Впровадження та супровід програмного забезпечення
Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 7.121.01.M.011
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: к.т.н. Федорчук Є.Н.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 2.2. Завдання навчальної дисципліни
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти таких компетентностей:
ІНТ: Здатність успішно розв’язувати практичні задачі та проблеми інноваційного характеру під час професійної діяльності, пов’язаної зі всіма особливостями виробництва програмного забезпечення на етапах створення , впровадження та супроводу програмного забезпечення.
Загальні компетентності:
1) Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК01).
2) Здатність проводити дослідження на відповідному рівні (ЗК03).
3) Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК05).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
1) Здатність розвивати і реалізовувати нові конкурентоспроможні ідеї в інженерії програмного забезпечення (СК04).
2) Здатність критично осмислювати проблеми у галузі інформаційних технологій та на межі галузей знань, інтегрувати відповідні знання та розв'язувати складні задачі у мультидисциплінарних контекстах (СК07).
Фахові компетентності спеціального спрямування:
1) Знання сучасних математичних методів та алгоритмів моделювання та аналізу для життєвого циклу ПЗ, які використовуються інженерії програмного забезпечення (ФКС2.1).
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студенти повинні:
1. Розуміти місце і призначення етапів впровадження та супроводу в життєвому циклі ПЗ;
2. Володіти основними техніками та практиками з організації та проведення впровадження і супроводу ПЗ;
3. Знати основні стандарти ISO та IEEE, присвячені впровадженню та супроводу ПЗ;
4. Володіти уніфікованою мовою моделювання UML для вирішення задач по впровадженню та супроводу ПЗ;
5. Розуміти призначення та вміти застосовувати інструментальні засоби для розробки, впровадження та супроводу ПЗ;
6. Розуміти принципи обчислень в хмарі, типи хмарних сервісів, та вміти їх використовувати для розгортання програмних систем.
The procedure and criteria for assigning points and grades:
1. If the defense of the laboratory work is delayed, the points for the work are reduced by 1 for each delayed defense week.
2. The points of the current control are calculated before the beginning of the examination session.
3. A student who completed less than 50% of the work of the current control is considered uncertified. For him, repeated
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Процес розробки ПЗ
2. Уніфікована мова моделювання UML
3. Інтернет технології
Короткий зміст навчальної програми: Життєвий цикл ПЗ. Етапи впровадження та супроводу в життєвому циклі ПЗ
Впровадження ПЗ. Основні аспекти і ризики впровадження
Супровід ПЗ. Основні діяльності та техніки супроводу
Використання UML в процесі впровадження та супроводу ПЗ
Інструментальні засоби для розробки, впровадження та супроводу ПЗ.
Обчислення в хмарах. Сервіси Amazon Cloud та Windows Azure.
Опис: Дисципліна передбачає вивчення основних понять, детально розглядаються методи, інструментальні засоби підтримки бізнес-процесів впровадження і супроводу ПЗ. Аналізується ринок засобів та пропозицій впровадження програмного забезпечення, описуються продукти від провідних фірм з розробки ПЗ , обговорюються їх можливості. Особлива увага зосереджена на моделях ЖЦ розробки ПЗ , аналізуються їх особливості застосування у проектному менеджменті. Пропонується новий підхід до оптимізації розподілу фінансових і часових ресурсів для задач ВПС. Наведено опис методів і алгоритмів вирішення основних завдань оптимізації ресурсів.. Опис кожного методу доповнюється прикладом його використання.
Методи та критерії оцінювання: Лабо-раторні заняття
50
Разом балів
(ПК)
50
Контрольний захід (КЗ)
50
Семестрова оцінка (ПК+КЗ)
100
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок і критерії виставляння балів та оцінок:
1. Якщо захист лабораторної роботи відбувається невчасно, з кожним відтермінованим тижнем захисту бали за роботу зменшуються на 1.
2. Бали поточного контролю підраховуються до початку екзаменаційної сесії.
3. Студент, який виконав менше 50% робіт поточного контролю, вважається неатестованим. Для нього пропонується повторне вивчення дисципліни.
4. Студент, який виконав більше 50% робіт поточного контролю, але не всі 100%, вважається недопущеним до екзамену та має можливість довиконати роботи поточного контролю і скласти іспит на комісії.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: The procedure and criteria for assigning points and grades:
1. If the defense of the laboratory work is delayed, the points for the work are reduced by 1 for each delayed defense week.
2. The points of the current control are calculated before the beginning of the examination session.
3. A student who completed less than 50% of the work of the current control is considered uncertified. For him, repeated 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ISO/IEC Information Centre
http://www.standardsinfo.net/info/index.html
2. Software Development Templates – MSThe procedure and criteria for assigning points and grades:
1. If the defense of the laboratory work is delayed, the points for the work are reduced by 1 for each delayed defense week.
2. The points of the current control are calculated before the beginning of the examination session.
3. A student who completed less than 50% of the work of the current control is considered uncertified. For him, repeated Word, Excel & Visio – Download
http://www.mysoftwaretemplates.com/software-development-templates/
3. ISO/IEC 14764:2006 - Software Engineering - Software Life Cycle Processes – Maintenance
http://www.iso.org/iso/iso_catalogue/catalogue_tc/catalogue_detail.htm?csnumber=39064
4. IEEE Xplore - IEEE Standard for Software Maintenance
http://ieeexplore.ieee.org/xpl/freeabs_all.jsp?arnumber=257623
5. Object Management Group – UML
http://www.uml.org/
6. Tools Directory : Software Development Tools
http://www.softdevtools.com/modules/weblinks/
7. Amazon Web Services
http://aws.amazon.com/
8. Windows Azure: Cloud Computing | Cloud Services | Cloud Application Development
http://www.windowsazure.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).