Розрахунок і конструювання обладнання

Спеціальність: Комп'ютерний інжиніринг в машинобудуванні
Код дисципліни: 7.133.06.O.005
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Професор Стоцько Зіновій Антонович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення основних методів моделювання систем та процесів в галузі, інформаційних технологій моделювання, математичних методів і засобів їх реалізації.
Завдання: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми галузевого машинобудування, що передбачає дослідження та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності. СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку. СК4. Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі. СК5. 3датність розробляти і реалізовувати плани й проекти у сфері галузевого машинобудування та дотичних видів діяльності, здійснювати відповідну підприємницьку діяльність. 1.2. Здатність використовувати та впроваджувати нові методи і системи автоматизованого проектування машин. 1.3. Здатність створювати автоматизовані технологічні комплекси в галузевому машинобудуванні. 1.5. Здатність проводити комп’ютерне моделювання та симуляцію роботи технологічного обладнання та машин. 1.6. Здатність проводити комплексне дослідження технологічної системи, розробляти та проводити ефективну виробничу політику машинобудівних підприємств. 1.9. Здатність здійснювати аналіз сучасного стану та ефективного й оптимального процесу виготовлення промислового обладнання. 1.10. Здатність ефективно використовувати системи автоматизованого проектування та розрахунків в галузі
Результати навчання: • читати і складати структурні, принципові схеми технологічного обладнання; • розраховувати число позицій технологічних машин; • розраховувати і конструювати приводи, типові механізми технологічних машин; • розробляти креслення принципових схем, загальних видів і складальних одиниць; • розробляти робочі креслення деталей; • вміти читати та складати пневматичні схеми технологічного обладнання, розраховувати та вибирати пневматичні двигуни та інші пневматичні елементи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Деталі машин • Обладнання електронної промисловості • Технологічне обладнання ЕП • Гідропривод і гідро-пневмоавтоматика
Короткий зміст навчальної програми: Машинний технологічний процес Продуктивність машин-автоматів. Циклові та синхронні діаграми. Принципи побудови багатопозиційних автоматів і автоматичних ліній. Автомати і лінії послідовної та паралельної дії. Роторні автомати. Проектування автоматів і автоматичних ліній. Основні етапи проектування. Типові механізми. Проектування кінематичної схеми приводу машини. Структурні схеми приводів. Визначення потужності привода машини і вибір двигуна. Закони руху робочих органів машини. Методика проектування кулачкових механізмів, механізмів крокового переміщення. Силові розрахунки механізмів. Поворотно-фіксуючі механізми. Пневматичні схеми машин. Пневматичні двигуни. Методика розрахунку пневмоприводів. Системи керування обладнанням. Пристрої автоматичного завантаження деталей. Конструктивні особливості пристроїв орієнтування.
Опис: Машинний технологічний процес Продуктивність машин-автоматів. Циклові та синхронні діаграми. Принципи побудови багатопозиційних автоматів і автоматичних ліній. Автомати і лінії послідовної та паралельної дії. Роторні автомати. Проектування автоматів і автоматичних ліній. Основні етапи проектування. Типові механізми. Проектування кінематичної схеми приводу машини. Структурні схеми приводів. Визначення потужності привода машини і вибір двигуна. Закони руху робочих органів машини. Методика проектування кулачкових механізмів, механізмів крокового переміщення. Силові розрахунки механізмів. Поворотно-фіксуючі механізми. Пневматичні схеми машин. Пневматичні двигуни. Методика розрахунку пневмоприводів. Системи керування обладнанням. Пристрої автоматичного завантаження деталей. Конструктивні особливості пристроїв орієнтування.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних та лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних і лабораторних робіт, усне опитування (45%) • підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кодра Ю.В., Стоцько З.А. Технологічні машини. Розрахунок і конструювання: Навч. Посібник . – Львів: Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2004. – 468 с. 2. Кодра Ю.В., Стоцько З.А., Гаврильченко О.В. Завантажувальні пристрої технологічних машин. Розрахунок і конструювання: Навч. Посібник . – Львів: Видавництво ”Бескид Біт”, 2008. – 356 с. 3. Павлище В.Т. Основи конструювання та розрахунок деталей машин: Підруч. 2-е вид. перероб. – Львів: Афіша, 2003. – 560 с. 4. Волчкевич Л.И. и др. Автоматы и автоматические линии. Часть 1 и 2. - М.: В.ш., 1976.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Розрахунок і конструювання обладнання (курсовий проєкт)

Спеціальність: Комп'ютерний інжиніринг в машинобудуванні
Код дисципліни: 7.133.06.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Професор Стоцько Зіновій Антонович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення основних методів моделювання систем та процесів в галузі, інформаційних технологій моделювання, математичних методів і засобів їх реалізації.
