Електронна комерція
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Код дисципліни: 7.073.01.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Дзюбіна А.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: • загальні компетентності:
1. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій
• фахові компетентності:
1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
2. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
3. Уміння працювати в середовищі електронної комерції та управляти поставками електронної комерції, формувати ланцюги поставок електронної комерції.
4. Здатність використовувати сучасне програмне та інформаційно-комунікаційне забезпечення у сфері управління організаціями різних видів діяльності.
5. Уміння розробляти системи електронного бізнесу, інтегрувати їх інструментарій в організаційно-виробничі структури, розробляти бізнес-процеси організації.
Результати навчання: • здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з менеджменту, маркетингу, фінансів, логістики, економіки для ефективного управління суб’єктами господарювання у сфері електронної комерції;
• вміння ухвалювати обґрунтовані стратегічні маркетингові рішення, поєднувати різноманітні економіко-математичні методи та моделі планування, організування та оцінювання результативності операцій у сфері електронної комерції;
• здатність працювати в середовищі електронної комерції та формувати ланцюги поставок електронної комерції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Менеджмент, Економіка підприємства, Маркетинг.
кореквізити: Економіка електронного бізнесу.
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття електронної комерції. Маркетинг в електронній комерції. Електронні платіжні системи та фінансові інструменти. Організація і технологія роботи Internet-магазину. Ефективність електронної комерції. Організаційно-правове забезпечення електронної комерції.
Опис: Тема 1. РОЗВИТОК ІНФОРМАЦІЙНОЇ ЕКОНОМІКИ В УМОВАХ ПОБУДОВИ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА.
Тема 2. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ Й ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ.
Тема 3. ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ ТА ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ.
Тема 4. ВИДИ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ.
Тема 5. ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ ЯК СКЛАДОВА ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ.
Тема 6.СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ У КОРПОРАТИВНОМУ СЕКТОРІ.
Тема 7. СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ У СПОЖИВЧОМУ СЕКТОРІ: ТОРГОВІ РЯДИ, ІНТЕРНЕТ (В2С).
Тема 8.ЕЛЕКТРОННІ ПЛАТІЖНІ СИСТЕМИ.
Тема 9. ІНТЕРНЕТ-РЕКЛАМА.
Тема 10. ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, диференційований залік): письмова форма 70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінюванні результатів поточного та підсумкового контролів, є такі:
- виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених робочою програмою з дисципліни;
- глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих літературних джерелах;
- вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку;
- характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо);
- вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
- вміння аналізувати достовірність одержаних результатів.
Сума балів, які здобувач освіти може отримати за один семестр з навчальної дисципліни, складається з балів, нарахованих йому за засвоєння змістових модулів, індивідуальну і самостійну роботу та всі види контролю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій;
Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки;
Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки.
Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: 1. Бутенко Н.В., Бердар М.М. (2020). Мережеві ознаки підприємництва в умовах глобалізації. Бізнес Інформ. № 2. C. 218-224. doi: https://doi.org/10.32983/ 2222-4459-2020-2-218-224
2. Вишневський О.С. (2020). Вплив цифровізації на промисловість: проблеми визначення в країнах ЄС. Економіка промисловості. № 1 (89). С. 31-44. doi: http://doi.org/10.15407/econindustry2020. 01.031
3. Тардаскіна Т.М., Стрельчук Є.М., Терешко Ю.В. (2011) Електронна комерція: Навчальний посібник / – Одеса: ОНАЗ ім. О.С. Попова. – 244 с.
4. Тертичний Я. С. (2018) Аналіз світових тенденцій розвитку електронної комерції в контексті інформаційної глобалізації. Економіка і організація управління. № 3 (31). С. 137–148
5. Філіппова Л. Л. (2013) Електронна комерція: за і проти / Л. Л. Філіппова // Вісник Нац. техн. ун-туХПІ. – Харків : НТУ "ХПІ". – № 44 (1017). – С. 58-65.
6. Ховрак І. В. (2013) Електронна комерція в Україні: переваги та недоліки. Економіка. Фінанси. Право. - 2013. - № 4. - С. 16-20.
7. Dudko P. (2019) E-commerce as a factor of innovative development of enterprises. MANAGEMENT. JOURNAL 2 (30). Р. 103-114. DOI: https://doi.org/10.30857/2415-3206.2019.2.8
8. Orekhova T., Tertychnyi Ya (2019) Current trends of electronic commercial development in the world markets. Business Management. Vol. 4. P. 39–51