Комп'ютеризовані засоби та технології інформаційно-видавничих систем

Спеціальність: Комп'ютерні технології та системи видавничо-поліграфічних виробництв
Код дисципліни: 7.186.01.E.022
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.ф.-м.н., доцент, Кинаш Юрій Євстахович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є комплексне засвоєння студентами сучасних комп’ютерних технологій для використання у видавничій справі. До таких технологій відносять багато потоковість (з метою розпаралелювання обробки інформації), комп’ютерна анімація (як Web-орієнтовані додатки) та інше.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 2. Здатність спілкуватися іноземною мовою. 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. 4. Здатність розробляти проекти та управляти ними. фахові компетентності: 1. Здатність організовувати експлуатацію технічних та програмних засобів видавничого опрацювання інформації, матеріалів, аналізувати та оцінювати можливості адаптації технологічних комплексів для ефективного використання під час підготовки усіх видів продукції видавництва та поліграфії у конкретній виробничій системі. 2. Здатність застосовувати сучасні методи та інструменти для досліджень у сфері видавництва та поліграфії, а також забезпечення якості продукції. 3. Здатність розробляти обґрунтовані інноваційні рішення, щодо стратегії розвитку та вдосконалення підприємств з виготовлення мультимедійних інформаційних продуктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Приймати ефективні рішення з питань видавництва та поліграфії, у тому числі у складних і непередбачуваних умовах; прогнозувати їх розвиток та кон’юнктуру ринку; визначати фактори, що впливають на досягнення поставлених цілей, зокрема, вимоги споживачів; аналізувати і порівнювати альтернативи; оцінювати ризики та імовірні наслідки рішень. 2. Розробляти та виконувати проекти видавничо-поліграфічного виробництв та систем їх інженерно-технічного забезпечення з врахуванням інженерних, правових, економічних, екологічних та соціальних аспектів, здійснювати їх інформаційне та методичне забезпечення. 3. Здійснювати управління складною діяльністю у сфері видавництва та поліграфії, організовувати та вдосконалювати діяльність видавничо-поліграфічних виробництв, розробляти плани і заходи з їх реалізації, забезпечувати якість, та розраховувати техніко-економічну ефективність виробництва. 4. Здійснювати дослідження та/або провадити інноваційну діяльність з метою отримання нових знань та створення нових технологій та продуктів в сфері видавництва і поліграфії та в ширших мультидисциплінарних контекстах 5. Застосовувати сучасні експериментальні та математичні методи, інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для досліджень і розробок у сфері видавництва та поліграфії. 6. Відшуковувати необхідні дані в науковій літературі, базах даних та інших джерелах, аналізувати та оцінювати ці дані. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. Знання, що забезпечать здатність аналізувати та критично осмислювати проблеми та задачі в галузі комп’ютерних технологій видавничих систем та поліграфічних виробництв. 2. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі розробки та використання комп’ютерних технологій та інформаційних видавничих систем. 3. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. 4. Знання методик та алгоритмів обробки великих масивів даних за допомогою інформаційних технологій. Вміння та навички використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології для обробки та аналізу результатів експериментальних досліджень та їх представлення. 5. Застосовувати ефективні форми професійної та міжособистісної комунікації в колективі для виконання завдань у професійній діяльності. 6. Забезпечувати якість друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. 7. Здійснювати підготовку та оперування даними для оформлення, управління та виконання виробничо-технологічних процесів виготовлення видавничо-поліграфічної, мультимедійної, пакувальної продукції. 8. Проектувати та розробляти інтерактивні медіа та їх окремі елементи, опрацьовувати мультимедійний контент, проектувати та реалізовувати дизайн оригінал-макетів мультимедійних видань. 10. Використовувати сучасні інформаційні джерела національного та міжнародного рівня для оцінки стану вивченості об’єкту досліджень і актуальності наукової проблеми.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Автоматизація обробки текстової та графічної інформації - Інструментальні засоби побудови систем додрукарської підготовки Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Сховища даних мультимедійних систем - Інтелектуальний аналіз даних
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна розглядає сучасні технології та програмні засоби для створення проектів з використаннями мов Java та C#.
