Сховища даних мультимедійних систем
Спеціальність: Комп'ютерні технології та системи видавничо-поліграфічних виробництв
Код дисципліни: 7.186.01.E.019
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: ст.викладач Ковальчук Анатолій Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
? Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
? Здатність приймати обґрунтовані рішення.
фахові компетентності:
? Здатність комплексно оцінювати вплив середовища функціонування технологічних і виробничих процесів для удосконалення параметрів продукції.
? Здатність розробляти та впроваджувати нові технологічні процеси, зокрема ресурсо- та енергозберігаючі технології, та види продукції у сфері видавництва та поліграфії, здійснювати оптимізацію виробничих процесів відповідно до поставлених вимог.
? Здатність застосовувати сучасні методи та інструменти для досліджень у сфері видавництва та поліграфії, а також забезпечення якості продукції
? Здатність оцінювати потенційні загрози у видавничо-поліграфічних системах та мультимедійних видавництвах і застосовувати засоби криптографічного захисту інформації.
? Здатність демонструвати різні методи для встановлення та ідентифікації вимог і очікувань всіх суб’єктів економічної діяльності щодо результатів управління та адміністрування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
? Забезпечувати якість друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії.
? Керувати процесами підготовки, обґрунтування, провадження, організації та контролю виробництва електронних мультимедійних видань, використовувати знання сучасних технологій їх виготовлення.
? Знання і розуміння основ аналізу і оцінки проблем та завдань, вирішення яких сприяє підвищенню ефективності використання інформаційних ресурсів в галузі поліграфії і мультимедіа.
? Знати і розуміти принципи побудови та функціонування інтегрованих систем інтелектуального аналізу даних та особливостей застосування їх компонентів в поліграфії.
? Використовувати сучасні інформаційні джерела національного та міжнародного рівня для оцінки стану вивченості об’єкту досліджень і актуальності наукової проблеми.
? Здатність формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті.
? Забезпечувати якість друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії.
? Керувати процесами підготовки, обґрунтування, провадження, організації та контролю виробництва електронних мультимедійних видань, використовувати знання сучасних технологій їх виготовлення.
? Знання і розуміння основ аналізу і оцінки проблем та завдань, вирішення яких сприяє підвищенню ефективності використання інформаційних ресурсів в галузі поліграфії і мультимедіа.
? Знати і розуміти принципи побудови та функціонування інтегрованих систем інтелектуального аналізу даних та особливостей застосування їх компонентів в поліграфії.
? Використовувати сучасні інформаційні джерела національного та міжнародного рівня для оцінки стану вивченості об’єкту досліджень і актуальності наукової проблеми.
? Здатність формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті.
? Розробляти та виконувати проекти видавничо-поліграфічного виробництв та систем їх інженерно-технічного забезпечення з врахуванням інженерних, правових, економічних, екологічних та соціальних аспектів,
? здійснювати їх інформаційне та методичне забезпечення.
? Здійснювати управління складною діяльністю у сфері видавництва та поліграфії, організовувати та вдосконалювати діяльність видавничо-поліграфічних виробництв, розробляти плани і заходи з їх реалізації, забезпечувати якість, та розраховувати техніко-економічну ефективність виробництва.
? Здійснювати дослідження та/або провадити інноваційну діяльність з метою отримання нових знань та створення нових технологій та продуктів в сфері видавництва і поліграфії та в ширших мультидисциплінарних контекстах.
? Застосовувати сучасні експериментальні та математичні методи, інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для досліджень і розробок у сфері видавництва та поліграфії.
? Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
? Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
? Отримання знань для організації комунікаційної взаємодії та вирішення конфліктних ситуацій у процесі формування та реалізації продуктів електронного дизайну, за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій.
? Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
• Автоматизація обробки текстової та графічної інформації
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна забезпечить студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань з проектування, розробки сховищ даних, використання сучасних мов запитів до баз даних, методів оптимізації, які застосовуються в процесі експлуатації бази даних, а також підвищення рівня теоретичних знань про основи баз даних.
Опис: Перший запуск. Структура основного вікна. Створення нової бази. Робочий екран Access. Структура робочого екрану Access.
Об’єкти MS Acces. Захист інформації у БД. Перетворення форматів БД. Покращення структури БД
Типи даних. Створення таблиць в режимі «Конструктор таблиць». Створення таблиць в режимі «Таблиця». Імпорт таблиці з існуючої БД. Імпорт таблиці з текстового файлу. Імпорт таблиці з файлу MS Excel
Створення форми. Створення розділених форм.
Використання Майстра форм. Створення пустої форми.
Елементи керування. Робота з Конструктором форм.
Режими Конструктора форм. Створення підпорядкованої форми.
Створення звіту
Запити та фільтри.
Перехресний запит.
Використання макросів. Створення простого макроса.
Додавання макрокоманд у макрос. Переміщення макрокоманд у макросі.
Вилучення макрокоманд з макроса. Створення вбудованого макроса. Створення вкладених макросів.
Створення ізольованого макроса.
Поняття сховища даних (СД), визначення СД, вимоги до сховища даних, компоненти сховища даних, програмні засоби сховища даних, мовні і технічні засоби СД.
Запити. Створення запитів за допомогою Майстра запитів.
Класифікація СД, класифікація БД, класифікація СКБД, класифікація СД за економіко-організаційними ознаками.
Предметна область, структурування, СД і СКБД, доступ до БД, поняття даних, поле, запис, файл, властивості відношень.
Планування конфігурації бази даних. Загальна модель предметної області. Логічна модель даних. Ієрархічна модель даних. Фізична модель даних. База даних і ужитки.
Методи та критерії оцінювання:
Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лабораторних та індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. ПК проводиться у формі захисту лабораторних робіт (ЛР) під час навчальних занять та оцінювання розрахунково-графічної роботи (РГР).
Навчальним планом передбачено проведення семестрового контролю з дисципліни «Web-програмування» у формі іспиту.
На екзамен (ЕК) виносяться теоретичні питання, завдання, що потребують творчого підходу та вміння синтезувати отримані знання і застосувати їх при вирішення практичних завдань, за матеріалом, передбаченим робочою навчальною програмою дисципліни. ЕК з навчальної дисципліни складають у письмово-усній формі. Під час усної компоненти викладач фіксує запитання та оцінки відповідей на роботі студента.
Для навчальної дисципліни, з якої передбачено екзамен, підсумкова оцінка виставляється за результатами ПК (лабораторні роботи та РГР) та оцінки результатів навчання при проведенні контрольних заходів (екзамену).
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100;
Поточний контроль (лабораторні роботи) – 30;
Поточний контроль (розрахунково-графічна робота) – 10.
Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 50.
Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Пасічник В.В.Організація баз даних та знань: підручник для ВНЗ/ В.В. Пасічник, В.А. Резніченко.– К.: Видавнича група BHV,2006.-384с.
2. Завадський І.О. Основи баз даних: [Навч. посіб.] / І.О. Завадський. – К. : Видавець І.О. Завадський, 2011. – 192 с.
3. Гайна Г.А. Основи проектування баз даних: Навчальний посібник / Г.А. Гайна. ? К. : КНУБА, 2005. – 204 с.
4. MSAccess - Reddit - режим доступу / https://www.reddit.com/r/MSAccess/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Сховища даних мультимедійних систем (курсовий проєкт)
Спеціальність: Комп'ютерні технології та системи видавничо-поліграфічних виробництв
Код дисципліни: 7.186.01.E.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна