Стратегії розвитку соціально-економічних систем
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 7.051.05.O.004
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: доцент кафедри менеджменту персоналу та адміністрування Навчально-наукового інституту економіки та менеджменту, кандидат економічних наук, доцент - Бойківська Галина Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності: Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Фахові компетентності:Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень. Здатність визначати ключові тренди соціально-економічного та людського розвитку. Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень. Здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем. Здатність використовувати інструменти стратегічного управління розвитком підприємством. Здатність обґрунтовувати напрями інноваційного розвитку підприємства.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
- розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності;
- приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень;
- визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів;
- розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем;
- обирати та застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегічних управлінських рішень на підприємстві;
- оцінювати рівень інноваційного розвитку та інноваційний потенціал підприємства, розробляти стратегії та бізнес-моделі інноваційного розвитку підприємства.
Комунікація (КОМ):
- донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності;
- здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Автономія і відповідальність (АіВ):
- відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
немає
Кореквізити:
1. Фінансовий менеджмент у бізнесі.
2. Конкурентоспроможність бізнесу.
3. Економіка інтегрованих бізнес-структур.
4. Інноваційний розвиток бізнесу.
Короткий зміст навчальної програми:
Дисципліна «Стратегії розвитку соціально-економічних систем» належить до новітніх навчальних курсів і передбачає міждисциплінарний і системний підхід до вивчення теоретичних та практичних аспектів розроблення стратегії і тактики управління соціально-економічними системами, визначення рекомендацій щодо розроблення стратегій на усіх рівнях економіки у сучасних умовах.
Опис: Сутність та основи розвитку соціально-економічних систем. Теоретичні засади економічного розвитку соціально-економічних систем: моделі та концепції. Стратегічний контур управління розвитком соціально-економічних систем. Управління розвитком конкурентоспроможності СЕС. Стратегічне планування розвитку міста як соціально-економічної системи. Ключові елементи стратегічного управління розвитком регіональних соціально-економічних систем. Національні економічні стратегії розвитку в глобальному середовищі. Глобальні стратегії трансформації та структурної модернізації соціально-економічних систем.
Методи та критерії оцінювання: 1.Поточний контроль (45%):
- оцінювання знань на практичних заняттях (виконання ситуаційних завдань; участь у дискусіях; контрольне тестування);
- оцінювання виконання та захисту індивідуальних розрахункових (контрольних) робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи).
2.Екзаменаційний контроль (55%): оцінювання письмової та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на практичних заняттях; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних ідей та рішень, уточнень, доповнень, визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гевко О.Б., Шведа Н.М. Стратегічне управління: навч. посіб. Тернопіль ФОП Паляниця В. А., 2016. 152 с.
2. Караєва Н. Корпан Р. Коцко Т. Сталий розвиток: еколого-економічна оптимізація територіально-виробничих систем: Навчальний посібник. Університетська книга. 2015. 387 с.
3. Писаренко В.В., Багорка М.О. Стратегічний маркетинг: навч. посіб. Дніпро: Видавець. 2019. 240 с.
4. Стратегія сталого розвитку: Підручник / [В.М. Боголюбов, М.О. Клименко, Л.Г. Мельник, О.О. Ракоїд]. За редакцією професора В.М.Боголюбова. К.: ВЦ НУБІПУ, 2018. 446 с.
5. Шерстюк Р.П. Досвід реалізації стратегії розвитку територіальних громад у постконфліктних умовах. Стратегії сталого розвитку територій в умовах посткризового відновлення : монографія. Київ, 2021. С. 73–101.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).