Управління корпоративними змінами
Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Код дисципліни: 7.073.02.M.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Грибик Ігор Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. здатність продемонструвати поглиблені знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціалізації у сферах економіки та інноваційного забезпечення конкурентоспроможності підприємств (організацій), управління їх інноваційним розвитком, проектування та моделювання інноваційних бізнес-процесів, оптимізації системи менеджменту інноваційного підприємства (організації), контролінгу інноваційної діяльності, креативного менеджменту, маркетингу інновацій, управління ризиками інноваційної діяльності;
2. інтегрувати та застосовувати набуті теоретичні знання на практиці для розв’язання управлінських завдань у сфері інноваційної діяльності;
3. планувати, організовувати, контролювати та регулювати інноваційну діяльність на усіх рівнях економіки, використовувати сучасні механізми мотивування персоналу у сфері інноваційної діяльності;
4. здатність адаптуватись до нових непередбачуваних ситуацій та приймати оперативні конструктивні рішення;
5. здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
6. здатність продукувати креативні ідеї, розробляти та управляти інноваційними проектами, самостійно та колективно виконувати професійні завдання.
Результати навчання: 1. здатність продемонструвати поглиблені знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціалізації у сферах економіки та інноваційного забезпечення конкурентоспроможності підприємств (організацій), управління їх інноваційним розвитком, проектування та моделювання інноваційних бізнес-процесів, оптимізації системи менеджменту інноваційного підприємства (організації), контролінгу інноваційної діяльності, креативного менеджменту, маркетингу інновацій, управління ризиками інноваційної діяльності;
2. інтегрувати та застосовувати набуті теоретичні знання на практиці для розв’язання управлінських завдань у сфері інноваційної діяльності;
3. планувати, організовувати, контролювати та регулювати інноваційну діяльність на усіх рівнях економіки, використовувати сучасні механізми мотивування персоналу у сфері інноваційної діяльності;
4. здатність адаптуватись до нових непередбачуваних ситуацій та приймати оперативні конструктивні рішення;
5. здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
6. здатність продукувати креативні ідеї, розробляти та управляти інноваційними проектами, самостійно та колективно виконувати професійні завдання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління персоналом, Ділове адміністрування
кореквізити: Креативний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна націлена на вивчення процесу управління змінами в організації (індивідуальні, командні, організаційні зміни).
Опис: Сутність змін у природі та у відкритих соціально-економічних системах (їх взаємозв’язок). Організаційна досконалість – основа організаційних змін. Навчання та зміни. Особа і зміни. Види компетентностей. Біхевіористичний, когнітивний, психодинамічний, гуманістично-психологічний підходи до змін. Управління своїми та чужими змінами. Типи корпоративних команд. Вплив індивідуумів на динаміку команди. Моделі та підходи до організаційних змін. Менеджери та лідери: спільне та відмінне. Оцінювання рівня опору змінам. Розроблення рекомендацій зі зниження опору. Команди в процесі реструктуризації. Інтеграційні процеси та зміни в організаціях. Причини об'єднання та поглинання. Переваги та недоліки різних організаційних структур та об’єднань.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних завдань (кейсів), усне опитування (50%);
• підсумковий контроль (50%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма .
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (50 балів): практичні та лабораторні завантажені у внс (до10+до10 балів), усне опитування/активні дискусії на практичних та лабораторних (до 10 + до 10 балів); 10 балів за активні дискусії на лекціях.
• Підсумковий контроль (50 балів): лабораторне завдання (10б), практичне завдання (10б), теоретичне питання (10 балів), усна компонента (20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій;
Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки;
Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки.
Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: 1.Управление изменениями: учеб.пособие / С.И. Ашмарина, Б.Н. Герасимов.- М.: Рид.Групп, 2011. – 208с.
2.К. Фралингер, И. Фишер Управление организационными изменениями / Пер. с нем. Н.п. Береговой, И.А. Сергеевой.-М., 2002.- 264с.
3. Коттер Д. Наш айсберг тает. Как добится результатов в условиях изменений / Дж. Коттер / Пер. с англ. М. поповой, А. Кушниренко. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2012.- 128с.
4. Адизес И. Управление изменениями. – СПб.: Питер, 2011.-224с..:ил.
5. Грибик І.І.Управління змінами. – Видавництво НУ «ЛП», 2008р. – 235с