Інструменти підтримки експортно-імпортної діяльності
Спеціальність: Управління експортно-імпортною та митною діяльністю
Код дисципліни: 7.073.06.E.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: д.е.н., проф. Завербний А.С.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральна компетентність:
здатність розв’язувати складні задачі та проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог.
загальні компетентності:
ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети;
фахові компетентності:
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
СК10. Здатність до управління організацією та її розвитком.
фахові компетентності професійного спрямування:
ФКС3. Здатність забезпечувати документально-інформаційний супровід та підтримку експортно-імпортної діяльності.
Результати навчання: програмні результати навчання:
ПРН1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах.
ПРН2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення.
ПРН3. Проектувати ефективні системи управління організаціями.
ПРН4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї.
ПРН5. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах.
ПРН6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність.
ПРН7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті.
ПРН8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією.
ПРН9. Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами.
ПРН10. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач.
ПРН11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу.
ПРН12. Вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом).
ПРН13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
програмні результати навчання професійного спрямування
ПРНС3. Забезпечувати підтримання і логістичний супровід експортно-імпортної діяльності на засадах впровадження широкого спектру сучасних управлінських інструментів.
знання:
ЗН 1. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей.
уміння:
УМ1. Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог.
УМ2. Провадження дослідницької та / або інноваційної діяльності.
комунікації:
К1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
К2. Використання іноземних мов у професійній діяльності.
автономія та відповідальність:
АВ1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
АВ3. Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Управління митною діяльністю: вітчизняний та міжнародний досвід
Кореквізити:
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Компонентні складові підтримки експортно-імпортної діяльності; функціональне забезпечення управління підтримкою експортно-імпортної діяльності; основні форми, методи стимулювання експортно-імпортної діяльності; інструментарій підтримки експортно-імпортної діяльності; інформаційна підтримка експортно-імпортної діяльності; страхування зовнішньоекономічних операцій як елемент підтримки експортно-імпортної діяльності; інтеграційний інструментарій розвитку експортно-імпортної діяльності; міжнародний досвід стимулювання експортно-імпортної діяльності.
Опис: Тема 1. Компонентні складові підтримки експортно-імпортної діяльності.
Тема 2. Функціональне забезпечення управління підтримкою експортно-імпортної діяльності.
Тема 3. Основні форми, методи стимулювання експортно-імпортної діяльності.
Тема 4. Інструментарій підтримки експортно-імпортної діяльності.
Тема 5. Інформаційна підтримка експортно-імпортної діяльності.
Тема 6. Страхування зовнішньоекономічних операцій як елемент підтримки експортно-імпортної діяльності.
Тема 7. Інтеграційний інструментарій розвитку експортно-імпортної діяльності.
Тема 8. Міжнародний досвід стимулювання експортно-імпортної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі екзамену, що передбачає письмову (розв’язання екзаменаційного білету у вигляді тестових завдань, теоретичних запитань) та усну (усні відповіді на запитання) компоненти.
Поточний контроль проводиться у формі усного експрес-опитування, виконання та захисту контрольних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (30%): контрольні роботи, виступи, есе (25%), усне експрес-опитування (5%);
- екзаменаційний контроль (70%, екзамен): письмова компонента (50%), усна компонента (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Зовнішньоекономічна діяльність: навчальний посібник. Видання 6-те, перероб. та доп. / За ред. Козака Ю. Г. –К.: «Центр учбової літератури», 2019. – 292 с.
2. Гілльєрмо К. Хименес. Посібник МТП з експортно-імпортних операцій. 5-те видання. ІСС Ukraine. 2024. 275 с.
3. Експортно-імпортні операції : навчальн. посіб. Белінська Я. В., Коляда О. В., Назаров М. І. та ін. Ірпінь : Університет ДФС України, 2018. 254 с.
4. Імпорт і експорт товарів та послуг. Фактор. 2024. 164 с.
5. International trade: training manual , 5th edition, revised and enlarged . - Edited by Yuriy Kozak , Tadeusz Sporek . – Kiev – Chisinau - Katowice – New York - Tbilisi : CUL , 2015.
6. Акименко О.Ю. дис. … докт.екон. наук. 08.00.03. Львів. 2021. 541 с.
7. Покатаєва О.В. Державне регулювання трансофрмації торговельно-економічних відносин: інституціональний підхід: монографія. Запоріжжя. В-во КПУ. 2009. 408 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).