Мобільні робото-технічні пристрої

Спеціальність: Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці
Код дисципліни: 7.175.07.E.022
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Микитин Ігор Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є ознайомлення із засадами створення автономних і керованих мобільних робото-технічних пристроїв, інтелектуальних мобільних робото-технічних пристроїв, їх структурними схемами, способами підключення вимірювальних сенсорів до мобільних робото-технічних пристроїв через засоби бездротового зв’язку, а також створення програмного забезпечення із використання класичного програмування та нейронних мереж.
Завдання: ФКС7.1. Здатність проєктувати і дослідити електронні вузли роботів методом комп’ютерного моделювання. ФКС7.2. Здатність застосування машинного інтелекту для потреб робототехніки. ФКС7.4. Здатність розробляти математичну модель засобу робототехніки, організувати роботу його засобів відчуттів та оцінити загальну похибку, а також здатність синтезувати структурні та принципові схеми робота та його засобів вимірювань. ФКС7.12. Здатність розробляти і застосовувати, а також програмувати комп’ютерні мережі, знати чинні протоколи передавання даних.
Результати навчання: ПР22. Знати та вміти використовувати технології розробки програмно-апаратного забезпечення вбудованих мікропроцесорних систем. ПР23. Вміти проектувати інформаційно-вимірювальні системи, розробляти для них алгоритми функціонування та програмне забезпечення. ПР24. Знати та вміти використовувати сучасну елементну базу при розробці та проектуванні вузлів інформаційно-вимірювальної техніки. ПР26. Вміти застосовувати технології програмування засобів вимірювальної техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Моделювання вимірювальних процесів на комп'ютерах. Комп'ютерне опрацювання вимірювальної інформації.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна стосується вивчення основних складових частин мобільних робото-технічних пристроїв, застосування засобів бездротового зв’язку, бездротових локальних мереж а також глобальних мереж для передавання інформації між сенсорами та мобільними робото-технічними пристроями; набуття практичних навичок застосування сучасного програмного забезпечення для створення програм мобільних робото-технічних пристроїв; застосування нейронних мереж для створення інтелектуальних мобільних робото-технічних пристроїв.
Опис: Тема 1. Зміст та завдання курсу, його місце в системі інших дисциплін. Тема 2. Структурні схеми мобільних робото-технічних пристроїв. Тема 3. Характеристики та складові частини мобільних робото-технічних пристроїв. Тема 4. Застосування засобів бездротового зв’язку, бездротових локальних мереж а також глобальних мереж для передавання інформації між сенсорами та мобільними робото-технічними пристроями. Тема 5. Інтерфейси та протоколи передавання інформації бездротових локальних та глобальних мереж. Тема 6. Застосування нейронних мереж для створення інтелектуальних мобільних робото-технічних пристроїв. Тема 7. Сучасні сенсори для мобільних робото-технічних пристроїв. Тема 8. Способи попереднього опрацювання інформації для оптимізації структури нейронної мережі за критерієм мінімуму похибки її функції перетворення, мінімальної кількості входів нейронної мережі тощо. Тема 9. Інтерфейс користувача керованих мобільних робото-технічних пристроїв.
Методи та критерії оцінювання: У процесі викладання навчальної дисципліни використовуються такі методи оцінювання рівня знань: • поточний контроль знань студентів під час проведення занять; • проведення семестрового екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні заняття – 50 балів. Екзаменаційний контроль – 50 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. MATLAB. The Language of Technical Computing. Getting Started with MATLAB. The Math Works, Inc. USA, 2000. 2. Шамис В.А. Borland C++ Builder 6. Для профессионалов. СПб.: Питер, 2005. – 798 с. 3. Сіберт І.М. Кола, сигнали, системи (в двох частинах). М.: Мир, 1988. 4. Маттес Е. Пришвидшений курс Python. Видавництво Старого Лева, 2019. 5. Simulink. ModelBased and SystemBased Design. Using Simulink. The Math Works, Inc. USA, 2002.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).