Комп'ютерні методи аналізу та проєктування електронних засобів
Спеціальність: Безпека інформаційних і комунікаційних систем
Код дисципліни: 7.125.01.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Лектор: проф. Мельник Віктор Анатолійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Знати напрямки розвитку комп’ютерної компонентної бази.
2. Знати підходи до реалізації електронних комп’ютерних пристроїв в надвеликих інтегральних схемах.
3. Знати базові рівні проектування надвеликих інтегральних схем та технологію їх виготовлення.
4. Володіти методологією проектування та синтезу електронних комп’ютерних пристроїв відповідно до алгоритмів їх роботи та вимог до технічних характеристик.
5. Володіти технологією проектування програмних моделей електронних пристроїв та систем захисту інформації на рівні міжрегістрових передач.
6. Вміти проектувати і моделювати електронні комп’ютерні пристрої на мові VHDL.
7. Вміти проектувати, моделювати і підлагоджувати окремі блоки електронних пристроїв за допомогою поведінкового опису, структурного опису та опису на рівні міжрегістрових передач на мові VHDL, використовувати сучасні ЕОМ і спеціальні системи автоматизованого проектування для виконання проектних робіт.
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Знати напрямки розвитку комп’ютерної компонентної бази.
2. Знати підходи до реалізації електронних комп’ютерних пристроїв в надвеликих інтегральних схемах.
3. Знати базові рівні проектування надвеликих інтегральних схем та технологію їх виготовлення.
4. Володіти методологією проектування та синтезу електронних комп’ютерних пристроїв відповідно до алгоритмів їх роботи та вимог до технічних характеристик.
5. Володіти технологією проектування програмних моделей електронних пристроїв та систем захисту інформації на рівні міжрегістрових передач.
6. Вміти проектувати і моделювати електронні комп’ютерні пристрої на мові VHDL.
7. Вміти проектувати, моделювати і підлагоджувати окремі блоки електронних пристроїв за допомогою поведінкового опису, структурного опису та опису на рівні міжрегістрових передач на мові VHDL, використовувати сучасні ЕОМ і спеціальні системи автоматизованого проектування для виконання проектних робіт.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Загальних:
1. ЗК 1. Здатність до письмової та усної комунікації українською та англійською (чи іншою) мовами.
2. ЗК 8. Підприємницький дух, ініціативність через здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в управлінні наукою та в області ділового адміністрування.
3. ЗК 12. Уміння адаптуватися та працювати в нових ситуаціях, креативність, здатність до системного мислення.
Фахових:
1. ФК 9. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування технічних рішень.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
Знання:
1. ЗН1. Володіння достатніми знаннями в галузях пов’язаних з інформаційними технологіями, кібербезпекою, інформаційною безпекою, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в даних галузях та визначати ключові тенденції їх розвитку.
2. ЗН2. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі інформаційних технологій, інформаційно-комунікаційних систем, систем захисту інформації, кібербезпеки та управління.
2. ЗН8. Знання основних підходів до організації типових комплексів та засобів захисту інформації в інформаційних і комунікаційних системах.
3. ЗН10. Знання технологій створення систем захисту комп’ютерних систем та мереж для розробки та визначення загальних принципів побудови систем захисту, завдань та вихідних даних, які необхідно враховувати при проектуванні систем захисту.
4. ЗН11. Знання методик аналізу, синтезу, оптимізації та прогнозування якості процесів функціонування інформаційних процесів та технологій в розподілених інформаційно-комунікаційних системах.
Уміння:
1. УМ1. Проводити бібліографічну роботу із залученням сучасних інформаційних технологій, формувати цілі дослідження, складати техніко-економічне обґрунтування досліджень, що проводяться, вибирати необхідні методи дослідження, модифікувати існуючі та розробляти нові методи, виходячи із завдань конкретного дослідження, застосовувати сучасні методи проведення експерименту в конкретній галузі знань.
2. УМ11. Проектувати моделюючі алгоритми, використовуючи методи сумісної роботи аналітичних і імітаційних компонентів.
3. УМ13. Здійснювати вибір засобів захисту інформації для складових інформаційно-комунікаційних систем: операційні системи, активне мережне обладнання, системи мобільних програмних компонентів тощо.
