Управління міжнародними інноваційними системами

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.292.01.E.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Одрехівський М.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів знань та вмінь щодо забезпечення інноваційного розвитку економічних систем, оцінювання їхнього інноваційного потенціалу, обґрунтування та реалізації ефективних управлінських рішень з розвитку економіки на інноваційних засадах.
Завдання: Завдання дисципліни: вивчення механізмів управління інноваційним розвитком економічних систем, забезпеченням результативності формування та використання інноваційного потенціалу підприємств, ефективністю інвестування в інновації; набуття вмінь обґрунтувати напрямки пріоритетного інноваційного розвитку та альтернативні варіанти управлінських рішень. Предмет дисципліни: закономірності, принципи, методи і процеси забезпечення інноваційного розвитку економічних систем за умов глобалізації економіки. В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати: - сучасні організаційні форми здійснення інноваційної діяльності, її основні етапи та принципи ефективної взаємодії учасників; - методичні положення та інструментарій оцінювання інноваційного розвитку національних економік; - світовий досвід державної підтримки інновацій, методи та моделі їх державного регулювання; - стратегії виходу підприємств кризового стану на основі впровадження інновацій; - інструментарій залучення інвестицій в інновації та методичні засади оцінювання результативності інвестування; - імперативи формування ринку наукових розробок та інноваційних ідей в Україні; - основні технології охорони прав та економіки інтелектуальної власності, зокрема стандарти й об’єкти права інтелектуальної власності в Україні. Підготовлений фахівець повинен вміти: - обґрунтувати напрямки пріоритетного інноваційного розвитку з урахуванням потреб та особливостей національної економіки; - збирати і систематизувати маркетингову інформацію для відбору цільових ринків, вимірювання і прогнозування попиту, позиціонування інноваційного товару; - оцінювати стан, динаміку, ефективність використання інноваційного потенціалу підприємства та обґрунтовувати пріоритетні напрямки його нарощування; - розробляти та обґрунтовувати управлінські рішення щодо забезпечення ефективності інноваційного розвитку суб’єктів господарювання; - ідентифікувати та оцінювати ризики інноваційної діяльності, а також контролювати їхній рівень засобами ризик-менеджменту; - економічно обґрунтовувати вибір способу охорони прав інтелектуальної власності підприємства.
Результати навчання: Загальні результати навчання: РН5 Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів. РН7 Досліджувати й аналізувати моделі розвитку національних економік та обґрунтовувати заходи досягнення їх стратегічних цілей в умовах трансформації світогосподарських відносин. РН8 Розробляти та досліджувати адаптивні моделі вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку, пропонувати варіанти вирішення проблем за результатами дослідження. РН12 Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів. Результати навчання в межах інтегральної компетентності Знання: ЗН1 Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. Уміння: УМ1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. Комунікація: К1 зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. Автономія і відповідальність: АВ1 Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Діагностика адміністрування та результатів бізнесу КП - кореквізит: Контролінг бізнес-структур
Короткий зміст навчальної програми: Сутність і основні поняття управління міжнародними інноваційними системами. Міжнародна інноваційна політика підприємств. Стратегічне управління міжнародною інноваційною діяльністю підприємств. Управління міжнародними інноваційними проектами. Правове регулювання міжнародної інноваційної діяльності. Особливості розвитку та інфраструктура міжнародного ринку інновацій. Управління міжнародним інноваційним потенціалом підприємства. Фінансування та стимулювання міжнародної інноваційної діяльності. Оцінювання ефективності міжнародної інноваційної діяльності. Управління ризиками у міжнародній інноваційній діяльності.
