Дослідження і проєктування безпровідних мереж

Спеціальність: Комп'ютерні системи та мережі
Код дисципліни: 7.123.01.E.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: ст. викл. Гребеняк Андрій Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення студентами основних підходів та методик при проєктуванні та створенні програмних засобів безпровідних мереж. Набуття практичних навичок аналізу сучасних програмних технологій безпровідних мереж з метою їх найбільш ефективного використання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі інформаційних технологій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів комп’ютерної інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. загальна компетентність: - Здатність виявляти, ставити та розв'язувати проблеми. спеціальні компетентності: - Здатність проєктувати комп’ютерні системи та мережі з урахуванням цілей, обмежень, технічних, економічних та правових аспектів. - Здатність використовувати та впроваджувати нові технології, включаючи технології розумних, мобільних, зелених і безпечних обчислень, брати участь в модернізації та реконструкції комп’ютерних систем та мереж, різноманітних вбудованих і розподілених додатків, зокрема з метою підвищення їх ефективності. фахова компетентність: - Володіння поглибленими знаннями про проєктування апаратного та програмного забезпечення проблемно-орієнтованих комп’ютерних систем.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі навички та результати навчання: - З письмової комунікації (на рівні передавання складної інформації); - З усної комунікації (на рівні передавання складних повідомлень); - Здатність спілкуватися першою (рідною) мовою, вміння правильно, логічно, ясно будувати своє усне й писемне мовлення; - Володіння необхідними навичками професійного спілкування другою (іноземною) мовою; - Знання та розуміння предметної галузі, професії; основних концепцій, базових категорій, технічних понять; - Здатність до безперервного та активного навчання, самоосвіти, постійного підвищення кваліфікації; - Аналітичного мислення (на рівні застосування загального аналізу); - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; - Планування та організації (на рівні планування та організація багатокомпонентної складної діяльності); - Критичного мислення (на рівні формулювання загальних стратегій з багатовимірних стратегічних питань); - Уміння знаходити, обробляти та аналізувати інформацію з різноманітних джерел; здатність використовувати інформаційно-комунікативні технології.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Дослідження та проєктування комп’ютерних систем та мереж - Мережні інформаційні технології
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Дослідження та проєктування безпровідних мереж” ставить на меті виробити у студентів систематизоване розуміння напрямків досліджень та розвитку комп’ютерних мереж, в тому числі про новітні технології проєктування універсальних та спеціалізованих апаратних і програмних комп’ютерних засобів (в тому числі й сумісного), а також прищепити вміння виконувати аналітичну роботу з актуальних проблем розвитку комп’ютерних систем та мереж. В результаті освоєння навчального матеріалу дисципліни, студенти повинні розуміти концептуальні питання та багатогранність проблеми проєктування безпровідних мереж, знати принципи побудови та напрямки розвитку сучасних комп’ютерних мереж, вміти застосовувати методи науково-дослідної роботи при створенні, тестуванні використанні безпровідних мереж. Для освоєння даної дисципліни необхідне знання таких дисциплін: “Дослідження та проєктування комп’ютерних систем та мереж”, “Мережні інформаційні технології ”.
Опис: 1. Теорія комунікації та інформації. 2. Бездротова персональна мережа (wpan) не на основі ip. 3.Wpan і wlan на базі ip. 4. Маршрутизатори та шлюзи. 5. Аналіз даних і машинне навчання в хмарних і туманних платформах.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Дослідження та проєктування безпровідних мереж” проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді семестрового контролю, який проводиться в кінці семестру і містити результати поточного контролю знань студентів, який оцінюється за виконання лабораторних робіт, та контрольного заходу – відповідь на відповідний білет на іспиті. Контрольний захід є обов’язковим видом контролю і проводиться в письмово-усній формі в кінці семестру. Поточний контроль на лекційних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: - вибіркове усне опитування перед початком занять; - оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно з певною ситуацією; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, самостійна робота (30%) Підсумковий контроль: контрольні заходи, екзамен, письмово-усна форма (70 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Soldatos, J. River Publishers Series in Signal, Image and Speech Processing Building Blocks for IoT Analytics Internet-of-Things Analytics Building Blocks for IoT Analytics Internet-of-Things Analytics / 2016. 2. Derhamy, H. Architectural Design Principles For Industrial Internet of ThingsLule?a, Sweden , 18. C. 285. 3. Lea, P. Internet of Things for architects?: architecting IoT solutions by implementing sensors, communication infrastructure, edge computing, analytics, and security: Packt Publishing, 2018. 524c. 4. Linan Colina, A., Vives, A., Bagula, A., et al. Internet of Things IN 5 DAYS: 2016. 227c. 5. Lee, E. A., Seshia, S. A. Introduction to Embedded Systems, A Cyber-Physical Systems Approach: MIT Press, 2017. 568c. 6. Greengard, S. The internet of things: MIT Press, 2015. 230c. 7. Vermesan, O., Friess, P. Internet of things - from research and innovation to market deployment: River Publishers, 2014. 364c. 8. Kranz, M. Building the Internet of Things Implement New Business Models, Disrupt Competitors, Transform Your Industry: Wiley, 2016. 272c. 9. Buyya, R., Dastjerdi, A. V. Internet of things?: principles and paradigms: Elsevier, 2016. 378c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).