Економічні інструменти управління проєктами і програмами розвитку соціально-економічних систем
Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.00.O.002
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Данилович Т.Б., канд. економ. наук, доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК2.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК3.Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети
ЗК6.Здатність розробляти та управляти проектами.
ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності (ФК):
ФК11. Здатність планувати і розробляти проекти у сфері економіки, здійснювати її інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС):
ФКС 1.3. Здатність розробляти та обґрунтовувати варіанти проектного фінансування
Результати навчання: ПРН4. Розробляти соціально-економічні проекти та систему комплексних дій щодо їх реалізації з урахуванням їх цілей, очікуваних соціально-економічних наслідків, ризиків, законодавчих, ресурсних та інших обмежень.
ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді.
ПРН10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
ПРН13. Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень
ПРН15. Розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем.
ПРНС 1.3. Розробляти та обґрунтовувати варіанти проектного фінансування.
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
АіВ 1. Управління комплексними діями або проєктами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АіВ 3. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність оцінювати результати власної роботи і нести відповідальність за особистий професійний розвиток.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: немає
Кореквізити:
Проектне фінансування
Короткий зміст навчальної програми: У результаті вивчення навчальної дисципліни у студента повинна сформуватись цілісна системи знань та набуття навичок практичного застосування економічних інструментів управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем усіх рівнів.
У процесі навчання студенти отримають поглиблене розуміння філософії управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем, методологій та інструментарію, зможуть сформувати та обґрунтувати вибір проекту, програми, портфелю до реалізації; навчаться здійснювати вибір економічних інструментів управління проектами та програмами розвитку соціально-економічних систем; проводити оптимізацію параметрів проекту; відпрацьовувати специфічні функції управління проектами на рівні вимог міжнародних стандартів; застосовувати методології фінансово-економічного прогнозування та планування проектів розвитку; здійснювати фінансово-економічне оцінювання проектів; застосовувати інструменти для покращення фінансово-економічного стану суб’єкта економіки; оцінювати фінансово-економічну доцільність окремих господарських рішень з позицій інтересів власника та кожного із учасників проекту розвитку соціально-економічних систем усіх рівнів; вирішувати оптимізаційні задачі управління проектами; приймати проектні рішення, базуючись на набутих знаннях та отриманих навиках у сфері управління проектами.
На лабораторних заняттях студенти оволодіють інструментальними засобами, які дають можливість планувати проекти та програми; контролювати успішність їх виконання; покращувати фінансово-економічний стан суб’єкта економіки; здійснювати ситуаційний аналіз проектів та програм розвитку; розробляти моделі фінансово-економічних прогнозів та планів проектів; визначати стійкість проекту, враховуючи вплив різних факторів; тиражувати сценарії для змінних параметрів; об’єднувати проекти в програми та аналізувати їхній вплив на діяльність соціально-економічних систем мікро-, мезо- та макрорівня.
Опис: управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем. Проектний та програмний підходи в управлінні розвитком розвитку соціально-економічних систем. Методологія та інструментарій управління проектами і програмами. Методи обґрунтування та вибору проектів. інструментарій формування та оптимізації програм і портфелів. Інструменти планування та контролю проектів та програм розвитку соціально-економічних систем. Основні методи тайм-менеджменту. Економічні інструменти управління ресурсами, витратами та проектним бюджетом. Економічні інструменти ризик-менеджменту. Економічні інструменти управління якістю проекту.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики знань є поточний та підсумковий (екзаменаційний) контроль.
У процесі поточного контролю методами діагностики знань є: оцінювання виступів студентів та їхньої активності під час ділових та імітаційних ігор на лекційних заняттях; перевірка виконання лабораторних робіт, захист звітів про виконання лабораторних робіт; перевірка, обговорення та захист індивідуального науково-дослідного завдання.
Екзаменаційний контроль: оцінювання письмової та усної компоненти
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%):
- виконання та захист лабораторних робіт (24%);
- виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання (16%);
- ділові та імітаційні ігри на лекційних заняттях (5%);
-підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Управління проєктами. Лабораторний практикум [Електронний ресурс] : навчальний посібник для здобувачів ступеня бакалавра за спеціальністю 126 Інформаційні системи та технології / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад. Б. Я. Корнієнко. – Електронні текстові данні (1 файл: 1.19 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023. – 68 с.
2. Практикум з управління проектами [Текст]: навч. посіб. / В.В. Козик, І. Є. Тимчишин; Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2012. — 179 с.
3. Горбаченко С. А. Проектний менеджмент: навчально-методичний посібник для підготовки здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології» / С.А. Горбаченко. - Одеса: НУ "ОЮА", 2020. - 263 с.
4. Основи управління проєктами / пер. з англ. Я. Машико. — Харків: Вид-во «Ранок»: Фабула, 2020. — 272 с.
