Управління ІТ-проєктами

Спеціальність: Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці
Код дисципліни: 7.175.07.E.019
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Петровська І.Р.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування теоретичних знань та практичних навичок щодо основних підходів та засад управління ІТ-проектами, використання практичних інструментів управління ІТ-проектами в ролі членів команд з управління ІТ- проектами, усвідомлення взаємозв’язку між теоретичним підґрунтям управління проектами та його прикладним застосуванням у конкретній галузі. Надання майбутнім фахівцям сучасні фундаментальні знання з основних аспектів управління ІТ-проектами, а також набути навичок адаптації і впровадження проектних рішень у практичну діяльність.
Завдання: загальні компетентності: - базовими знаннями фундаментальних розділів математики та фізики в обсязі, необхідному для володіння математичним апаратом у галузі знань «Автоматизація та приладобудування», здатністю використовувати математичні методи та фізичні ефекти в обраному фахові; - базовими знаннями в галузі інформатики й сучасних інформаційних технологій; - базовими знаннями з фізики та хімії в обсязі, необхідному у галузі знань «Автоматизація та приладобудування»; - основними методами забезпечення соціальної, природної та техногенної безпеки; - здатністю виконувати збір, аналіз та систематизацію науково-технічної інформації; - здатністю розуміти процеси і явища у технологічних комплексах сучасного виробництва, аналізувати виробничо-технологічні системи і комплекси як об’єкти автоматизації, визначати способи та стратегії їх автоматизації. - вільним спілкуванням іноземною мовою у професійній галузі. фахові компетентності: - здатністю застосовувати сучасне програмне забезпечення для опрацювання і аналізу результатів вимірювання; - набуттям базових знань теорій і методів, необхідних для розуміння функціонального призначення, принципів побудови та роботи мехатронних пристроїв та систем; - набуттям базових знань основних методів і принципів побудови та роботи мехатронних систем, зокрема систем автоматичного керування і регулювання об’єктами мехатроніки; здатність застосовувати сучасні методи і засоби їх проектування та моделювання, конструювання електронних, механічних, електромеханічних та оптико-механічних вузлів мехатроніки; - здатністю виготовляти і оформляти відповідно до правил та вимог стандартів методичні та нормативні документи, технічну документацію (в тому числі функціональні, структурні та електричні принципові схеми, конструкторську документацію) на засоби мехатроніки, використовуючи сучасні методи та засоби, і вміти описувати їх принцип роботи; здатністю розробляти, впроваджувати і тестувати на прикладному рівні програмне забезпечення засобів вимірювання
Результати навчання: • визначати життєвий цикл ІТ-проекту та інформаційної системи, продукт та результат ІТ-проекту, обмеження та припущення ІТ-проекту; • виконувати аналіз зацікавлених сторін, їх цілі, результати та вимоги щодо ІТ- проекту; • розробляти план управління проектом; • формувати організаційну структуру ІТ-проекту та матрицю відповідальності; • користуватися математичним та аналітичним інструментарієм для отримання оцінок тривалості виконання робіт, їх вартості, оцінки та аналізу ризиків; • створювати та підтримувати ефективні комунікації між учасниками під час планування та виконання ІТ-проекту. • використання методів критичного шляху та стиснення розкладу проекту; • оцінки та аналізу ризиків ІТ-проекту; • формування команди ІТ-проекту та роль комунікацій; • здійснення та аналізу план-фактних відхилень в ІТ-проекті; • ідентифікації, аналізу ризиків ІТ-проекту та розробки конкретних дій з реагування на ризики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія керування в робототехніці, ч.1 Теорія керування в робототехніці, ч.2
Короткий зміст навчальної програми: Формування теоретичних знань та практичних навичок щодо основних підходів та засад управління ІТ-проектами, використання практичних інструментів управління ІТ-проектами в ролі членів команд з управління ІТ- проектами, усвідомлення взаємозв’язку між теоретичним підґрунтям управління проектами та його прикладним застосуванням у конкретній галузі. Надання майбутнім фахівцям сучасні фундаментальні знання з основних аспектів управління ІТ-проектами, а також набути навичок адаптації і впровадження проектних рішень у практичну діяльність