Комунікація:
1. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською).
2. КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Автономія і відповідальність:
1. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
2. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
3. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Схемотехніка,
• Архітектура комп’ютерних систем,
• Прикладна криптологія.
Короткий зміст навчальної програми: Предмет «Комп’ютерні методи аналізу та проектування електронних засобів» охоплює комплекс питань, пов'язаних з теорією і практикою проектування, дослідження, моделювання та реалізації сучасних електронних комп’ютерних пристроїв. Вивчаються типи, функції і будова електронних пристроїв, технологічний процес виробництва надвеликих інтегральних схем (НВІС), типи пристроїв реконфігуровної логіки, зокрема сучасних програмовних логічних інтегральних схем (ПЛІС). Особлива увага приділяється вивченню основ проектування апаратно-орієнтованих спеціалізованих процесорів, місцю апаратно-орієнтованих спеціалізованих процесорів в комп’ютерній техніці, технічним передумовам їх створення, підходам до реалізації, принципами структурної організації їх функціональних вузлів. Детально вивчається технологія проектування програмних моделей комп’ютерних пристроїв на рівні міжрегістрових передач та їх реалізації в ПЛІС і мова опису апаратних засобів VHDL, інші мови опису апаратних засобів вивчаються на оглядовому рівні. Вивчення основних теоретичних положень підкріплюється практичними завданнями, які вирішуються на лабораторних і практичних роботах, та в рамках курсового проектування.
Опис: Напрямки розвитку комп’ютерної компонентної бази, типи, функції і будова електронних пристроїв. Способи реалізації обчислювальних алгоритмів в апаратних засобах комп’ютерних систем. Основи проектування апаратно-орієнтованих спеціалізованих процесорів. Пристрої реконфігуровної логіки. Технологія проектування програмних моделей комп’ютерних пристроїв на рівні міжрегістрових передач та їх реалізації в ПЛІС. Мова опису апаратних засобів VHDL. Інші мови опису апаратних засобів.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль на лекції (без виставляння балів) як фронтальне або вибіркове індивідуальне усне опитування студентів за раніше викладеним матеріалом, особливо за розділами курсу, які необхідні для зрозуміння теми лекції, що читається, або ж для встановлення ступеня засвоєння матеріалу прочитаної лекції.
• Поточний контроль на лабораторних заняттях у формі індивідуального опитування.
• Письмова перевірка.
• Усна перевірка у формі співбесіди.
• Тестова перевірка.
Максимальна оцінка в балах: 100. З них:
• Виконання і захист лабораторних робіт: 40
• Екзаменаційний контроль: 60 (письмова компонента: 30, усна компонента: 30)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) 40 балів,
Екзаменаційний контроль: письмова компонента 30 балів, усна компонента 30 балів.
Разом за дисципліну 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мельник А.О. Персональні суперкомп’ютери: архітектура, проектування, застосування: монографія / А.О. Мельник, В.А. Мельник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 516 с.
2. Коркішко Т.А. Захист інформації в комп’ютерних та телекомунікаційних мережах. Алгоритми та процесори симетричного блокового шифрування: монографія / Т.А. Коркішко, А.О. Мельник, В.А. Мельник. Львів: БАК, 2003. – 169 с.
3. Gokhale M. B. Reconfigurable Computing: Accelerating Computation with Field-Programmable Gate Arrays / M. B. Gokhale, P. S. Graham, Springer, 2005.
4. Scott Hauck, Andre DeHon. "Reconfigurable Computing: The Theory and Practice of FPGA-Based Computation"/ Morgan Kaufmann, 2008. – 944 p.
5. Keating M. «Reuse Methodology Manual for System-On-a-Chip Design» / M. Keating, P. Bricaud, Kluwer Academic Publishers, 1999, - 224 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Комп'ютерні методи аналізу та проєктування електронних засобів (курсовий проєкт)
Спеціальність: Безпека інформаційних і комунікаційних систем
Код дисципліни: 7.125.01.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Лектор: проф. Мельник Віктор Анатолійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Знати напрямки розвитку комп’ютерної компонентної бази.
2. Знати підходи до реалізації електронних комп’ютерних пристроїв в надвеликих інтегральних схемах.
