Інструменти підтримки експортно-імпортної діяльності

Спеціальність: Управління експортно-імпортною та митною діяльністю
Код дисципліни: 7.073.06.E.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: д.е.н., проф. Завербний А.С.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є: вивчення здобувачами вищої освіти комплексу формування системи теоретичних та практичних знань про основні напрями формування та розвитку інструментів підтримки експортно-імпортної діяльності, способи та механізми їх реалізування в умовах глобалізації; оволодіння сучасними теоретичними основами та практичними навичками застосування інструментів підтримки експортно-імпортної діяльності.
Завдання: інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні задачі та проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог. загальні компетентності: ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; фахові компетентності: СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів. СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію. СК10. Здатність до управління організацією та її розвитком. фахові компетентності професійного спрямування: ФКС3. Здатність забезпечувати документально-інформаційний супровід та підтримку експортно-імпортної діяльності.
Результати навчання: програмні результати навчання: ПРН1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах. ПРН2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення. ПРН3. Проектувати ефективні системи управління організаціями. ПРН4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї. ПРН5. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах. ПРН6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність. ПРН7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті. ПРН8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією. ПРН9. Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами. ПРН10. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач. ПРН11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу. ПРН12. Вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом). ПРН13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу). програмні результати навчання професійного спрямування ПРНС3. Забезпечувати підтримання і логістичний супровід експортно-імпортної діяльності на засадах впровадження широкого спектру сучасних управлінських інструментів. знання: ЗН 1. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. ЗН2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей. уміння: УМ1. Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог. УМ2. Провадження дослідницької та / або інноваційної діяльності. комунікації: К1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. К2. Використання іноземних мов у професійній діяльності. автономія та відповідальність: АВ1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. АВ3. Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Управління митною діяльністю: вітчизняний та міжнародний досвід Кореквізити: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Компонентні складові підтримки експортно-імпортної діяльності; функціональне забезпечення управління підтримкою експортно-імпортної діяльності; основні форми, методи стимулювання експортно-імпортної діяльності; інструментарій підтримки експортно-імпортної діяльності; інформаційна підтримка експортно-імпортної діяльності; страхування зовнішньоекономічних операцій як елемент підтримки експортно-імпортної діяльності; інтеграційний інструментарій розвитку експортно-імпортної діяльності; міжнародний досвід стимулювання експортно-імпортної діяльності.
Опис: Тема 1. Компонентні складові підтримки експортно-імпортної діяльності. Тема 2. Функціональне забезпечення управління підтримкою експортно-імпортної діяльності. Тема 3. Основні форми, методи стимулювання експортно-імпортної діяльності. Тема 4. Інструментарій підтримки експортно-імпортної діяльності. Тема 5. Інформаційна підтримка експортно-імпортної діяльності. Тема 6. Страхування зовнішньоекономічних операцій як елемент підтримки експортно-імпортної діяльності. Тема 7. Інтеграційний інструментарій розвитку експортно-імпортної діяльності. Тема 8. Міжнародний досвід стимулювання експортно-імпортної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі екзамену, що передбачає письмову (розв’язання екзаменаційного білету у вигляді тестових завдань, теоретичних запитань) та усну (усні відповіді на запитання) компоненти. Поточний контроль проводиться у формі усного експрес-опитування, виконання та захисту контрольних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (30%): контрольні роботи, виступи, есе (25%), усне експрес-опитування (5%); - екзаменаційний контроль (70%, екзамен): письмова компонента (50%), усна компонента (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Зовнішньоекономічна діяльність: навчальний посібник. Видання 6-те, перероб. та доп. / За ред. Козака Ю. Г. –К.: «Центр учбової літератури», 2019. – 292 с. 2. Гілльєрмо К. Хименес. Посібник МТП з експортно-імпортних операцій. 5-те видання. ІСС Ukraine. 2024. 275 с. 3. Експортно-імпортні операції : навчальн. посіб. Белінська Я. В., Коляда О. В., Назаров М. І. та ін. Ірпінь : Університет ДФС України, 2018. 254 с. 4. Імпорт і експорт товарів та послуг. Фактор. 2024. 164 с. 5. International trade: training manual , 5th edition, revised and enlarged . - Edited by Yuriy Kozak , Tadeusz Sporek . – Kiev – Chisinau - Katowice – New York - Tbilisi : CUL , 2015. 6. Акименко О.Ю. дис. … докт.екон. наук. 08.00.03. Львів. 2021. 541 с. 7. Покатаєва О.В. Державне регулювання трансофрмації торговельно-економічних відносин: інституціональний підхід: монографія. Запоріжжя. В-во КПУ. 2009. 408 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).