 с. 10. Кислий В.М. Організація наукових досліджень: навчальний посібник/ .- Суми: Університетська книга, 2011.- 224 с. 11. Катренко А.В. Управління ІТ-проектами. (підручник).- Львів: « Новий світ – 2000», 2011.- 550 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).