Технології проєктування інформаційних систем
Спеціальність: Інформаційні системи та технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.126.00.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: Верес О.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: .
Результати навчання: • знати технології проектування проблемно-орієнтованих інформаційних систем;
• знати сучасний стан інструментальних засобів та вміти їх застосовувати;
• знати основні методології побудови інформаційних систем;
• вміти реалізувати процес отримання необхідної інформації та здійснювати розробку інформаційної системи з застосуванням сучасних CASE-засобів проектування, структурних та об’єктних технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Проблемно-орієнтоване програмування
• Теорія алгоритмів
• Об'єктно-орієнтоване програмування
• Технології розподілених систем та паралельних обчислень
Короткий зміст навчальної програми: Технології програмування в історичному аспекті. Класифікація програмного забезпечення: системне програмне забезпечення, інструментальні засоби програмування та пакети прикладних програм. Особливості створення інформаційних систем. Принципи роботи з вимогами до програмного забезпечення. Проблематика та проектування. Оцінка вартості помилок та керування вимогами. Перепони, які виникають на шляху формулювання основних вимог. Оцінка якості процесів створення програмного забезпечення. Стандартизація розробки програного забезпечення. Процес сертифікації програм. Життєвий цикл програмного забезпечення. Каскадна та спіральна та ітераційна моделі. Розробка структури програмного забезпечення та діаграми кооперації. Методологія RationalUnified Process (RUP). Гнучке проектування інформаційних систем. Agile маніфест. Технології eXtreme Programming, Scrum, Microsoft Solution Framework, Adaptive Software Development, Feature Driven Development. Патерни проектування. Тестування програмних продуктів. Терміни та визначення. Тестування «білої» та «чорної» скриньки. Порядок розроблення тестів та їх автоматизація. Модульне, інтеграційне та системне тестування. Супровід систем.
Опис: .
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (30%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування
• Підсумковий контроль (70%, екзамен): письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: .
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: .
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).