Інноваційні інформаційні технології
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 7.126.01.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: професор Берко Андрій Юліанович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
Інт. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та інноваційного характеру у сфері інформаційних систем та технологій.
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК03. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК04. Здатність розробляти проекти та управляти ними.
ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у сфері ІСТ.
фахові компетентності:
СК01. Здатність розробляти та застосувати ІСТ, необхідні для розв’язання стратегічних і поточних задач.
СК02. Здатність формулювати вимоги до етапів життєвого циклу сервіс-орієнтованих інформаційних систем.
СК03. Здатність проектувати інформаційні системи з урахуванням особливостей їх призначення, неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог.
СК04. Здатність розробляти математичні, інформаційні та комп’ютерні моделі об’єктів і процесів інформатизації.
СК05. Здатність використовувати сучасні технології аналізу даних для оптимізації процесів в інформаційних системах.
СК06. Здатність управляти інформаційними ризиками на основі концепції інформаційної безпеки.
СК07. Розробляти і реалізовувати інноваційні проекти у сфері ІСТ.
Результати навчання: РН01. Відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію.
РН03 Приймати ефективні рішення з проблем розвитку інформаційної інфраструктури, створення і застосування ІСТ.
РН05. Визначати вимоги до ІСТ на основі аналізу бізнес-процесів та аналізу потреб зацікавлених сторін, розробляти технічні завдання.
РН08. Розробляти моделі інформаційних процесів та систем різного класу, використовувати методи моделювання, формалізації, алгоритмізації та реалізації моделей з використанням сучасних комп’ютерних засобів.
РН11. Розв’язувати задачі цифрової трансформації у нових або невідомих середовищах на основі спеціалізованих концептуальних знань, що включають сучасні наукові здобутки у сфері інформаційних технологій, досліджень та інтеграції знань з різних галузей.
РН12. Планувати та виконувати наукові дослідження у сфері ІСТ, формулювати і перевіряти гіпотези, обирати методи, обґрунтовувати висновки, презентувати результати.
Програмні результати навчання визначені ЗВО
РН15. Розробляти та впроваджувати елементи віртуальної та доповненої реальності, інтернету речей, а також хмарних сервісів в діяльність підприємств та організацій.
РН17. Вдосконалювати, конструювати, проектувати ІСТ, у тому числі з елементами наукової новизни та інноваційності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційний маркетинг та менеджмент
Технології проєктування інформаційних систем
Безпека розподілених інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття інформаційної технології; онови інформаційних систем та їх класифікація; види і особливості вхідної інформації; методи обробки даних; заповнення пропусків; згладжування даних; одновимірні та багатовимірні дані; кореляційний, дисперсійний, регресійний, факторний та дискримінантний аналізи; методи нелінійної динаміки, кластерний аналіз.
Опис: 1. Вступ. Поняття інновацій та інноваційної діяльності
Інноваційна діяльність. Законодавче забезпечення інноваційної діяльності. Види інновацій. Інноваційні продукти.
2. Інновації в галузі інформаційних технологій.
Інноваційна діяльність в ІТ. Види інноваційних інформаційних технологій.
3. Методологія VMOSA (Vision, Mission, Objectives, Strategy, Action plan) створення інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Етапи створення інноваційних ІТ. Зміст етапів створення інноваційних ІТ.
4. Визначення цілей і стратегії інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Формулювання цілей (Objectives) ІТ-інновації. Вимоги до формулювання цілей ІТ-інновації.
5. План дій зі створення інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
6. Обґрунтування інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
SWOT-аналіз інноваційного ІТ-проекту (стартапу). Визначення та оцінювання аналогів інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
7. Управління ризиками в інноваційних ІТ-проектах (стартапах).
Ризики в інноваційних ІТ-проектах (стартапах). Види ризиків в інноваційних ІТ-проектах (стартапах)та їхня класифікація.
8. Моделювання бізнес-процесів інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Бізнес-процес (Business Process) інноваційного ІТ-проекту
Засоби моделювання бізнес-процесів інноваційного ІТ-проекту. Короткий опис нотації BPMN (Business Process Model and Notation).
9. Методології розроблення інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Методології і моделі розроблення інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
10. Планування розроблення інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Порядок планування інноваційного ІТ-проекту (стартапу). Вимоги до плану інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
11. Моделювання об'єктів предметної області інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Вибір методики моделювання об'єктів. Порядок побудови моделі об'єктів предметної області інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Моделювання процесів предметної області інноваційного ІТ-проекту (стартапу). Вибір методики моделювання процесів. Порядок побудови моделі процесів предметної області інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
12. Виконання інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Результати виконання інноваційного ІТ-проекту (стартапу). Види результатів інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
13. Управління якістю інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Планування управління якістю інноваційного ІТ-проекту. Забезпечення якості процесів виконання інноваційного ІТ-проекту. Контроль якості результатів інноваційного ІТ-проекту.
14. Впровадження інноваційного ІТ-проекту (стартапу).
Визначення місця, порядку і вимог впровадження ІТ-проекту (стартапу). Розроблення прототипу ІТ-проекту (стартапу).
