Автоматизовані технологічні комплекси

Спеціальність: Комп'ютерний інжиніринг в машинобудуванні
Код дисципліни: 7.133.06.O.001
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Шеремета Роман Микитович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати результати навчання: знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку; аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи; готувати виробництво та експлуатувати вироби галузевого машинобудування протягом життєвого циклу.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти наступних компетентностей: Загальні компетентності: Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Фахові компетентності спеціалізації: Здатність створювати автоматизовані технологічні комплекси в галузевому машинобудуванні. Здатність використовувати сучасні методи моделювання технологічних процесів у галузевому машинобудуванні. Здатність проводити комп’ютерне моделювання та симуляцію роботи технологічного обладнання та машин.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи. Готувати виробництво та експлуатувати вироби галузевого машинобудування протягом життєвого циклу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Системи автоматизованого керування технологічним обладнанням. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Автоматика.
Короткий зміст навчальної програми: В дисципліні викладено наукові і технічні основи автоматизації, розглянуто типові автоматизовані технологічні процеси що застосовуються в машинобудуванні. Наведено схеми автоматизації установок з використанням сучасних регуляторів, програмних контролерів та робототехнічних комплексів. Лабораторною частиною курсу передбачена симуляція технологічних процесів галузевого машинобудування із застосуванням автоматизованих технологічних комплексів.
Опис: Введення в дисципліну. Класифікація процесів і об’єктів автоматизації виробництва. Загальні відомості про технологічні процеси галузевого машинобудування. Технологічні вимоги при розробці систем автоматичного керування. Технологічні установки як об’єкти автоматизації. Вихідна інформація про технологічні процеси як об’єкти керування. Вибір елементів систем автоматизації. Розробка та аналіз математичної моделі об’єкта керування. Вибір алгоритму управління об’єктом. Робототехнологічні комплекси (РКТ). Класифікація РТК. Типи компонувань РТК.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт та практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 30 балів. Заліковий контроль 70 балів. Разом за дисципліну 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Головко Д.Б. та ін. Автоматика і автоматизація технологічних процесів: Підручник/Д. 13. Головко, К. Г. Рего, Ю. О. Скрипник.— К.: Либідь, 1997, —232 с. 2. Автоматизація технологічних процесів і системи автоматичного керування: Навчальний посібник /Барало О.В., Самойленко П.Г., Гранат С.Є., Ковальов В.О. – К.: Аграрна освіта, 2010. – 557 с. Рекомендована література: 1. Цвіркун Л.І. Робототехніка та мехатроніка: навч. посіб. / Л.1. Цвіркун, Г. Грулер; під заг. ред. Л.І. Цвіркуна ; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т.- 3-те вид., переробл. і доповн. - Дніпро: НГУ, 2017. - 224 с. 2. Гнучкі виробкичі системи для механічної обробки / Гуліда Е. М., Ядченко О. О., Ступницький В. В. — Львів: Світ, 1992. — 152 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).