Оптоелектронні пристрої систем збирання даних
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.03.E.086
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: доц. Вельган Р. Б.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вміння:
розрахувати параметри і вибрати об’єктив і електронний сенсор зображення;
розрахувати параметри і вибрати компоненти лазерного трианґуляційного вимірювача, оцінити його похибки;
вибрати оптичний засіб для геометричних вимірювань відповідно до застосування;
Формування суджень:
здатність вибрати оптимальний тип сенсора і стратегію вимірювання для визначення геометричних параметрів залежно від геометрії поверхні, оптичних і фізичних властивостей поверхні, необхідної швидкості отримання 3D-координат;
здатність проводити синтез структурних, функціональних та принципових схем приладів та систем вимірювання механічних параметрів і характеристик об’єктів технологічного та оточуючого середовища.
Результати навчання: Знання:
основні типи, принцип дії, характеристики і особливості застосування сенсорів оптоелектронних перетворювачів систем збирання даних, призначених для візуального контролювання і вимірювання геометричних розмірів;
основні поняття і залежності фізичної і геометричної оптики, необхідні для розрахунку і вибору оптичних компонентів оптичних систем;
характеристики засобів вимірювання геометричних величин, впливні фактори, процедури вимірювання і опрацювання даних для отримання необхідних параметрів.
Вміння:
розрахувати параметри і вибрати об’єктив і електронний сенсор зображення;
розрахувати параметри і вибрати компоненти лазерного трианґуляційного вимірювача, оцінити його похибки;
вибрати оптичний засіб для геометричних вимірювань відповідно до застосування;
Формування суджень:
здатність вибрати оптимальний тип сенсора і стратегію вимірювання для визначення геометричних параметрів залежно від геометрії поверхні, оптичних і фізичних властивостей поверхні, необхідної швидкості отримання 3D-координат;
здатність проводити синтез структурних, функціональних та принципових схем приладів та систем вимірювання механічних параметрів і характеристик об’єктів технологічного та оточуючого середовища.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: загальна фізика;
кореквізити: Електромеханічні та оптикомеханічні вузли інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Основні типи аналогових сенсорів оптичних пристроїв.
Цифрові сенсори зображень.
Інтерфейси цифрових сенсорів зображень.
Оптичні елементи систем опрацювання зображень.
Похибки об'єктивів. Перевірка об’єктивів.
Джерела випромінювання. Пристрої формування структурованого світла. Цифрове проектування світла.
3D сканування лазерним променем.
Вплив властивостей вимірюваних поверхонь. Вплив атмосферних чинників.
Опис: Основні типи аналогових сенсорів оптичних пристроїв.
Цифрові сенсори зображень.
Інтерфейси цифрових сенсорів зображень.
Оптичні елементи систем опрацювання зображень.
Похибки об'єктивів. Перевірка об’єктивів.
Джерела випромінювання. Пристрої формування структурованого світла. Цифрове проектування світла.
3D сканування лазерним променем.
Вплив властивостей вимірюваних поверхонь. Вплив атмосферних чинників.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольні роботи (40%);
підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольні роботи (40%);
підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Christoph R., Neumann H. J. Multisensor Coordinate Metrology: Measurement of Form, Size, and Location in Production and Quality Control / Ralf Christoph, Hans Joachim Neumann. - Verlag Moderne Industrie, 2004, 94 p. ISBN 9783937889030
2. Berger. R. W. The Certified Quality Engineer Handbook / Roger W. Berger. - ASQ Quality Press, 2002. 502 p. URL: https://books.google.com/books?isbn=0873895029
3. Benbow D. W. The Certified Quality Technician Handbook Donald W. Benbow, Ahmad K. Elshennawy, H. Fred Walker. - ASQ Quality Press, 2003. 213 p. https://books.google.com/ books?isbn=0873895584
4. Walker H. F. The Certified Quality Inspector Handbook H. Fred Walker, Ahmad K. ElshennawY, Bhisham C. Gupta. - ASQ Quality Press, 2012. 480 p. URL: https://books.google.com/books?isbn=0873898451
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).