Опис: Перший модуль Тема 1. Сутність і основні поняття управління міжнародними інноваційними системами Тема 2. Міжнародна інноваційна політика підприємств Тема 3. Стратегічне управління міжнародною інноваційною діяльністю підприємств Тема 4. Управління міжнародними інноваційними проектами Тема 5. Правове регулювання міжнародної інноваційної діяльності Другий модуль Тема 6. Особливості розвитку та інфраструктура міжнародного ринку інновацій Тема 7. Управління міжнародним інноваційним потенціалом підприємства Тема 8. Фінансування та стимулювання міжнародної інноваційної діяльності Тема 9. Оцінювання ефективності міжнародної інноваційної діяльності Тема 10. Управління ризиками у міжнародній інноваційній діяльності
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): виконання індивідуального завдання, опитування - підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (30%): виконання індивідуального завдання, опитування - підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дудар Т. Г. Інноваційний менеджмент : навч. посіб. / Т. Г. Дудар, В. В. Мельниченко. – К. : ЦУЛ, 2009. – 256 с. 2. Ілляшенко С. М. Інноваційний менеджмент : підручник / С. М. Ілляшенко. – Суми : Університетська книга, 2010. – 334 с. 3. Микитюк П. П. Інноваційний менеджмент : навч. посіб. / П. П. Микитюк. – К.: ЦУЛ, 2007. – 400 с. 4. Михайлова Л. І. Інноваційний менеджмент : навч. посіб. / Л. І. Михайлова, С. Г. Турчіна. – К. : ЦУЛ, 2007. – 248 с. 5. Мокій А.І. Міжнародний інноваційний менеджмент : навч. посібн. [для самостійного вивчення курсу] / А.І. Мокій, Ю.В. Полякова, О.П. Осідач, І.Г. Бабець. – Львів : Вид-во ЛКА, 2004. – 308 с. 6. Скібіцький О. М. Інноваційний та інвестиційний менеджмент : навч. посіб. / О. М. Скібіцький. – К. : ЦУЛ, 2009. – 408 c. 7. Скрипко Т. О. Інноваційний менеджмент : підручник / Т. О. Скрипко. – К. : Знання, 2011. – 423 с. 8. Стадник В. В. Інноваційний менеджмент : навч. посіб. / В. В. Стадник, М. А. Йохна. – К. : Академвидав, 2006. – 464 с. 9. Afuah A. Innovation Management: Strategies, Implementation and Profits. – Oxford University Press, 2003. – 390 р. 10. Le Masson P., Weil B., Hatchuel A. Strategic Management of Innovation and Design. – Cambridge University Press, 2010. – 450 р. 11. Millson R.M., Wilemon L.D. The strategy of managing innovation and technology. – Pearson Prentice Hall, 2008. – 986 р. 12. Odrekhivskyy Mykola, Kohut Uliana, Horbal Nataliya. Research of ecosystems and problems of environmental innovation systems design / Mykola Odrekhivskyy, Uliana Kohut, Nataliya Horbal // Strategies for sustainable socio-economic development and mechanisms their implementation in the global dimension: collective monograph / edited by M. Bezpartochnyi, in 3 Vol. // VUZF University of Finance, Business and Entrepreneurship. – Sofia: VUZF Publishing House “St. Grigorii Bogoslov”, 2019. – Vol. 3. – 355 p. – P. 152 – 164. 13. Shpak N., Odrekhivskyy M., Doroshkevych K., Sroka W. Simulation of Innovative Systems under Industry 4.0 Conditions / Nestor Shpak, Mykola Odrekhivskyi, Kateryna Doroshkevych and Wlodzimierz Sroka // Social Sciences. MDPI AG, Базель, Швейцария, 2019. – Vol. 8, Issue 7. https://www.mdpi.com/2076-0760/8/7/202 https://doi.org/10.3390/socsci8070202
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Управління міжнародними інноваційними системами (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.292.01.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Одрехівський М.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів знань та вмінь щодо забезпечення інноваційного розвитку економічних систем, оцінювання їхнього інноваційного потенціалу, обґрунтування та реалізації ефективних управлінських рішень з розвитку економіки на інноваційних засадах.
Завдання: Завдання дисципліни: вивчення механізмів управління інноваційним розвитком економічних систем, забезпеченням результативності формування та використання інноваційного потенціалу підприємств, ефективністю інвестування в інновації; набуття вмінь обґрунтувати напрямки пріоритетного інноваційного розвитку та альтернативні варіанти управлінських рішень. Предмет дисципліни: закономірності, принципи, методи і процеси забезпечення інноваційного розвитку економічних систем за умов глобалізації економіки. В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати: - сучасні організаційні форми здійснення інноваційної діяльності, її основні етапи та принципи ефективної взаємодії учасників; - методичні положення та інструментарій оцінювання інноваційного розвитку національних економік; - світовий досвід державної підтримки інновацій, методи та моделі їх державного регулювання; - стратегії виходу підприємств кризового стану на основі впровадження інновацій; - інструментарій залучення інвестицій в інновації та методичні засади оцінювання результативності інвестування; - імперативи формування ринку наукових розробок та інноваційних ідей в Україні; - основні технології охорони прав та економіки інтелектуальної власності, зокрема стандарти й об’єкти права інтелектуальної власності в Україні. Підготовлений фахівець повинен вміти: - обґрунтувати напрямки пріоритетного інноваційного розвитку з урахуванням потреб та особливостей національної економіки; - збирати і систематизувати маркетингову інформацію для відбору цільових ринків, вимірювання і прогнозування попиту, позиціонування інноваційного товару; - оцінювати стан, динаміку, ефективність використання інноваційного потенціалу підприємства та обґрунтовувати пріоритетні напрямки його нарощування; - розробляти та обґрунтовувати управлінські рішення щодо забезпечення ефективності інноваційного розвитку суб’єктів господарювання; - ідентифікувати та оцінювати ризики інноваційної діяльності, а також контролювати їхній рівень засобами ризик-менеджменту; - економічно обґрунтовувати вибір способу охорони прав інтелектуальної власності підприємства.
