Мікроекономіка

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.013
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Пушак Г.І.,Гошовська О.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння теоретичними знаннями та навичками практичного аналізу діяльності підприємства в умовах різних ринкових конкурентних моделей, тобто пізнання механізму прийняття рішень окремими економічними суб’єктами. Першочерговою проблемою є формування ринкової психології учасника суспільного виробництва, здатного здійснювати самостійну підприємницьку діяльність.
Завдання: загальні компетентності: 1. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 3. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. 4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. 5. Здатність працювати в команді. 6. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). 7. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 8. Здатність працювати у міжнародному контексті. 9. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. фахові компетентності: Уміння здійснювати пошук та оцінювати умови діяльності суб’єктів інфраструктурного комплексу товарного ринку на основі принципів логістики з урахуванням сучасних технологій у торгівлі.
Результати навчання: 1. Діяти соціально-відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадянського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості. 2. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень. 3. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів. 4. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта. 5. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. 6. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: макроекономіка Кореквізити: економіка підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Мікроекономіка, як складова економічної теорії, вивчає поведінку та механізм прийняття господарських рішень окремими економічними суб'єктами ринкових відносин, які прагнуть досягти власної мети за наявних обмежених ресурсів з можливістю їх альтернативного використання. Мікроекономіка досліджує поведінку споживача і виробника та її оптимізацію, ринковий попит та пропозицію, їх еластичність, ціноутворення у різних типах ринкових структур та на ринках ресурсів, часткову та загальну рівновагу товарних ринків тощо. Розуміння сутності мікроекономіки необхідне для прийняття сучасних управлінських рішень суб'єктами господарювання, розроблення їх соціальної політики, розуміння функціонування сучасних ринкових відносин. Знання основних тенденцій розвитку економічних процесів на мікрорівні дасть можливість учасникам ринку ефективно їх використовувати в різних господарських ситуаціях.
Опис: Предмет і метод мікроекономіки. Основи попиту і пропозиції. Поведінка споживача і теорія граничної корисності. Моделювання поведінки споживача на ринку товарів. Ринковий попит. Теорія виробництва. Витрати виробництва. Максимізація прибутку та конкуруюча пропозиція. Економіка ринку досконалої конкуренції. Влада над ринком: монополія та монопсонолія. Теорія олігополії. Ринок монополістичної конкуренції. Ринки ресурсів. Капіталовкладення, час і ринки капіталу. Загальна рівновага та економічна ефективність.
Методи та критерії оцінювання: Форми і засоби рубіжного та підсумкового контролю: - тестування знань із тем лекційного курсу; - усне опитування; - виступи на практичних заняттях (реферати, доповіді, дискусії); - розв'язання ситуаційних завдань, задач; - написання поточних контрольних робіт; - виконання лабораторних робіт; - виконання розрахунково-графічної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45%), екзаменаційний контроль (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Поплавська Ж.В. Мікроекономіка. Теорія і практика української економіки: Навч. посібник [для студ. вищ. навч. закл.] / Поплавська Ж.В., Криса О.Й; - К.: Алерта, 2016. – 284 с. 2. Мікроекономіка [Текст] : Навчальний посібник. Частина 1 / [уклад.: Н.М. Нілова, Т.О. Семененко, Т.І. Гончарук, Д.В. Олексіч]; Державний вищий навчальний заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України" м. Суми, 2014. – 170 с. 3. Мікроекономіка : Підручник / [А.П. Наливайко, Л.А. Азьмук, П.Г. Банщиков та ін.] ; за наук. ред. А.П. Наливайка. – К.: КНЕУ, 2011. – 446 с. 4. Базілінська О.Я., Мініна О.В. Мікроекономіка [Текст]: Навчальний посібник/ За ред. Базілинської О.Я. 3 - е вид. випр. – Київ: «Центр навчальної літератури», 2009. – 352 с. 5. Ватаманюк О. Мікроекономіка. – Львів: Інтелект-Захід, 2014. – 378 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).