Інноваційний розвиток бізнесу

Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.05.E.027
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Професор Ємельянов Олександр Юрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримати знання та практичні навички у сфері інноваційності бізнесу.
Завдання: ЗК1.Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ФК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. ФК8.Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень. ФКС 1.2. Здатність розробляти та обґрунтовувати рішення щодо інноваційного розвитку бізнесу.
Результати навчання: ПРН2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. ПРН12. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики. ПРНС 1.2. Оцінювати рівень інноваційного розвитку та інноваційний потенціал підприємства, розробляти стратегії та бізнес-моделі інноваційного розвитку підприємства. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економічні інструменти управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем Конкурентоспроможність бізнесу Фінансовий менеджмент у бізнесі
Короткий зміст навчальної програми: У результаті вивчення дисципліни студенти мають отримати знання щодо сучасних організаційних форм інноваційного розвитку, глобальних науково-технічних та інформаційних комунікацій в інноваційній сфері, інфраструктури ринку інновацій, методів державної підтримки інноваційного підприємництва. Сформувати навички щодо вимірювання рівня інноваційного розвитку та оцінювання чинників його формування, інноваційного потенціалу, формування інноваційної стратегії підприємства, оцінювання ризиків інноваційної діяльності.
Опис: Інновації і циклічність економічного розвитку Ключові поняття інноваційного розвитку Вимірювання рівня інноваційного розвитку та чинники його формування Сучасні організаційні форми інноваційного розвитку Глобальні науково-технічні та інформаційні комунікації в інноваційній сфері Інфраструктура ринку інновацій Державна підтримка інноваційного підприємництва Національні інноваційні системи Маркетинг інновацій Стратегії та бізнес-моделі інноваційного розвитку бізнесу Інноваційний потенціал бізнесу Інвестиційне забезпечення інноваційного розвитку бізнесу Ризики в інноваційній діяльності та управління ними Охорона прав та економіка інтелектуальної власності як складова економічної безпеки інноваційної діяльності
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань на практичних заняттях: самостійне виконання практичних завдань; участь у ділових іграх. Оцінювання індивідуальних контрольних робіт. Оцінювання знань на екзамені: письмова та усна компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (25%): самостійне виконання практичних завдань; участь у ділових іграх; індивідуальні контрольні роботи. Підсумковий контроль - екзамен (75%): письмова компонента (60%); усна компонента (15%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ватченко О. Б. Інноваційний розвиток підприємства : навч. посібник / О. Б. Ватченко, Б. С. Ватченко, О. Л. Черевко . – Дніпро : Акцент ПП, 2017. – 404 с. 2. Гуторов О. І., Ярута М. Ю, Сисоєва С. І. Економіка та організація інноваційної діяльності: Навчальний посібник. Харків: Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєва, 2019. 227 с. 3. Череп О.Г. Інноваційний розвиток підприємства : навчальний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти магістра за спеціальностями 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» і 051 «Економіка». —Київ: Видавничий дім «Кондор», 2019. 548 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).