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (45%);
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (55%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Знання, розуміння, вміння застосовувати, вміння оцінювати, вміння аналізувати, вміння розробляти.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Kansas Health Foundation. VMOSA: An approach to strategic planning. Wichita, KS: Kansas Health Foundation. – 2018
2. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) – Seventh Edition and The Standard. – Project Management Institute, 2021. – 274 с.
3. Business process model and notation specification VERSION 2.0. – Object Management Group Business Process Model and Notation. – [Електронний ресурс]. – режим доступу: https://www.omg.org/spec/BPMN/2.0 . – 2011
4. A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge (BABOK Guide). – 2015. – 512 p. – ISBN 978-1927584026
5. Lawrence G. Fine. The SWOT Analysis: Using Your Strength to Overcome Weaknesses, Using Opportunities to Overcome Threats, Kick It, 2009 - 74 р.
6. Конспект лекцій з дисципліни «Інформаційні системи і технології на підприємствах», укладач к.т.н., доцент Скороход О.М. [Електронній ресурс]. – режим доступу https://www.google.com.ua/Інформаційні системи і технології на підприємствах . – 2020
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інноваційні інформаційні технології (курсова робота)
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 7.126.01.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: професор Берко Андрій Юліанович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
Інт. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та інноваційного характеру у сфері інформаційних систем та технологій.
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК03. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК04. Здатність розробляти проекти та управляти ними.
ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у сфері ІСТ.
фахові компетентності:
СК01. Здатність розробляти та застосувати ІСТ, необхідні для розв’язання стратегічних і поточних задач.
СК02. Здатність формулювати вимоги до етапів життєвого циклу сервіс-орієнтованих інформаційних систем.
СК03. Здатність проектувати інформаційні системи з урахуванням особливостей їх призначення, неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог.
СК04. Здатність розробляти математичні, інформаційні та комп’ютерні моделі об’єктів і процесів інформатизації.
СК05. Здатність використовувати сучасні технології аналізу даних для оптимізації процесів в інформаційних системах.
СК06. Здатність управляти інформаційними ризиками на основі концепції інформаційної безпеки.
СК07. Розробляти і реалізовувати інноваційні проекти у сфері ІСТ.
Результати навчання: РН01. Відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію.
РН03 Приймати ефективні рішення з проблем розвитку інформаційної інфраструктури, створення і застосування ІСТ.
РН05. Визначати вимоги до ІСТ на основі аналізу бізнес-процесів та аналізу потреб зацікавлених сторін, розробляти технічні завдання.
РН08. Розробляти моделі інформаційних процесів та систем різного класу, використовувати методи моделювання, формалізації, алгоритмізації та реалізації моделей з використанням сучасних комп’ютерних засобів.
РН11. Розв’язувати задачі цифрової трансформації у нових або невідомих середовищах на основі спеціалізованих концептуальних знань, що включають сучасні наукові здобутки у сфері інформаційних технологій, досліджень та інтеграції знань з різних галузей.
РН12. Планувати та виконувати наукові дослідження у сфері ІСТ, формулювати і перевіряти гіпотези, обирати методи, обґрунтовувати висновки, презентувати результати.
Програмні результати навчання визначені ЗВО
РН15. Розробляти та впроваджувати елементи віртуальної та доповненої реальності, інтернету речей, а також хмарних сервісів в діяльність підприємств та організацій.
РН17. Вдосконалювати, конструювати, проектувати ІСТ, у тому числі з елементами наукової новизни та інноваційності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційний маркетинг та менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття інформаційної технології; онови інформаційних систем та їх класифікація; види і особливості вхідної інформації; методи обробки даних; заповнення пропусків; згладжування даних; одновимірні та багатовимірні дані; кореляційний, дисперсійний, регресійний, факторний та дискримінантний аналізи; методи нелінійної динаміки, кластерний аналіз.
Опис: Для виконання курсової роботи необхідно:
• сформулювати ідею інноваційного стартап-проєкту,
• визначити бачення, призначення, цілі та стратегію розроблення інноваційного стартап-проєкту,
• розробити плани створення та впровадження інноваційного стартап-проєкту,
• визначити склад та обсяг ресурсів необхідних для розроблення інноваційного стартап-проєкту,
• розробити програмне, інформаційне та інше забезпеченя для реалізації впровадження інноваційного стартап-проєкту.
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Інноваційність тематики, якість розроблення, якість оформлення, презентація проекту
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Основи інформаційних технологій і систем : навч. посіб. / В. А. Павлиш, Л. К. Гліненко ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка". – Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2013. – 500 с. : іл. – Бібліогр.: с. 486-494 (129 назв). – ISBN 978-617-607-440-3
Основи інформаційних технологій : навч. посіб. [для студентів ВНЗ, які хочуть підвищити свої знання в галузі інформ. технологій згідно із стандартом European Computer Driving Licence] / Т. М. Басюк, Н. О. Думанський, О. В. Пасічник ; за наук. ред. В. В. Пасічника ; М-во освіти і науки України. – [Нове вид.]. – Львів : Новий Світ-2000, 2011. – 390 с. : іл. – (Серія "Комп'ютинг"). – Бібліогр.: с. 387-389 (43 назви). – ISBN 978-966-418-121-8
Adelman, C. (2000). A Parallel Post-secondary Universe: The Certification System in Information Technology. Washington, D.C.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).