5. Фандрейзинг. Навчальний посібник для посадових осіб місцевого самоврядування / О. Кобзарев / Асоціація міст України – К., ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. – 84 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Економічні інструменти управління проєктами і програмами розвитку соціально-економічних систем (курсовий проєкт)
Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.00.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Данилович Т.Б., канд. економ. наук, доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК2.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК3.Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети
ЗК6.Здатність розробляти та управляти проектами.
ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності (ФК):
ФК11. Здатність планувати і розробляти проекти у сфері економіки, здійснювати її інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС):
ФКС 1.3. Здатність розробляти та обґрунтовувати варіанти проектного фінансування
Результати навчання: ПРН4. Розробляти соціально-економічні проекти та систему комплексних дій щодо їх реалізації з урахуванням їх цілей, очікуваних соціально-економічних наслідків, ризиків, законодавчих, ресурсних та інших обмежень.
ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді.
ПРН10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
ПРН13. Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень
ПРН15. Розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем.
ПРНС 1.3. Розробляти та обґрунтовувати варіанти проектного фінансування.
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
АіВ 1. Управління комплексними діями або проєктами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АіВ 3. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність оцінювати результати власної роботи і нести відповідальність за особистий професійний розвиток.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: немає
Кореквізити:
Проектне фінансування
Короткий зміст навчальної програми: У результаті вивчення навчальної дисципліни у студента повинна сформуватись цілісна системи знань та набуття навичок практичного застосування економічних інструментів управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем усіх рівнів.
У процесі навчання студенти отримають поглиблене розуміння філософії управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем, методологій та інструментарію, зможуть сформувати та обґрунтувати вибір проекту, програми, портфелю до реалізації; навчаться здійснювати вибір економічних інструментів управління проектами та програмами розвитку соціально-економічних систем; проводити оптимізацію параметрів проекту; відпрацьовувати специфічні функції управління проектами на рівні вимог міжнародних стандартів; застосовувати методології фінансово-економічного прогнозування та планування проектів розвитку; здійснювати фінансово-економічне оцінювання проектів; застосовувати інструменти для покращення фінансово-економічного стану суб’єкта економіки; оцінювати фінансово-економічну доцільність окремих господарських рішень з позицій інтересів власника та кожного із учасників проекту розвитку соціально-економічних систем усіх рівнів; вирішувати оптимізаційні задачі управління проектами; приймати проектні рішення, базуючись на набутих знаннях та отриманих навиках у сфері управління проектами.
На лабораторних заняттях студенти оволодіють інструментальними засобами, які дають можливість планувати проекти та програми; контролювати успішність їх виконання; покращувати фінансово-економічний стан суб’єкта економіки; здійснювати ситуаційний аналіз проектів та програм розвитку; розробляти моделі фінансово-економічних прогнозів та планів проектів; визначати стійкість проекту, враховуючи вплив різних факторів; тиражувати сценарії для змінних параметрів; об’єднувати проекти в програми та аналізувати їхній вплив на діяльність соціально-економічних систем мікро-, мезо- та макрорівня.
Опис: управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем. Проектний та програмний підходи в управлінні розвитком розвитку соціально-економічних систем. Методологія та інструментарій управління проектами і програмами. Методи обґрунтування та вибору проектів. інструментарій формування та оптимізації програм і портфелів. Інструменти планування та контролю проектів та програм розвитку соціально-економічних систем. Основні методи тайм-менеджменту. Економічні інструменти управління ресурсами, витратами та проектним бюджетом. Економічні інструменти ризик-менеджменту. Економічні інструменти управління якістю проекту.
Методи та критерії оцінювання: Методами оцінювання знань є оцінювання правильності виконання поставлених завдань та відповідей під час захисту курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%):
- виконання курсового проекту (50%);
- захист курсового проекту (50%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Управління проєктами. Лабораторний практикум [Електронний ресурс] : навчальний посібник для здобувачів ступеня бакалавра за спеціальністю 126 Інформаційні системи та технології / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад. Б. Я. Корнієнко. – Електронні текстові данні (1 файл: 1.19 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023. – 68 с.
2. Практикум з управління проектами [Текст]: навч. посіб. / В.В. Козик, І. Є. Тимчишин; Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2012. — 179 с.
3. Горбаченко С. А. Проектний менеджмент: навчально-методичний посібник для підготовки здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології» / С.А. Горбаченко. - Одеса: НУ "ОЮА", 2020. - 263 с.
4. Основи управління проєктами / пер. з англ. Я. Машико. — Харків: Вид-во «Ранок»: Фабула, 2020. — 272 с.
5. Фандрейзинг. Навчальний посібник для посадових осіб місцевого самоврядування / О. Кобзарев / Асоціація міст України – К., ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. – 84 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).