Завдання: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми галузевого машинобудування, що передбачає дослідження та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності. СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку. СК4. Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі. СК5. 3датність розробляти і реалізовувати плани й проекти у сфері галузевого машинобудування та дотичних видів діяльності, здійснювати відповідну підприємницьку діяльність. 1.2. Здатність використовувати та впроваджувати нові методи і системи автоматизованого проектування машин. 1.3. Здатність створювати автоматизовані технологічні комплекси в галузевому машинобудуванні. 1.5. Здатність проводити комп’ютерне моделювання та симуляцію роботи технологічного обладнання та машин. 1.6. Здатність проводити комплексне дослідження технологічної системи, розробляти та проводити ефективну виробничу політику машинобудівних підприємств. 1.9. Здатність здійснювати аналіз сучасного стану та ефективного й оптимального процесу виготовлення промислового обладнання. 1.10. Здатність ефективно використовувати системи автоматизованого проектування та розрахунків в галузі
Результати навчання: • читати і складати структурні, принципові схеми технологічного обладнання; • розраховувати число позицій технологічних машин; • розраховувати і конструювати приводи, типові механізми технологічних машин; • розробляти креслення принципових схем, загальних видів і складальних одиниць; • розробляти робочі креслення деталей; • вміти читати та складати пневматичні схеми технологічного обладнання, розраховувати та вибирати пневматичні двигуни та інші пневматичні елементи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Деталі машин • Обладнання електронної промисловості • Технологічне обладнання • Гідропривод і гідро-пневмоавтоматика
Короткий зміст навчальної програми: Машинний технологічний процес Продуктивність машин-автоматів. Циклові та синхронні діаграми. Принципи побудови багатопозиційних автоматів і автоматичних ліній. Автомати і лінії послідовної та паралельної дії. Роторні автомати. Проектування автоматів і автоматичних ліній. Основні етапи проектування. Типові механізми. Проектування кінематичної схеми приводу машини. Структурні схеми приводів. Визначення потужності привода машини і вибір двигуна. Закони руху робочих органів машини. Методика проектування кулачкових механізмів, механізмів крокового переміщення. Силові розрахунки механізмів. Поворотно-фіксуючі механізми. Пневматичні схеми машин. Пневматичні двигуни. Методика розрахунку пневмоприводів. Системи керування обладнанням. Пристрої автоматичного завантаження деталей. Конструктивні особливості пристроїв орієнтування.
Опис: Машинний технологічний процес Продуктивність машин-автоматів. Циклові та синхронні діаграми. Принципи побудови багатопозиційних автоматів і автоматичних ліній. Автомати і лінії послідовної та паралельної дії. Роторні автомати. Проектування автоматів і автоматичних ліній. Основні етапи проектування. Типові механізми. Проектування кінематичної схеми приводу машини. Структурні схеми приводів. Визначення потужності привода машини і вибір двигуна. Закони руху робочих органів машини. Методика проектування кулачкових механізмів, механізмів крокового переміщення. Силові розрахунки механізмів. Поворотно-фіксуючі механізми. Пневматичні схеми машин. Пневматичні двигуни. Методика розрахунку пневмоприводів. Системи керування обладнанням. Пристрої автоматичного завантаження деталей. Конструктивні особливості пристроїв орієнтування.
Методи та критерії оцінювання: захист курсової роботи - 100%
Критерії оцінювання результатів навчання: курсовий проект - 100%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кодра Ю.В., Стоцько З.А. Технологічні машини. Розрахунок і конструювання: Навч. Посібник . – Львів: Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2004. – 468 с. 2. Кодра Ю.В., Стоцько З.А., Гаврильченко О.В. Завантажувальні пристрої технологічних машин. Розрахунок і конструювання: Навч. Посібник . – Львів: Видавництво ”Бескид Біт”, 2008. – 356 с. 3. Павлище В.Т. Основи конструювання та розрахунок деталей машин: Підруч. 2-е вид. перероб. – Львів: Афіша, 2003. – 560 с. 4. Волчкевич Л.И. и др. Автоматы и автоматические линии. Часть 1 и 2. - М.: В.ш., 1976.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).