Глобальні проблеми світового господарства та міжнародних економічних відносин

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.292.01.M.011
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Пирог О.В. (кафедра ММП)
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формуванні у студентів розуміння умов і факторів становлення, механізмів та інструментів функціонування глобальної економіки, усвідомлення своєї інтелектуальної місії для прийняття збалансованих управлінських рішень у контексті загально цивілізаційного прогресу.
Завдання: Здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог. ЗК 2.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 4. Здатність працювати в команді. ЗК 5.Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Результати навчання: РН 1. Мати необхідні для професійної діяльності знання та навички з ділових комунікацій у сфері міжнародних економічних відносин, а також ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях, включаючи усну та письмову комунікацію іноземною мовою/іноземними мовами. РН 8. Розробляти та досліджувати адаптивні моделі вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку, пропонувати варіанти вирішення проблем за результатами дослідження. РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. РН 12. Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів. ЗН 2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей (у цій дисципліні – світового господарства та міжнародних економічних відносинах). УМ 1. Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. АіВ 1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: • Глобальна економіка. Кореквізит: • Соціальна відповідальність
Короткий зміст навчальної програми: Загальна характеристика глобальних проблем світового господарства і міжнародних економічних відносин. Глобальні соціальні проблеми: подолання бідності, голоду та забезпечення якісної освіти, охорони здоров’я. Глобальні економічні проблеми: скорочення нерівності, гідна праця та економічне зростання. Глобальні фінансові проблеми: циклічність криз та фінансові борги (платоспроможність країн). Глобальні екологічні проблеми: забезпечення ресурсами (вода, повітря, енергія), зміна клімату та збереження морських екосистем, екосистем суші. Транснаціональні корпорації в системі світового господарства: проблеми ціноутворення та оподаткування.
Опис: Дисципліна «Глобальні проблеми світового господарства та міжнародних економічних відносин» передбачає вивчення закономірностей та сучасних тенденцій глобалізації; цивілізаційної парадигми глобального економічного розвитку; передумов та факторів становлення глобальної економіки; конкурентних механізмів функціонування глобального ринку; процесів глобальної корпоратизації та регіоналізації бізнесу; природу глобального економічного циклу; принципів глобальної інституціоналізації економічного розвитку.
Методи та критерії оцінювання: -підсумковий контроль у формі диференційованого заліку за результатами: усного опитування (20%), письмового опитування у формі тестування (50%), захисту лабораторних робіт (30%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання та захист контрольних робіт (2 роботи по 15 балів) – 30 балів; • за виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно” • 71-87 балів – “добре” • 50-70 балів – “задовільно” • 0-49 балів – “ не задовільно”. • Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Студент має вірно відповісти на поставлені завдання і розв’язати практичні завдання, допускаються незначні механічні помилки, які суттєво не спотворюють загальний результат практичних задач. • Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що в цілому володіючи матеріалом, студент правильно відповідає на більшість поставлених завдань і допускає незначні неточності та окремі помилки при розв’язанні практичних задач. • Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється студенту, який має суттєві недоліки при розв’язанні поставлених завдань та має прогалини у практичних знаннях, але спробував розв’язати задачі, де міг допустити помилки. • Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється студенту, який не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Рекомендована література: 1. Pyroh O., Kalachenkova K., Kuybida V., Chmil H., Kiptenko V., Razumova O. The influence of factors on the level of digitalization of world economies // International Journal of Computer Science and Network Security. – 2021. – Vol. 21, No. 5. – P. 183–191. 2. Pyroh O., Prokopenko M., Chernobay L., Kovalenko R., Papizh Y., Syta Y. Management of business processes and export-import activity of industrial enterprises in the digital economy [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No. 5. 3. Arkolakis Costas, Ramondo Natalia, Rodriguez-Clare Andres, Yeaple Stephen. Innovation and Production in the Global Economy. American Economic Review 2018, 108(8). PP. 2128–2173. [On line]. https://pubs.aeaweb.org/doi/pdfplus/10.1257/aer.20141743 4. Baten Joerg. A History of the Global Economy. From 1500 to the Present. 2016. [On line]. https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=gmOKCwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR8&dq=global+economy&ots=Bh0G6fORIa&sig=8hEH_RR6vQf0xxF_mZfXSbWJzRs&redir_esc=y#v=onepage&q=global%20economy&f=false 5. Dunning John H., Lundan Sarianna. Multinational Enterprises and the Global Economy (Second edit.). 2008. [On line]. https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=Hz6S4BGmGxUC&oi=fnd&pg=PR1&dq=global+economy&ots=HT0cOVgEZD&sig=Wh-rhFpmp0CNfmR0cnpRTP7_h8s&redir_esc=y#v=onepage&q=global%20economy&f=true 6. Mindell A. The Year 1: Global Process Work: Community Creation from Global Problems, Tensions and Myths [On line]. https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=fXaZDwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PT6&dq=global+problems&ots=Eff_d110pB&sig=-Otqe3bEO-hmIC2OZnKZVOSBFPg&redir_esc=y#v=onepage&q=global%20problems&f=false
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).