Економічна оцінка інноваційних проєктів на залізничному транспорті

Спеціальність: Управління процесами перевезень на залізничному транспорті
Код дисципліни: 7.275.05.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Лесів Юлія Зіновіївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння студентами основних положень теорії ефективності, що використовуються у світовій практиці і придбання ними практичних навичок визначення економічної ефективності впровадження інноваційно-інвестиційних проектів в транспортній галузі для обґрунтування і прийняття управлінських рішень, вироблення рекомендацій щодо підвищення ефективності роботи залізничного транспорту в умовах ринку.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 4. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК 5. Здатність розробляти проекти та управляти ними. Фахові компетентності: ФК 4. Здатність до управління ланцюгами поставок та логістичними центрами. ФК 5. Здатність до управління вантажними перевезеннями за видами транспорту. ФКС 2.2. Здатність визначати вимоги до транспортних систем з точки зору сталої міської мобільності.
Результати навчання: РН3 – Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики. РН6 – Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання. РН7 – Розробляти та аналізувати графічні, математичні та комп’ютерні моделі транспортних систем та технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Проектний аналіз Методи наукових досліджень
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення студенти освоюють методичні підходи визначення економічної привабливості інвестиційно-інноваційних проектів і їх використання при обґрунтуванні здійснення інноваційних рішень. В курсі розглядаються питання щодо обґрунтування економічної доцільності впровадження інноваційних рішень, які спираються на методи прогнозування, елементи теорії імовірності, методи економічної статистики, логічного аналізу та узагальнення, базових вимог та методів збору статистичних даних, методології прогнозування транспортних потоків, визначення чинників, які впливають на результат прогнозу та програмні інструменти для підтримки процесу прогнозування. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам сучасних правил та методології, а також прогресивним напрямкам подальшого використання статистичних даних в транспортних потоках.
Опис: Сутність інновацій та інноваційних проектів Формування системи фінансового забезпечення інноваційного розвитку на залізничному транспорті Показники інноваційної діяльності підприємства. Види ефективності інноваційних проектів Методи оцінки економічної доцільності інвестицій в інноваційні проекти Методичні основи оцінки ризиків інноваційних проектів Мінімізація ризиків інноваційного проекту Техніко-економічне обґрунтування проектів
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (60%) • виконання контрольної роботи (10 %) • контрольний захід, залік: письмова форма (30%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів за виконані практичні роботи в усній формі методом опитування теоретичного матеріалу за темами робіт та методикою їх виконання (60 балів) Захист індивідуального науково-дослідного завдання (10 балів) Заліковий контроль - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Економіка і організація інноваційної діяльності на залізничному транспорті: навч. посіб. / В.Л. Дикань, О.Г. Кірдіна, І.Л. Назаренко, Ю.М. Уткіна; під ред. В.Л. Диканя. Харків: УкрДАЗТ, 2014. 225 с. 2. Дикань В.Л., Зубенко В.О. Забезпечення ефективності інноваційної діяльності підприємств залізничного транспорту: монографія. Харків: УкрДАЗТ, 2008. 194 с. 3. Батенко Л. П. Управління проектами: Навч. посібник / Батенко Л. П., Загородніх О. А., Ліщинська В. В Батенко Л. П., Загородніх О. А., Ліщинська В. В. — К.: КНЕУ, 2003. — 231 с. 4. Колосок С. І. Розроблення та реалізація інвестиційного проєкту : підручник / С. І. Колосок, Ю. О. Мирошниченко, Г. А. Мішеніна. – Суми : Сумський державний університет, 2021. – 121 с 5. Збаразська Л.О. Управління проектами: навч. посібник для студ. вищих навч. закл. / Збаразська Л.О., Рижиков В.С., Єрфорт І.Ю., Єрфорт О.Ю. — К. : Центр учбової літератури, 2008. — 168с. 6. Словник-довідник з питань управління проектами / Бушуєв С.Д. Українська асоціація управління проектами.- К.: Видавничий дім „Деловая Украина”, 2001.- 640 с. 7. Левковець П.Р., Гедз Ю.М., Канарчук О.В., Кришан Г.Л., Сендак М.Д. Системна ефективність на транспорті. Методи, моделі і стратегії / Під редакцією П.Р. Левковця. – К.: НТУ, ІЕБТ, 2002. – 216 с. 8. Кігель В.Р. Методи і моделі підтримки прийняття рішень у ринковій економіці. - К.: ЦУЛ, 2003. – 202 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).