Впровадження та супровід програмного забезпечення

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 7.121.01.M.011
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: к.т.н. Федорчук Є.Н.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: 2.1. Мета вивчення навчальної дисципліни Забезпечення студентів як теоретичними і практичними знаннями щодо моделювання і оптимізації задач впровадження і супроводу (ВПС) програмного забезпечення(ПЗ) в проектному менеджменті для технологій інженерії ПЗ. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент має бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1) Вміти застосовувати сучасні математичні методи та алгоритми для аналізу та опрацювання задач ВПС, які використовуються в інженерії програмного забезпечення. 2) Вміти використовувати відомі інструментальні засоби для підтримки процесів ВПС, які стосуються інженерії програмного забезпечення. 3) Вміти реалізувати процеси впровадження і супроводу ПЗ включно з усіма етапами реалізації цих процесів. 4) Вміти розробляти моделі і методи аналізу задач ВПС з використанням відомих інструментальних засобів
Завдання: 2.2. Завдання навчальної дисципліни Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти таких компетентностей: ІНТ: Здатність успішно розв’язувати практичні задачі та проблеми інноваційного характеру під час професійної діяльності, пов’язаної зі всіма особливостями виробництва програмного забезпечення на етапах створення , впровадження та супроводу програмного забезпечення. Загальні компетентності: 1) Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК01). 2) Здатність проводити дослідження на відповідному рівні (ЗК03). 3) Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК05). Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: 1) Здатність розвивати і реалізовувати нові конкурентоспроможні ідеї в інженерії програмного забезпечення (СК04). 2) Здатність критично осмислювати проблеми у галузі інформаційних технологій та на межі галузей знань, інтегрувати відповідні знання та розв'язувати складні задачі у мультидисциплінарних контекстах (СК07). Фахові компетентності спеціального спрямування: 1) Знання сучасних математичних методів та алгоритмів моделювання та аналізу для життєвого циклу ПЗ, які використовуються інженерії програмного забезпечення (ФКС2.1).
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студенти повинні: 1. Розуміти місце і призначення етапів впровадження та супроводу в життєвому циклі ПЗ; 2. Володіти основними техніками та практиками з організації та проведення впровадження і супроводу ПЗ; 3. Знати основні стандарти ISO та IEEE, присвячені впровадженню та супроводу ПЗ; 4. Володіти уніфікованою мовою моделювання UML для вирішення задач по впровадженню та супроводу ПЗ; 5. Розуміти призначення та вміти застосовувати інструментальні засоби для розробки, впровадження та супроводу ПЗ; 6. Розуміти принципи обчислень в хмарі, типи хмарних сервісів, та вміти їх використовувати для розгортання програмних систем. The procedure and criteria for assigning points and grades: 1. If the defense of the laboratory work is delayed, the points for the work are reduced by 1 for each delayed defense week. 2. The points of the current control are calculated before the beginning of the examination session. 3. A student who completed less than 50% of the work of the current control is considered uncertified. For him, repeated
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Процес розробки ПЗ 2. Уніфікована мова моделювання UML 3. Інтернет технології
Короткий зміст навчальної програми: Життєвий цикл ПЗ. Етапи впровадження та супроводу в життєвому циклі ПЗ Впровадження ПЗ. Основні аспекти і ризики впровадження Супровід ПЗ. Основні діяльності та техніки супроводу Використання UML в процесі впровадження та супроводу ПЗ Інструментальні засоби для розробки, впровадження та супроводу ПЗ. Обчислення в хмарах. Сервіси Amazon Cloud та Windows Azure.
Опис: Дисципліна передбачає вивчення основних понять, детально розглядаються методи, інструментальні засоби підтримки бізнес-процесів впровадження і супроводу ПЗ. Аналізується ринок засобів та пропозицій впровадження програмного забезпечення, описуються продукти від провідних фірм з розробки ПЗ , обговорюються їх можливості. Особлива увага зосереджена на моделях ЖЦ розробки ПЗ , аналізуються їх особливості застосування у проектному менеджменті. Пропонується новий підхід до оптимізації розподілу фінансових і часових ресурсів для задач ВПС. Наведено опис методів і алгоритмів вирішення основних завдань оптимізації ресурсів.. Опис кожного методу доповнюється прикладом його використання.
Методи та критерії оцінювання: Лабо-раторні заняття 50 Разом балів (ПК) 50 Контрольний захід (КЗ) 50 Семестрова оцінка (ПК+КЗ) 100
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок і критерії виставляння балів та оцінок:   1. Якщо захист лабораторної роботи відбувається невчасно, з кожним відтермінованим тижнем захисту бали за роботу зменшуються на 1.   2. Бали поточного контролю підраховуються до початку екзаменаційної сесії. 3. Студент, який виконав менше 50% робіт поточного контролю, вважається неатестованим. Для нього пропонується повторне вивчення дисципліни. 4. Студент, який виконав більше 50% робіт поточного контролю, але не всі 100%,  вважається недопущеним до екзамену та має можливість довиконати роботи поточного контролю і скласти іспит на комісії.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: The procedure and criteria for assigning points and grades: 1. If the defense of the laboratory work is delayed, the points for the work are reduced by 1 for each delayed defense week. 2. The points of the current control are calculated before the beginning of the examination session. 3. A student who completed less than 50% of the work of the current control is considered uncertified. For him, repeated 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ISO/IEC Information Centre http://www.standardsinfo.net/info/index.html 2. Software Development Templates – MSThe procedure and criteria for assigning points and grades: 1. If the defense of the laboratory work is delayed, the points for the work are reduced by 1 for each delayed defense week. 2. The points of the current control are calculated before the beginning of the examination session. 3. A student who completed less than 50% of the work of the current control is considered uncertified. For him, repeated Word, Excel & Visio – Download http://www.mysoftwaretemplates.com/software-development-templates/ 3. ISO/IEC 14764:2006 - Software Engineering - Software Life Cycle Processes – Maintenance http://www.iso.org/iso/iso_catalogue/catalogue_tc/catalogue_detail.htm?csnumber=39064 4. IEEE Xplore - IEEE Standard for Software Maintenance http://ieeexplore.ieee.org/xpl/freeabs_all.jsp?arnumber=257623 5. Object Management Group – UML http://www.uml.org/ 6. Tools Directory : Software Development Tools http://www.softdevtools.com/modules/weblinks/ 7. Amazon Web Services http://aws.amazon.com/ 8. Windows Azure: Cloud Computing | Cloud Services | Cloud Application Development http://www.windowsazure.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).