Соціальна резильєнтність організацій: лідерство і командна взаємодія

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.D3.03.E.043
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Іванюк Уляна Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати у здобувачів вищої освіти системне розуміння соціальної резильєнтності підприємства як здатності адаптуватися до соціально-економічних викликів, забезпечуючи сталий розвиток, ефективне управління персоналом та збереження соціального капіталу.
Завдання: загальна компетентності (ЗК): ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів); спеціальні компетентності (СК): СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; СК6. Здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми; СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом. Фахові компетентності спеціальності (ФКС): ФКС 5. Здатність демонструвати системне розуміння закономірностей функціонування та розвитку бізнес-структур, володіти інструментами їх створення, організації ключових бізнес-процесів і адміністрування в національному та міжнародному середовищі.
Результати навчання: ПРН3. Проектувати ефективні системи управління організаціями; ПРН6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; ПРН7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті; ПРН10. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач; ПРН11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу. ПРНС 5. Забезпечувати ефективне адміністрування створення, розвитку, діяльності бізнес-структур як на внутрішньому, так і на міжнародних ринках. ЗН2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузях. КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. АіВ2. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Стратегічний менеджмент. кореквізити: Практика за темою МКР, Виконання МКР.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна розкриває сутність, фактори формування та механізми зміцнення соціальної стійкості підприємств у динамічному соціальному середовищі. Вивчаються концепції адаптивності, корпоративної культури, соціального капіталу, управління змінами та підтримки працівників у кризових ситуаціях. Особлива увага приділяється практичним інструментам забезпечення резильєнтності в умовах криз, війни, нестабільності ринку та цифрової трансформації.
Опис: Поняття та значення соціальної резильєнтності підприємства. Соціальні ризики та виклики сучасного бізнес-середовища. Роль корпоративної культури у формуванні резильєнтності. Соціальний капітал: структура, розвиток, вплив на резильєнтність. Управління персоналом в умовах невизначеності та кризи. Комунікаційна політика та підтримка працівників. Соціальна відповідальність як елемент резильєнтності. Інструменти оцінювання та підвищення соціальної резильєнтності підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмові завдання-20 балів, участь у дискусіях, активність на заняттях -10 балів, тестування - 10 балів. Підсумкове оцінювання (екзамен) - 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Іванюк, У. В. (2023). Соціально-демографічний аспект формування потенціалу резилентності соціально-економічної системи України. Регіональна економіка, (2), 80–87. 2. Іванюк, У. В. (2024). Резильєнтність ендогенного розвитку регіонів в умовах глобальних викликів та шоків [Монографія]. Львів: ІРД НАН України. 3. Іванюк, У. В. (2013). Людські ресурси як фактор конкурентоспроможності аграрного сектору в контексті інноваційного розвитку. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми економіки та управління», 102–106. Львів: ЛІ МАУП. 4. Littlewood, D. C., & Holt, D. (2018). Social enterprise resilience in sub-Saharan Africa. Business Strategy & Development, 1(1), 53–63. https://doi.org/10.1002/bsd2.11 5. Zhu, Y. (2024). Can social enterprises achieve resilience and at what price? Financial Accountability & Management, 40(1), 21–37. https://doi.org/10.1111/faam.12389 6. Kantur, D., & Iseri-Say, A. (2015). Organizational resilience: A conceptual integrative framework. Journal of Management & Organization, 21(6), 762–773. https://doi.org/10.1017/jmo.2014.41 7. Lee, A. V., Vargo, J., & Seville, E. (2013). Developing a tool to measure and compare organizations’ resilience. Natural Hazards Review, 14(1), 29–41. https://doi.org/10.1061/(ASCE)NH.1527-6996.0000075 8. Sheffi, Y. (2005). The resilient enterprise: Overcoming vulnerability for competitive advantage. Cambridge, MA: MIT Press. 9. Schweitzer, F., Garcia, D., & Helbing, D. (2022). Modeling social resilience: Questions, answers, open problems. arXiv preprint arXiv:2301.00183. https://arxiv.org/abs/2301.00183 10. Aldrich, D. P. (2012). Building resilience: Social capital in post-disaster recovery. Chicago: University of Chicago Press.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Соціальна резильєнтність організацій: лідерство і командна взаємодія (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.D3.03.E.045
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Іванюк Уляна Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дослідити теоретичні засади, індикатори та практичні інструменти формування соціальної резильєнтності підприємства, а також обґрунтувати напрями її підвищення на прикладі конкретної компанії або галузі.
