Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 7.121.01.O.014
Кількість кредитів: 16.50
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Кафедра ПЗ
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність ефективно розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми інноваційного характеру під час професійної діяльності, пов’язаної зі всіма аспектами виробництва програмного забезпечення від початкових стадій створення специфікації до супроводу системи після здачі в експлуатацію.
ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою як усно, так і письмово.
ЗК03. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
ЗК04. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК05. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
СК01. Здатність аналізувати предметні області, формувати, класифікувати вимоги до програмного забезпечення.
СК02. Здатність розробляти і реалізовувати наукові та/або прикладні проєкти у сфері інженерії програмного забезпечення.
СК03. Здатність проєктувати архітектуру програмного забезпечення, моделювати процеси функціонування окремих підсистем і модулів.
СК04. Здатність розвивати і реалізовувати нові конкурентоспроможні ідеї в інженерії програмного забезпечення.
СК05. Здатність розробляти, аналізувати та застосовувати специфікації, стандарти, правила і рекомендації в сфері інженерії програмного забезпечення.
СК07. Здатність критично осмислювати проблеми у галузі інформаційних технологій та на межі галузей знань, інтегрувати відповідні знання та розв'язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК08. Здатність розробляти і координувати процеси, етапи та ітерації життєвого циклу програмного забезпечення на основі застосування сучасних моделей, методів та технологій розроблення програмного забезпечення.
Результати навчання: РН02. Оцінювати і вибирати ефективні методи і моделі розроблення, впровадження, супроводу програмного забезпечення та управління відповідними процесами на всіх етапах життєвого циклу.
РН03. Будувати і досліджувати моделі інформаційних процесів у прикладній області.
РН04. Виявляти інформаційні потреби і класифікувати дані для проєктування програмного забезпечення.
РН05. Розробляти, аналізувати, обґрунтовувати та систематизувати вимоги до програмного забезпечення.
РН06. Розробляти і оцінювати стратегії проєктування програмних засобів; обґрунтовувати, аналізувати і оцінювати варіанти проектних рішень з точки зору якості кінцевого програмного продукту, ресурсних обмежень та інших факторів.
РН07. Аналізувати, оцінювати і застосовувати на системному рівні сучасні програмні та апаратні платформи для розв'язання складних задач інженерії програмного забезпечення.
РН08. Розробляти і модифікувати архітектуру програмного забезпечення для реалізації вимог замовника.
РН09. Обґрунтовано вибирати парадигми і мови програмування для розроблення програмного забезпечення; застосовувати на практиці сучасні засоби розроблення програмного забезпечення.
РН11. Забезпечувати якість на всіх стадіях життєвого циклу програмного забезпечення, у тому числі з використанням релевантних моделей та методів оцінювання, а також засобів автоматизованого тестування і верифікації програмного забезпечення.
РН13. Конфігурувати програмне забезпечення, керувати його змінами та розробленням програмної документації на всіх етапах життєвого циклу.
РН16. Планувати, організовувати та здійснювати тестування, верифікацію та
валідацію програмного забезпечення.
РН17. Збирати, аналізувати, оцінювати необхідну для розв'язання наукових і прикладних задач інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Методи та засоби наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення
Методи та засоби наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення (курсовий проект)
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Магістерська кваліфікаційна робота має розв’язувати складну задачу або проблему інженерії програмного забезпечення і передбачати проведення досліджень та/або здійснення інновацій. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути
оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти або його підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти.
Опис: Пояснювальна записка повинна мати таку структуру:
титульний аркуш; завдання на виконання магістерської кваліфікаційної роботи;
анотація українською мовою; анотація англійською мовою; реферат українською мовою (якщо планується захист іноземною мовою); реферат іноземною мовою (переклад реферату, якщо планується захист іноземною мовою); зміст; перелік скорочень, символів і спеціальних термінів (за необхідністю); вступ; аналітичний розділ; теоретичний розділ; розділ програмної реалізації; дослідницький розділ;
висновки; перелік використаних джерел; додатки.
