Інструментальне забезпечення автоматизованого виробництва (курсовий проєкт)
Спеціальність: Технології машинобудування
Код дисципліни: 7.131.03.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Гурей Ігор Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни характеризують вклад даної дисципліни у формування у здобувачів освіти необхідних загальних та фахових компетентностей з урахуванням матриці відповідності програмних компетентностей освітнім компонентам в освітній програмі.
Результати навчання: - Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання новітніх методів та методик проєктування, аналізу і дослідження конструкцій, машин та/або процесів в галузі машинобудування та суміжних галузях знань.
- Використовувати сучасні методи оптимізації параметрів технічних систем засобами системного аналізу, математичного та комп’ютерного моделювання, зокрема за умов неповної та суперечливої інформації, із можливістю підтвердження адекватності отриманих результатів в процесі експериментальних досліджень.
- Зрозуміло і недвозначно презентувати результати досліджень та проєктів, доносити власні висновки, аргументи та пояснення державною та іноземною мовами усно і письмово колегам, здобувачам освіти та представникам інших професійних груп різного рівня.
- Оволодівати сучасними знаннями, технологіями, інструментами і методами, зокрема через самостійне опрацювання фахової літератури, участь у науково-технічних та освітніх заходах.
- Вести пошук необхідної інформацію в науково-технічній літературі, електронних базах та інших джерелах, засвоювати, оцінювати та аналізувати цю інформацію із представленням результатів на науково-технічних конференціях і їх публікацією у науково-періодичних виданнях.
- Застосовувати інформаційні технології та системи керування у технологічній підготовці виробництва та реалізації технологій машинобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Проектування та технологія виготовлення металорізальних інструментів
2. Верстати з ЧПК
3. Технологія машинобудування
Короткий зміст навчальної програми: Розрахунок та проектування спеціальних інструментів – комбіновану шліцеву протяжку і шнекову фрезу, зуборізного довбака і шнекову зуборізну фрезу.
Опис: Курсовий проект полягає у розробленні конструкції, розрахунку металорізальних інструментів, а саме:
1. Розрахунок і проектування протяжки для виготовлення шліцьового отвору в деталі за заданим кресленням.
2. Розрахунок і проектування шнекової зуборізної фрези для обробки зубчатого колеса за заданим кресленням.
3. Розрахунок і проектування зуборізного довбака для нарізання зубчатого колеса за даними розмірами.
4. Розрахунок і проектування шнекової фрези для обробки шліцевого вала за заданим кресленням.
Методи та критерії оцінювання: - пояснювальна записка та графічна частина курсової роботи; захист роботи (залік), усна форма (100 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: - пояснювальна записка та графічна частина курсової роботи; захист роботи (залік), усна форма (100 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гурей І.В. Розрахунок шліцевої протяжки. Методичні вказівки для виконання курсового проекту з дисципліни: «Інструментальне забезпечення автоматизованого виробництва». – Львів : НУ «ЛП», 2015. – 76 с.
2. Гурей І.В. Розрахунок шліцевої шнекової фрези. Методичні вказівки для виконання курсового проекту з дисципліни: «Інструментальне забезпечення автоматизованого виробництва». – Львів : НУ «ЛП», 2015. – 54 с.
3. Гурей І.В. Розрахунок зуборізних довбаків. Методичні вказівки для виконання курсового проекту з дисципліни: «Інструментальне забезпечення автоматизованого виробництва». – Львів : НУ «ЛП», 2015. – 36 с.
4. Гурей І.В. Розрахунок шнекової (черв’ячної) фрези для циліндричних зубчастих коліс. Методичні вказівки для виконання курсового проекту з дисципліни: «Інструментальне забезпечення автоматизованого виробництва». – Львів : НУ «ЛП», 2015. – 32 с.
5. Григорьев С.И., Кохомский М.В., Маслов А.Р. Инструментальная оснастка станков с ЧПУ / Под общ. ред. А.Р.Маслова. – М.: Машиностроение, 2006. – 544 с.
6. Инструмент для станков с ЧПУ, многоцелевых станков и ГПС / И.Л. Фадюшин, Я.А. Музыкант, А.И. Мещеряков и др. – М.: Машиностроение, 1990. – 272 с.
7. Прогрессивные режущие инструменты и режимы резания металлов : Справочник / В.И. Баранчиков, А.В. Жаринов, Н.Д. Юдина и др. / Под общ. ред. В.И. Баранчикова. – М.: Машиностроение, 1990. – 440 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інструментальне забезпечення автоматизованого виробництва
Спеціальність: Технології машинобудування
Код дисципліни: 7.131.03.O.001
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Гурей Ігор Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни характеризують вклад даної дисципліни у формування у здобувачів освіти необхідних загальних та фахових компетентностей з урахуванням матриці відповідності програмних компетентностей освітнім компонентам в освітній програмі.
