Інформаційні технології комп'ютерних мереж

Спеціальність: Інформаційні системи та технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.126.01.E.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н., доц. Василюк Андрій Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчення основних принципів організації та побудови розподілених комп’ютерних інформаційних систем. До складу курсу входять: цикл лекцій з основ проектування розподілених інформаційних систем та цикл лабораторних робіт по застосуванню технології XML та гіпертексту в розподілених інформаційних системах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: Здатність використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання, уміння і навички для успішного розв’язування складних спеціалізованих задач та практичних проблем під час професійної діяльності у галузі інформаційних систем та технологій або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на відповідних рівнях. К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. К04. Здатність спілкуватися, читати та писати іноземною мовою. К05. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. К06. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. К07. Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел. К08. Здатність працювати в команді та особисто. К09. Навички міжособистісної взаємодії. К010. Здатність розробляти та управляти проектами. К011. Навички здійснення безпечної діяльності. К012. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПР07. Вміти обґрунтовувати вибір технічної структури та розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу ІСТ.. ПР09. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та наявних державних і закордонни КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). КОМ2 Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Переквізит: Інноваційні інформаційні технології, Технології проектування інформаційних систем, Технології інтеграції інформаційних ресурсів, Безпека розподілених інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Мова та технологія Perl. SSI, CGI. Технологія PHP. Використання Perl для створення розподілених систем. Вбудовування Perl в сервери Web та баз даних. Технології передачі даних в Інтернет. BackBone Інтернету. Основні інформаційні магістралі Інтернету. Архітектура та методі організації WWW-систем. Класифікація послуг Web-hosting, послуги ISP.
Опис: 1 Вступне заняття. Архітектура WEB-систем Web-сервери. Настроювання та адміністрування Web-серверів 2 Технології генерації гіпертекстових сторінок Мова та технологія Perl. SSI, CGI. Технологія PHP. Використання Perl для створення розподілених систем. Вбудовування Perl в сервери Web та баз даних. 3 Мережева структура Інтернет. Архітектура WWW-систем. Технології передачі даних в Інтернет. BackBone Інтернету. Основні інформаційні магістралі Інтернету. Архітектура та методі організації WWW-систем. Класифікація послуг Web-hosting, послуги ISP. 4 Логічна структура Інтернет. Тенденції розвитку Інтернету та WWW. Аналіз WWW (типи та кількість сайтів та сторінок, технологія, географія тощо) та її української частини. Аналіз аудиторії користувачів Інтернету в світі та Україні. Аналіз відвідуваності сайтів. Методи моніторингу WWW. 5 Організація пошуку в Інтернет Пошук ресурсів в Інтернеті. Пошукові машини, каталоги, рейтингові системи. 6 Реєстрація ресурсів в Інтернет Підготовка ресурсу до реєстрації. Методи позиціонування сайтів. Інтернет-реклама. 7 Web-дизайн Дизайн Web-сайту. Основні вимоги та технології. Поняття usability сайту. 8 Веб 2.0 Явище Веб 2.0 та його вплив на розвиток WWW. Соціальні мережі різних класів. Управління спільнотами користувачів. 9 Інтелектуальна власність в Інтернет Об’єкти ІВ. Методи захисту ІВ. Методи коректного використання чужої ІВ в Інтернет. Особливості ІВ в глобальному середовищі.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахункова робота, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, іспит): тестування (50%), усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: .
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Kevin Tatroe, Peter MacIntyre. Programming PHP: Creating Dynamic Web Pages 4th Edition. O'Reilly Media; 4th edition. 2020. p.542 2. Neo D. Truman. Web Development Crash Course - Next JS, The Full Stack React JS Framework: Enterprise Web Development, and Full Stack JavaScript Development with ReactJS and NodeJS Server Side JavaScript. 2022. p.215 3. Matt Zandstra. PHP 8 Objects, Patterns, and Practice: Mastering OO Enhancements, Design Patterns, and Essential Development Tools 6th ed. Edition. Apress; 6th ed. Edition. 2021. p.858 4. Dr Maximilien Lambert. PHP & MYSQL: Courses and corrected exercises: Master dynamic web development. Independently published. 2024. p.405. 5. Robin Nixon. Learning PHP, MySQL & JavaScript: With jQuery, CSS & HTML5 5th Edition. O'Reilly Media; 5th edition. 2018. p.828 6. Adam Freeman. Pro ASP.NET Core 3 (Develop Cloud-Ready Web Applications Using MVC 3, Blazor, and Razor Pages) 8th ed. Edition. Apress; 8th ed. Edition. 2020. p.1109 7. Greg Lim. ASP.NET Core 8 MVC Crash Course: Learn to build fast and secure web applications with ASP.NET MVC 8. Greg Lim. 2024. p.118 8. Andrew Troelsen, Phil Japikse. Pro C# 10 with .NET 6: Foundational Principles and Practices in Programming Eleventh Edition. Apress; Eleventh edition.2022. p.1705
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).