3. Знати базові рівні проектування надвеликих інтегральних схем та технологію їх виготовлення.
4. Володіти методологією проектування та синтезу електронних комп’ютерних пристроїв відповідно до алгоритмів їх роботи та вимог до технічних характеристик.
5. Володіти технологією проектування програмних моделей електронних пристроїв та систем захисту інформації на рівні міжрегістрових передач.
6. Вміти проектувати і моделювати електронні комп’ютерні пристрої на мові VHDL.
7. Вміти проектувати, моделювати і підлагоджувати окремі блоки електронних пристроїв за допомогою поведінкового опису, структурного опису та опису на рівні міжрегістрових передач на мові VHDL, використовувати сучасні ЕОМ і спеціальні системи автоматизованого проектування для виконання проектних робіт.
Результати навчання: • Закріплення та поглиблення теоретичних знань з дисципліни «Комп’ютерні методи аналізу та проектування електронних засобів».
• Вміння аналізувати і досліджувати просторово-часові характеристики алгоритму, розробляти структури граф-алгоритмічних операційних пристроїв із врахуванням технічних вимог в частині продуктивності і затрат обладнання.
• Знання методики аналізу і архітектурного проектування спеціалізованих процесорів симетричного блокового шифрування.
• Набуття досвіду з аналізу та проектування електронних комп’ютерних пристроїв.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральної:
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері інформаційної безпеки та/або кібербезпеки.
Загальних:
1. КЗ 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
2. КЗ 2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
3. КЗ 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
4. КЗ 4. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
5. КЗ 5. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань / видів економічної діяльності)..
Фахових:
1. КФ 3. Здатність досліджувати, розробляти і супроводжувати методи та засоби інформаційної безпеки та/або кібербезпеки на об’єктах інформаційної діяльності та критичної інфраструктури.
2. КФ 8. Здатність досліджувати, розробляти, впроваджувати та супроводжувати методи і засоби криптографічного та технічного захисту інформації на об’єктах інформаційної діяльності та критичної інфраструктури, в інформаційних системах, а також здатність оцінювати ефективність їх використання, згідно встановленої стратегії і політики інформаційної безпеки та/або кібербезпеки організації.
3. ФКС 3. Здатність до концептуального проектування складних систем, комплексів, засобів і технологій забезпечення безпеки інформаційних і комунікаційних систем.
4. ФКС 5. Уміння розробляти системи і технології забезпечення безпеки інформаційних і комунікаційних систем.
5. ФКС 6. Здатність до впровадження в інформаційно-комунікаційні системи сучасних методів забезпечення інформаційної безпеки відповідно до вимог вітчизняних і міжнародних стандартів.
6. ФКС 8. Уміння обгрунтовувати вибір, реалізацію і аналіз криптографічних механізмів та систем захисту інформаційних та телекомунікаційних систем.
7. Знання методів автоматизованого проектування, уміння використовувати сучасні комп’ютерні засоби системного, функціонального, конструкторського та технологічного проектування комп’ютерних систем.
8. Знання загально-методологічних принципів побудови сучасних комп’ютерних систем з різною організацією для забезпечення високопродуктивної обробки інформації.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. РН 1. Вільно спілкуватись державною та іноземною мовами, усно і письмово для представлення і обговорення результатів досліджень та інновацій, забезпечення бізнес\операційних процесів та питань професійної діяльності в галузі інформаційної безпеки та/або кібербезпеки.
2. РН 4. Застосовувати, інтегрувати, розробляти, впроваджувати та удосконалювати сучасні інформаційні технології, фізичні та математичні методи і моделі в сфері інформаційної безпеки та/або кібербезпеки.
3. РН 8. Досліджувати, розробляти і супроводжувати системи та засоби інформаційної безпеки та/або кібербезпеки на об’єктах інформаційної діяльності та критичної інфраструктури.
4. PH 17. Мати павички автономного і самостійного навчання у сфер і інф о рмаційної безпеки та/або кібербезпеки і дотичних галузей знань, аналізувати власні освітні потреби та об’єктивно оцінювати результати навчання.