Завдання: загальна компетентності (ЗК): ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. спеціальні компетентності (СК): СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; СК6. Здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми; СК9. Здатність планувати і виконувати наукові та прикладні дослідження, презентувати їх результати.
Результати навчання: ПРН3. Проектувати ефективні системи управління організаціями; ПРН6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; ПРН8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією; ПРН11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу. ЗН2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузях. УМ1. Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог АіВ3. Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Соціальна резильєнтність організацій: лідерство і командна взаємодія. кореквізити: Практика за темою МКР, Виконання МКР.
Короткий зміст навчальної програми: У курсовій роботі досліджено поняття та основні складові соціальної резильєнтності підприємства. Проаналізовано зовнішні та внутрішні фактори впливу, роль людського капіталу, комунікацій, організаційної культури в забезпеченні стійкості бізнесу до соціально-економічних викликів. Наведено приклад оцінювання рівня соціальної резильєнтності підприємства та сформульовано практичні рекомендації щодо її підвищення.
Опис: 1. Розкрити поняття та сутність соціальної резильєнтності підприємства. 2. Охарактеризувати ключові чинники, що впливають на її рівень. 3. Проаналізувати роль корпоративної культури, соціального капіталу та HR-політики. 4. Дослідити приклад побудови резильєнтності на конкретному підприємстві. 5. Запропонувати шляхи підвищення соціальної резильєнтності в сучасних умовах.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсової роботи, усне опитування, презентація курсової роботи, захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Повнота наповнення теоретичного розділу - 30 балів, Якість аналізу прикладного матеріалу - 30 балів, Аргументованість пропозицій і висновків 10 балів, Структура та оформлення роботи - 15 балів, Захист роботи 15 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Іванюк, У. В. (2023). Соціально-демографічний аспект формування потенціалу резилентності соціально-економічної системи України. Регіональна економіка, (2), 80–87. 2. Іванюк, У. В. (2024). Резильєнтність ендогенного розвитку регіонів в умовах глобальних викликів та шоків [Монографія]. Львів: ІРД НАН України. 3. Іванюк, У. В. (2013). Людські ресурси як фактор конкурентоспроможності аграрного сектору в контексті інноваційного розвитку. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми економіки та управління», 102–106. Львів: ЛІ МАУП. 4. Littlewood, D. C., & Holt, D. (2018). Social enterprise resilience in sub-Saharan Africa. Business Strategy & Development, 1(1), 53–63. https://doi.org/10.1002/bsd2.11 5. Zhu, Y. (2024). Can social enterprises achieve resilience and at what price? Financial Accountability & Management, 40(1), 21–37. https://doi.org/10.1111/faam.12389 6. Kantur, D., & Iseri-Say, A. (2015). Organizational resilience: A conceptual integrative framework. Journal of Management & Organization, 21(6), 762–773. https://doi.org/10.1017/jmo.2014.41 7. Lee, A. V., Vargo, J., & Seville, E. (2013). Developing a tool to measure and compare organizations’ resilience. Natural Hazards Review, 14(1), 29–41. https://doi.org/10.1061/(ASCE)NH.1527-6996.0000075 8. Sheffi, Y. (2005). The resilient enterprise: Overcoming vulnerability for competitive advantage. Cambridge, MA: MIT Press. 9. Schweitzer, F., Garcia, D., & Helbing, D. (2022). Modeling social resilience: Questions, answers, open problems. arXiv preprint arXiv:2301.00183. https://arxiv.org/abs/2301.00183 10. Aldrich, D. P. (2012). Building resilience: Social capital in post-disaster recovery. Chicago: University of Chicago Press.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).