Опис: Методологічні основи управління проектами. загальна характеристика управління проектами Сутність інвестиційних проектів. Класифікація проектів. Значення управління проектами в сучасних умовах. Учасники проекту. Життєвий цикл проекту. Обгрунтування доцільності інвестиційного проекту. Визначення проектних альтернатив. Критерії ефективності інвестиційного проекту. Визанчення статусу проекту. Розробка моделі проекту. Основні форми організаційної структури управління проектами. Мотиваційні моделі в управлінні. Поняття та значення системи управління проектами. Орнагізаційні структури управління проектами. Сучасні тенденції в розвитку організаційних структур управління. Планування проекту. Загальні підходи до планування,структуризації і контролю проектів. Основні процеси в управлінні проектами. Планування вартості проекту. Структура розподілу (декомпозиція) робіт Мережеве та календарне планування. Сутність та види мережево-календарних планів. Сутність та основні елементи мережевого планування. Побудова мережевої моделі проекту. Управління реалізацією проекту. Оцінювання і контроль виконання проекту. Опорний план проекту. Система оцінки і контролю в проекті. Затвердження і відстеження змін в проекті. Управління ризиками в проектах. Проектні ризики та їх класифікація. Принципи управління проектними ризиками. Методи аналізу ризиків проекту. Можливості зниження ризиків проекту. Можливості зниження та протидія ризикам. Управління якістю проектів. Загальне поняття управління якістю проектів. Сутність тотального менеджменту управління якістю. Планування якості. Забезпечення та контроль якості. Управління контрактами в проектах. Порядок проведення тендерів на роботи, послуги та закупки. Укладання контрактів на реалізацію інвестиційних проектів. Системи прокьюремента. Програмне забезпечення процесу управління проектами. Загальна характеристика програми Project Expert. Система моделювання проекту. Система контролю процесу реалізації проекту. Загальна характеристика
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування, приймання звітів з практичних робіт; підсумковий захід – іспит (письмово-усна форма)
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування, приймання звітів з практичних робіт (40 %); підсумковий захід – іспит (письмово-усна форма – 60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Богданов В. В. Управление проектами в Microsoft Project 2002 : Учебный курс. / В. В. Богданов. – СПб. : Питер, 2003. – 640 с. 2. Бусков В. Н. Как управлять проектами : Науч.-практ. издание / В. Н. Бусков, Д. А. Новиков. – М. : Синтег, 1997. – 188 с. 3. Бушуєв С. Д. Керівництво з питань вивчення компетентності й сертифікації українських професіональних керівників і фахівців з управління проектами NSB / С. Д. Бушуєв, Н. С. Бушуєва, В. Ю. Биков, В. Д. Шпильовий. – К. : Изд. : «Деловая Украина», 2000. – 196 с. 4. Веретенников В. І. Управління проектами : навч. посібник / В. І. Веретенников, Л. М. Тарасенко, Г. І. Гевлич. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 280 с. 5. Виленский П. Л. Оценка эффективности инвестиционных проектов / П. Л. Виленский, В. Н. Лившиц. – М. : Дело, 1998. – 248 с. 6. Волков И. М. Проектный анализ: Учебник для студентов вузов. / И. М. Волков, М. В. Грачева. – М. : Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 424 с. 7. Грей Ф. Клиффорд. Управление проектами: Практическое руководство / Клиффорд Ф. Грей, Эрик У. Ларсон ; [Пер. с англ.]. – М. : Изд.: «Дело и сервис», 2003. – 528 с. 8. Катренко A. B. Управління IT-проектами. [Книга 1. Стандарти, моделі та методи управління проектами] : [підручник]. / А. В. Катренко. – Львів : «Новий Світ-2000», 2013. – 550 с. 9. Мир управления проектами / Под ред. Х. Решке, Х. Шелли, Г. Патцак. – Москва : «Алане», 1993. – 460 с. 10. Москвін С. О. Проектний аналіз / С. О. Москвін. – К. : ТОВ «Видавництво Лібра», 1999. – 368 с. 11. Ройс Уокер. Управление проектами по созданию программного обеспечения. Унифицированный подход / Ройс Уокер. – М. : Лори, 2006. – 432 с. 12. Словник-довідник з питань управління проектами / Укл. С. Д. Бушуєв. – К. : Вид. дім «Деловая Украина», 2001. – 640 с. 13. Тренев В. Н. Управление человеческими ресурсами при реализации проектов. Методика и опыт /В. Н. Тренев, М. И. Магура, С. В. Леонтьев. – М. : Изд. «Приор», 2002. – 240 с. 14. Шапиро В. Д. Управление проектами / В. Д. Шапиро. – 1996. – 610 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).