Методи та критерії оцінювання: Магістерська кваліфікаційна робота допускається до захисту тільки якщо її показник оригінальності становить 70-100% . Магістерська робота захищається публічно.
Магістрантові дається до 15 хвилин на розкриття змісту кваліфікаційної роботи, тобто, на доповідь з презентацією та показ відео-ролика, що демонструє роботу розробленого ПЗ. Після цього магістрант відповідає на запитання ДЕК. Запитання можуть стосуватися як суто теми кваліфікаційної роботи, так і мати загальний характер в межах змісту навчальних дисциплін спеціальності. З дозволу голови ДЕК запитання можуть задавати всі присутні на захисті. Коли запитання вичерпані, секретар ДЕК зачитує відгук керівника та оцінку рецензента. Магістрант дає відповідь на зазначені зауваження, і на цьому його захист завершується. Процедура повторюється для всіх студентів, що захищаються в один день, на одному і тому ж засіданні ДЕК.
Після доповідей всіх магістрантів в межах одного засідання ДЕК комісія повинна прийняти рішення про їхні оцінки і оголосити їй у той же день. Рішення ДЕК про оцінку знань, виявлених при захисті магістерської кваліфікаційної роботи, а також про присвоєння студентам-випускникам відповідного освітнього рівня (кваліфікації) та видачу дипломів (загального зразка чи з відзнакою), приймається на закритому засіданні комісії відкритим голосуванням звичайною більшістю голосів членів комісії, які брали участь у її засіданні. При однаковій кількості голосів голос голови комісії є вирішальним.
Критерії оцінювання результатів навчання: При оцінюванні кваліфікаційної роботи враховують рівень теоретичної, наукової та практичної підготовки магістранта, а також оцінки керівника та рецензента. Оцінювання захисту кваліфікаційної роботи магістранта відбувається за національною шкалою із переведенням у 100-бальну шкалу, за середнім інтервальним значенням шкали оцінювання в НУ "Львівська політехніка".
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Регламент перевірки на академічний плагіат кваліфікаційних робіт студентів, рукописів дисертацій та монографій, рукописів статей, поданих до публікування у періодичних наукових виданнях, в університеті [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/pages/2033/reglament-perevirki-na-akademichniy-plagiat.pdf
2. ДСТУ 3008:2015. Звіти у сфері науки і техніки. Структура та правила оформлювання/ Нац. стандарт України. – Вид. офіц. – Київ: ДП "УкрНДНЦ", 2017. – 31 с.
3. ДСТУ ГОСТ 7.1:2006. Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання / Нац. стандарт України. – Вид. офіц. – К.: Держспоживстандарт України, 2007. – 47 с.
4. Положення про атестацію здобувачів вищої освіти та роботу екзаменаційних комісій Національного університету “Львівська політехніка” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/pages/2032/svo-0313-pro-atestaciyu-zdobuvachiv-vischoi-osviti-ta-robotu-ekzamenaciynikh-komisiy.pdf.
5. IEEE Std 830-1998. IEEE Recommended Practice for Software Requirements Specifications. – ІЕЕЕ, 1998. – 37 с.
IEEE Recommended Practice for Software Design Descriptions, in IEEE Std 1016-1998 , vol., no., pp.1-23, 4 Dec. 1998, doi: 10.1109/IEEESTD.1998.88828.
IEEE Standard for Software User Documentation, in IEEE Std 1063-2001 , vol., no., pp.1-24, 20 Dec. 2001, doi: 10.1109/IEEESTD.2001.93368.
6. Методологія та методика наукового дослідження: навчальний посібник / В. О. Вихрущ, Ю. М. Козловський, Л. І. Ковальчук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 328 с.
7. Методологія і принципи наукових досліджень: навчальний посібник / Х. С. Соболь, Н. І. Петровська, О. М. Гуняк. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 92 с.
8. Комп'ютерні науки та інформаційні технології : матеріали 4-ої Міжнар. наук.-техн. конф. СSIT' 2021, 22–25 вер. 2021, Львів, Україна / Нац. ун-т "Львів. політехніка", Ін-т комп'ют. наук та інформ. технологій – Л., 2021.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).