Штучний інтелект для робототехнічних комплексів
Спеціальність: Комп'ютерні системи управління рухомими об'єктами (автомобільний транспорт)
Код дисципліни: 7.122.07.E.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Лагун І.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність розв’язувати складні наукові задачі та практичні проблеми під час професійно-наукової діяльності у галузі «Інформаційні технологій» або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів цифрового оброблення сигналів та зображень, синтезу цифрових систем керування автотранспорту, математичного моделювання систем керування автомобіля, інтелектуальних технологій керування, вбудованих систем та інтернету речей, планування експерименту та опрацювання результатів досліджень.
Загальні компетентності (ЗК):
- здатність до застосування знань на практиці;
- потенціал до подальшого навчання.
Фахові компетентності спеціальності (ФК):
- здатність розробляти вбудовані системи на базі контролерів та мікроконтролерів;
- здатність проектування складних вбудованих систем.
Результати навчання: Програмні результати навчання.
Знання (ЗН ):
- ґрунтовні знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для дослідження та синтезу автомобільних систем керування та вбудованих систем інтернету речей;
- знати життєвий цикл інтегрованих автомобільних систем керування та вбудованих систем інтернету речей; зміст та послідовність процедур побудови функціональних та структурних схем;
- знати як оцінювати адекватність та ефективність інформаційних систем і технологій, використовуючи методологію об'єктно-орієнтованого аналізу та проектування, a також інструментальні засоби підтримки життєвого циклу програмного забезпечення.
Уміння (УМ):
- вміти оцінювати етапні та кінцеві результати виконання робіт проекту та здійснювати коригування параметрів проекту, розробляти проектну документацію по проектах, здійснювати дії щодо оцінювання результатів виконання робіт проекту.
- вміти здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи робототехніки
Методи та засоби штучного інтелекту
Промислові контролери, сенсори та виконавчі механізми
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Штучний інтелект для робототехнічних комплексів» містить опис основних інструментальних засобів та алгоритмів інтелектуального керування робототехнічними системами та комплексами; принципів застосування методів штучного інтелекту для технологічних операцій в робототехнічних системах і комплексах, апаратного та програмного забезпечення для створення інтелектуальних робототехнічних систем і комплексів.
Опис: Методи штучного інтелекту в сенсорних системах управління.
Адаптивні системи керування роботами в робототехнічних системах і комплексах.
Інтелектуальні системи управління роботами.
Інтелектуальне керування роботизованими системами в умовах невизначеності.
Системи технічного зору.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання рівня досягнення здобувачем результатів навчання передбачають:
1. Поточний контроль роботи здобувача:
– тестове опитування;
– індивідуальне усне опитування на практичних заняттях;
– виконання практичних робіт та їх захист.
2. Підсумковий (екзаменаційний) контроль:
Складання екзаменаційного контролю передбачає виконання письмової та усної компонент.
Письмова компонента включає завдання трьох рівнів складності:
– завдання 1-го рівня – тестові завдання;
– завдання 2-го рівня – розкриття змісту понять та визначень;
– завдання 3-го рівня – повний розгорнутий виклад поставленого питання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критеріями оцінювання результатів навчання є:
– характер засвоєння вже відомого знання (рівень усвідомлення, міцність запам'ятовування, обсяг, повнота і точність знань);
– якість виявленого студентом знання, логіка мислення, аргументація, послідовність і самостійність викладу, культура мовлення;
– ступінь оволодіння вже відомими способами діяльності, уміннями і навичками застосування засвоєних знань на практиці;
– оволодіння досвідом творчої діяльності;
– якість виконання роботи (зовнішнє оформлення, темп виконання, ретельність).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Введение в мехатронику: уч. пособие / А.И. Грабченко, В.Б. Клепиков, В.Л. Доброскок и др. – Х.: НТУ «ХПИ», 2014. – 264 с.
2. Моделирование мехатронных систем в среде MATLAB (Simulink / SimMechanics): Учебное пособие. - Мусалимов В.М., Заморуев Г.Б., Калапышина И.И., Перечесова А.Д., Нуждин К.А. - Cанкт-Петербург: НИУ ИТМО, 2014. - 114 с.
3. Егоров О.Д., Подураев Ю.В., Бубнов М.А. Робототехнические мехатронные системы. - Москва: МГТУ «СТАНКИН, 2015. — 326 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).