Результати навчання: - Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання новітніх методів та методик проєктування, аналізу і дослідження конструкцій, машин та/або процесів в галузі машинобудування та суміжних галузях знань.
- Використовувати сучасні методи оптимізації параметрів технічних систем засобами системного аналізу, математичного та комп’ютерного моделювання, зокрема за умов неповної та суперечливої інформації, із можливістю підтвердження адекватності отриманих результатів в процесі експериментальних досліджень.
- Зрозуміло і недвозначно презентувати результати досліджень та проєктів, доносити власні висновки, аргументи та пояснення державною та іноземною мовами усно і письмово колегам, здобувачам освіти та представникам інших професійних груп різного рівня.
- Оволодівати сучасними знаннями, технологіями, інструментами і методами, зокрема через самостійне опрацювання фахової літератури, участь у науково-технічних та освітніх заходах.
- Вести пошук необхідної інформацію в науково-технічній літературі, електронних базах та інших джерелах, засвоювати, оцінювати та аналізувати цю інформацію із представленням результатів на науково-технічних конференціях і їх публікацією у науково-періодичних виданнях.
- Застосовувати інформаційні технології та системи керування у технологічній підготовці виробництва та реалізації технологій машинобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Проектування та технологія виготовлення металорізальних інструментів.
2. Верстати з ЧПК.
3. Технологія машинобудування.
4. Системи автоматизованого проектування для верстатів з ЧПК.
5. Інформаційні технології підготовки виробництва машинобудівного підприємства.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних і практичних знань і навиків у організації інструментального забезпечення автоматизованого виробництва інструментом, який включає системи автоматизованого проектування та виготовлення інструмента, основаного на використанні сучасних баз даних, оперативної інформації про експлуатацію інструментів, його зберігання та відновлення; спроможності вибирати і обґрунтовувати раціональні конструкції різального і допоміжного інструментів та обирати основне технологічне устаткування; використовувати засоби автоматичної заміни інструментів на верстатах.
Опис: Вимоги до інструментів для верстатів з ЧПК і особливості його конструкції.
Металорізальний інструмент для токарних робіт на верстатах з ЧПК та особливості його експлуатації. Особливості технології та забезпечення надійності токарної обробки. Формування і відвід стружки, вибір режимів точіння і марки інструментального матеріалу. Інструмент для токарних робіт.
Металорізальний інструмент для свердлильно-фрезерно-розточних верстатів з ЧПК. Особливості обробки корпусних деталей.
Допоміжний інструмент. Вимоги до допоміжного інструменту. Допоміжний інструмент для верстатів з ЧПК токарної групи. Допоміжний інструмент для багатоцільових токарних верстатів. Інструментальне оснащення для верстатів з автоматичною заміною інструменту. Допоміжний інструмент для верстатів з ЧПК свердлильно-фрезерно-розточної групи. Розрахунок на точність і жорсткість допоміжного інструменту. Оправки з автоматичним підналагодженням.
Інструментальне оснащення з автоматичною зміною інструменту. Модульні системи інструмента.
Пристрої для налагодження інструменту на розмір поза верстатом.
Пристрої для автоматичної зміни інструментів на верстатах. Модульні системи пристроїв.
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з лабораторних робіт, практичних завдань, усне опитування, контрольна робота (30 %).
- підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усно форма (70 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з лабораторних робіт, практичних завдань, усне опитування, контрольна робота (30 %).
- підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усно форма (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мелехов Р.К., Грицай І.Є. Сучасні металорізальні верстати з ЧПК та інструментальні системи. – Львів : Растр-7, 2008. – 240 с.
2. Бочков В.М., Сілін Р.І. Обладнання автоматизованого виробництва. : Навч. посібн. /За ред. Сіліна Р.І. – Львів : Вид-во НУ «ЛП», – 2000. – 380 с.
3. Бочков В.М., Сілін Р.І., Гаврильченко О.В. Розрахунок та конструювання металорізальних верстатів : Підручник /За ред. Сіліна Р.І. – Львів : Бескид Біт, – 2008. – 448 с.
4. Григорьев С.И., Кохомский М.В., Маслов А.Р. Инструментальная оснастка станков с ЧПУ / Под общ. ред. А.Р.Маслова. – М.: Машиностроение, 2006. – 544 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).