Опис: Тема 1. Мови програмування Java та C#, як інструментарій сучасних мультимедіа технологій. Тема 2. Основні поняття мови Java. Тема 3. Поєднання мови C# та XAML для створення мультимедійних додатків. Тема 4. Базові інструменти технології WPF для розробки типових елементів мультимедійних додатків. Тема 5. Програмні засоби для роботи з графікою. Комп’ютерна анімація з використанням мови C#. Тема 6. Інструменти мови Java для роботи з графікою. Тема 7. Проектування паралельних програм. Багатопотокове програмування. Тема 8. Технології для розробки інтерфейсу і відповідної бізнес-логіки мультимедійного додатка з використанням мов Java та C#. Основи технології ASP.Net. Тема 9. Створення додатку МVС. Патерн МVС, проекти і угоди. Тема 10. Функціональні можливості мови С#. Робота з Razor.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (45%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота, усне опитування Підсумковий контроль (55 %, екзаменаційний контроль): тестування, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів – 100 Поточний контроль (лабораторні заняття) – 30 Поточний контроль (розрахунково-графічні роботи) – 15 Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 45 Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Mark J. Price. C# 10 and .NET 6 – Modern Cross-Platform Development: Build apps, websites, and services with ASP.NET Core 6, Blazor, and EF Core 6 using Visual Studio 2022 and Visual Studio Code. Packt Publishing, 6th edition, 2021.- 824 p. 2. Ian Griffiths. Programming C# 10. O'Reilly Media, 1st edition. 2022.- 1332 p. 3. Andrew Stellman, Jennifer Greene. Head First C#: A Learner's Guide to Real-World Programming with C# and .NET Core. O'Reilly Media, 4st edition. 2021.- 800 p. 4. Mark Reed. C#: 3 books in 1 - The Ultimate Beginner, Intermediate & Advanced Guides to Master C# Programming Quickly with No Experience (Computer Programming). Kindle Edition. 2022.- 427 p. 5. Andrew Troelsen, Phil Japikse. Pro C# 10 with .NET 6: Foundational Principles and Practices in Programming. Apress, 11st edition. 2022.- 1705 p. 6. Adam Seebeck. C# Fundamentals – C# 10 and .NET 6 using Visual Studio 2022: Course in a book. unQbd, 4th edition. 2021.- 277 p. 7. О.Васильєв. Програмування мовою Java. К.; Навчальна книга Богдан, 2019.-696 с. 8. Берт Бейтс, Кеті Сьєрра. Java. Легкий для сприйняття довідник. К.; Фабула, 2022.-720 с. 9. Kathy Sierra, Trisha Gee, Bert Bates. Head First Java: A Brain-Friendly Guide. O'Reilly Media, 3rd edition, 2022.-752 p. 10. Herbert Schildt. Java: The Complete Reference. McGraw Hill, 12th edition, 2021.-1280 p. 11. Cay Horstmann. Core Java: Fundamentals, Volume 1. Oracle Press, 12th edition, 2021.- 944 p. 12. Marc Loy, Patrick Niemeyer, Daniel Leuck. Learning Java: An Introduction to Real-World Programming with Java. O'Reilly Media, 5th edition, 2020.-518 p. 13. Herbert Schildt. Java: A Beginner's Guide. McGraw Hill, 9th edition, 2022.-752 p. 14. Joel Murach. Murach's Java Programming. Mike Murach & Associates, 6th edition, 2022.-704 p. 15. Christian Ullenboom. Java: The Comprehensive Guide to Java Programming for Professionals. Rheinwerk Computing, First edition, 2022.-1258 p. https://www.java.com https://www.w3schools.com/java https://dotnet.microsoft.com/apps/aspnet https://docs.microsoft.com/en-us/visualstudio/get-started/csharp/tutorial-wpf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).