Результати навчання: Загальні результати навчання: РН5 Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів. РН7 Досліджувати й аналізувати моделі розвитку національних економік та обґрунтовувати заходи досягнення їх стратегічних цілей в умовах трансформації світогосподарських відносин. РН8 Розробляти та досліджувати адаптивні моделі вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку, пропонувати варіанти вирішення проблем за результатами дослідження. РН12 Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів. Результати навчання в межах інтегральної компетентності Знання: ЗН1 Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. Уміння: УМ1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. Комунікація: К1 зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. Автономія і відповідальність: АВ1 Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Діагностика адміністрування та результатів бізнесу КП - кореквізит: Контролінг бізнес-структур
Короткий зміст навчальної програми: Сутність і основні поняття управління міжнародними інноваційними системами. Міжнародна інноваційна політика підприємств. Стратегічне управління міжнародною інноваційною діяльністю підприємств. Управління міжнародними інноваційними проектами. Правове регулювання міжнародної інноваційної діяльності. Особливості розвитку та інфраструктура міжнародного ринку інновацій. Управління міжнародним інноваційним потенціалом підприємства. Фінансування та стимулювання міжнародної інноваційної діяльності. Оцінювання ефективності міжнародної інноваційної діяльності. Управління ризиками у міжнародній інноваційній діяльності.
Опис: Перший модуль Тема 1. Сутність і основні поняття управління міжнародними інноваційними системами Тема 2. Міжнародна інноваційна політика підприємств Тема 3. Стратегічне управління міжнародною інноваційною діяльністю підприємств Тема 4. Управління міжнародними інноваційними проектами Тема 5. Правове регулювання міжнародної інноваційної діяльності Другий модуль Тема 6. Особливості розвитку та інфраструктура міжнародного ринку інновацій Тема 7. Управління міжнародним інноваційним потенціалом підприємства Тема 8. Фінансування та стимулювання міжнародної інноваційної діяльності Тема 9. Оцінювання ефективності міжнародної інноваційної діяльності Тема 10. Управління ризиками у міжнародній інноваційній діяльності
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): виконання індивідуального завдання, опитування - підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (30%): виконання індивідуального завдання, опитування - підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дудар Т. Г. Інноваційний менеджмент : навч. посіб. / Т. Г. Дудар, В. В. Мельниченко. – К. : ЦУЛ, 2009. – 256 с. 2. Ілляшенко С. М. Інноваційний менеджмент : підручник / С. М. Ілляшенко. – Суми : Університетська книга, 2010. – 334 с. 3. Микитюк П. П. Інноваційний менеджмент : навч. посіб. / П. П. Микитюк. – К.: ЦУЛ, 2007. – 400 с. 4. Михайлова Л. І. Інноваційний менеджмент : навч. посіб. / Л. І. Михайлова, С. Г. Турчіна. – К. : ЦУЛ, 2007. – 248 с. 5. Мокій А.І. Міжнародний інноваційний менеджмент : навч. посібн. [для самостійного вивчення курсу] / А.І. Мокій, Ю.В. Полякова, О.П. Осідач, І.Г. Бабець. – Львів : Вид-во ЛКА, 2004. – 308 с. 6. Скібіцький О. М. Інноваційний та інвестиційний менеджмент : навч. посіб. / О. М. Скібіцький. – К. : ЦУЛ, 2009. – 408 c. 7. Скрипко Т. О. Інноваційний менеджмент : підручник / Т. О. Скрипко. – К. : Знання, 2011. – 423 с. 8. Стадник В. В. Інноваційний менеджмент : навч. посіб. / В. В. Стадник, М. А. Йохна. – К. : Академвидав, 2006. – 464 с. 9. Afuah A. Innovation Management: Strategies, Implementation and Profits. – Oxford University Press, 2003. – 390 р. 10. Le Masson P., Weil B., Hatchuel A. Strategic Management of Innovation and Design. – Cambridge University Press, 2010. – 450 р. 11. Millson R.M., Wilemon L.D. The strategy of managing innovation and technology. – Pearson Prentice Hall, 2008. – 986 р. 12. Odrekhivskyy Mykola, Kohut Uliana, Horbal Nataliya. Research of ecosystems and problems of environmental innovation systems design / Mykola Odrekhivskyy, Uliana Kohut, Nataliya Horbal // Strategies for sustainable socio-economic development and mechanisms their implementation in the global dimension: collective monograph / edited by M. Bezpartochnyi, in 3 Vol. // VUZF University of Finance, Business and Entrepreneurship. – Sofia: VUZF Publishing House “St. Grigorii Bogoslov”, 2019. – Vol. 3. – 355 p. – P. 152 – 164. 13. Shpak N., Odrekhivskyy M., Doroshkevych K., Sroka W. Simulation of Innovative Systems under Industry 4.0 Conditions / Nestor Shpak, Mykola Odrekhivskyi, Kateryna Doroshkevych and Wlodzimierz Sroka // Social Sciences. MDPI AG, Базель, Швейцария, 2019. – Vol. 8, Issue 7. https://www.mdpi.com/2076-0760/8/7/202 https://doi.org/10.3390/socsci8070202
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).