5. РН 20. Ставити та вирішувати складні інженерно-прикладні та наукові задачі інформаційної безпеки та/або кібербезпеки з урахуванням вимог вітчизняних та світових стандартів та кращих практик.
6. РН 25. Знання методик аналізу, синтезу, оптимізації та прогнозування якості процесів функціонування інформаційних процесів та технологій в розподілених інформаційно-комунікаційних системах.
7. Використовувати сучасні мови проектування апаратних засобів для створення електронних комп’ютерних пристроїв.
8. Уміння застосовувати комп’ютерні засоби при проектуванні та створенні апаратних і програмних складових комп’ютерних систем та мереж.
9. Опановувати та розробляти документацію на системи, продукти і сервіси інформаційних технологій, спілкуватись рідною мовою, професійно спілкуватись англійською мовою.
10. Аналізувати, оцінювати та вибирати існуючі алгоритми, розробляти нові алгоритми, які пов’язані з проектуванням апаратних та програмних компонент комп’ютерних пристроїв.
11. Аналізувати та проектувати високопродуктивні комп’ютерні системи з різною структурною організацією з використанням принципів паралельної та розподіленої обробки інформації.
12. Використовувати сучасні комп’ютерні засоби системного, функціонального, конструкторського та технологічного проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Елементи дискретних пристроїв автоматики,
• Архітектура комп’ютерних систем,
• Прикладна криптологія.
Короткий зміст навчальної програми: Предмет «Комп’ютерні методи аналізу та проектування електронних засобів» охоплює комплекс питань, пов'язаних з теорією і практикою проектування, дослідження, моделювання та реалізації сучасних електронних комп’ютерних пристроїв. Вивчаються типи, функції і будова електронних пристроїв, технологічний процес виробництва надвеликих інтегральних схем (НВІС), типи пристроїв реконфігуровної логіки, зокрема сучасних програмовних логічних інтегральних схем (ПЛІС). Особлива увага приділяється вивченню основ проектування апаратно-орієнтованих спеціалізованих процесорів, місцю апаратно-орієнтованих спеціалізованих процесорів в комп’ютерній техніці, технічним передумовам їх створення, підходам до реалізації, принципами структурної організації їх функціональних вузлів. Детально вивчається технологія проектування програмних моделей комп’ютерних пристроїв на рівні міжрегістрових передач та їх реалізації в ПЛІС і мова опису апаратних засобів VHDL, інші мови опису апаратних засобів вивчаються на оглядовому рівні.
Вивчення основних теоретичних положень підкріплюється практичними завданнями, які вирішуються на лабораторних і практичних роботах, та в рамках курсового проектування.
Опис: Курсовий проект полягає у здійсненні моделювання алгоритму мовою програмування високого рівня алгоритмів симетричного блокового шифрування і режимів шифрування, опрацювання структури цих алгоритмів, розробленні потокового графа алгоритму симетричного блокового шифрування, розробленні структури граф-алгоритмічного операційного пристрою опрацювання даних і ключів відповідно до вказаного алгоритму симетричного блокового шифрування із врахуванням технічних вимог в частині продуктивності і затрат обладнання, розробленні структури блоків організації режимів шифрування відповідно до вказаних режимів шифрування, та розробленні архітектури і структури процесора шифрування.
Методи та критерії оцінювання: • Письмова перевірка.
• Усна перевірка у формі співбесіди.
Оцінювання курсового проекту здійснюється за 100-бальною шкалою, яка складається з двох частин: 1) виконання курсового проекту (аналітична і технічна частини, графічна частина – до 60 балів) і 2) захисту (підготовлена доповідь, відповіді на запитання – до 40 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Перевірка виконання КП: 50 балів,
Усне опитування: 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мельник А.О. Персональні суперкомп’ютери: архітектура, проектування, застосування: монографія / А.О. Мельник, В.А. Мельник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 516 с.
2. Коркішко Т.А. Захист інформації в комп’ютерних та телекомунікаційних мережах. Алгоритми та процесори симетричного блокового шифрування: монографія / Т.А. Коркішко, А.О. Мельник, В.А. Мельник. Львів: БАК, 2003. – 169 с.
3. Мельник А.О. Спеціалізовані комп'ютерні системи реального часу. Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", Львів, 1998. - 60 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).