Основи міжнародного маркетингу

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.292.01.E.025
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: К.е.н., доц. Тетяна ЯСІНСЬКА
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування теоретичних знань та прикладних навичок щодо розуміння категорійного апарату міжнародного маркетингу, особливостей міжнародного маркетингового середовища та методологічних аспектів організації маркетингової діяльності при виході фірми на зовнішні ринки.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна: Здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог. Загальні: ЗК 5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності ФК 3. Здатність визначати і оцінювати прояви економічного глобалізму, виклики та дисбаланси глобального розвитку та їх вплив на міжнародні економічні відносини. ФК 4. Здатність оцінювати масштаби діяльності глобальних фірм та їх позиції на світових ринках. ФК 5. Здатність застосовувати кумулятивні знання, науково-технологічні досягнення, інформаційні технології для осягнення сутності феномену нової економіки, виявлення закономірностей та тенденцій новітнього розвитку світового господарства. ФК 7. Здатність аналізувати й оцінювати геоекономічні стратегії країн, суб’єктів міжнародних економічних відносин з позиції національних економічних інтересів. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКБ 2.1. Здатність використовувати інструментарій маркетингу, сучасні методи та моделі для оцінювання і прогнозування розвитку ринків в умовах глобалізаційних дисбалансів. ФКБ 2.2. Здатність продемонструвати знання, уміння та навики щодо формування організаційно-економічного механізму управління маркетинговою діяльністю суб’єктів міжнародних економічних відносин. ФКБ 2.3. Здатність розробляти стратегію маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації в умовах глобального конкурентного середовища.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Результати навчання РН 5. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів РН 8. Розробляти та досліджувати адаптивні моделі вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку, пропонувати варіанти вирішення проблем за результатами дослідження РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках РН 10. Розуміти закономірності та тенденції розвитку світового господарства і феномену нової економіки з урахуванням процесів інтелектуалізації, інформатизації та науково-технологічного обміну РН 12. Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів ЗН1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи УМ1. Розв’язання складних задач і проблем, що потребує постійного оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог УМ2. Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності АіВ 1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та навиків прогнозування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Інтелектуальна власність, Міжнародний стратегічний менеджмент Супутні і наступні навчальні дисципліни: Маркетингові інструменти дослідження міжнародних ринків
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни включає вивчення таких ключових питань як основні закони та закономірності оптимізації попиту та пропонування на зовнішніх ринках з використанням маркетингового інструментарію в умовах ринкової економіки; особливості розвитку міжнародної торгівлі та стратегії зменшення ризиків; критерії та підходи до міжнародної сегментації; особливості міжнародних маркетингових досліджень та збору інформації; основи планування міжнародного збуту, розповсюдження, складування та транспортування.
Опис: ТЕМА 1. Сутність та особливості міжнародного маркетингу. Сутність міжнародного маркетингу та його роль у розвитку підприємництва. Мотиви та етапи інтернаціоналізації підприємства. Вплив інтернаціоналізації виробництва на форми організації та стилі поведінки фірм на міжнародних ринках. Типи маркетингу: внутрішній, міжнародний. Форми міжнародного маркетингу: імпортний, експортний, зовнішньоекономічний, транснаціональний, мультирегіональний, глобальний. ТЕМА 2. Середовище міжнародного маркетингу. Сутність і цілі вивчення міжнародного бізнес-середовища. Види міжнародного середовища: за межами дослідження та впливом чинників (національне, множинно-національне, регіональне, глобальне); за складністю (статичне, динамічне, турбулентне); за рівнем контрольованості з боку фірми (макросередовище, мікросередовище). Склад і послідовність PEST-аналізу та SLEPT-аналізу. Сутність і структура міжнародного економічного середовища. ТЕМА 3. Міжнародні маркетингові дослідження. Особливості проведення маркетингових досліджень при виході на міжнародні ринки. Оцінка та відбір зарубіжного ринку. Роль міжнародних маркетингових досліджень у визначенні конкурентоспроможності підприємств на зарубіжних ринках. Практика міжнародних маркетингових досліджень. Типові схеми проведення досліджень міжнародного ринку. Роль Інтернету в проведенні маркетингових досліджень ТЕМА 4. Сегментація та вибір зарубіжного цільового ринку. Мета і умови ефективної міжнародної сегментації. Фактори сегментації світового ринку. Основні підходи до міжнародної сегментації ТЕМА 5. Моделі виходу підприємства на зовнішні ринки. Чинники впливу на вибір компанією стратегії виходу на міжнародний ринок. Моделі виходу на зарубіжні ринки. Інвестиційний клімат як фактор розвитку спільного підприємництва. Особливості та етапи утворення в Україні підприємств із зарубіжними партнерами ТЕМА 6. Товарна політика на зовнішніх ринках. Міжнародні аспекти товарної політики. Виведення на ринок нових товарів: вимоги, алгоритм впровадження. Маркетингова логістика. Рішення щодо використання торгових марок у міжнародному маркетингу. Маркетингові функції упаковки ТЕМА 7. Збутова політика в системі міжнародного маркетингу. Міжнародні канали розподілу товару: типи, учасники, конфігурації. Концепція “3С” щодо критеріїв обрання каналів розподілу товарів. Технології врегулювання проблем вертикальних і горизонтальних конфліктів у збутових маркетингових мережах. ТЕМА 8. Міжнародні маркетингові комунікації. Сутність та цілі міжнародних маркетингових комунікцій. Методи міжнародних маркетингових комунікацій, хз класифікація. Інструменти міжнародних маркетингових комунікацій. ТЕМА 9. Цінова політика в системі міжнародного маркетингу. Причини мінливості цін на міжнародних ринках. Особливості встановлення експортних цін у міжнародній торгівлі. Митні тарифи та платежі. Цінові конкурентні стратегії суб’єктів міжнародного бізнесу. ТЕМА 10. Менеджмент міжнародної маркетингової діяльності. Структура управління міжнародною маркетинговою діяльністю на підприємстві. Організація міжнародної маркетингової діяльності на підприємстві. Здійснення контролю міжнародної маркетингової діяльності на підприємстві. ТЕМА 11. Особливості реалізації принципів міжнародного маркетингу в Україні. Основні проблеми формування та тенденції розвитку маркетинг-менеджменту у зовнішньоекономічній діяльності українських підприємств.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: • за виконання і захист лабораторних робіт (5 робіт по 6 балів) – 30 балів; • за виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента (чотири запитання по 5 балів). Сумарна кількість балів як на екзамені, так і при виконанні та захисті лабораторних робіт може бути знижена за наступне: • нечіткість відповіді на тестові завдання, двозначні незрозумілі закреслення, поправки; • неправильне використання визначень; • невичерпність, неточність, нелогічність відповіді на завдання; • неповному обсязі виконано завдання лабораторної роботи, з допущеними помилками, зауваженнями по змісту, оформленню. Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”. • Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Студент має вірно відповісти на поставлені завдання і розв’язати практичні завдання, допускаються незначні механічні помилки, які суттєво не спотворюють загальний результат практичних задач. • Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що в цілому володіючи матеріалом, студент правильно відповідає на більшість поставлених завдань і допускає незначні неточності та окремі помилки при розв’язанні практичних задач. • Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється студенту, який має суттєві недоліки при розв’язанні поставлених завдань та має прогалини у практичних знаннях, але спробував розв’язати задачі, де міг допустити помилки. • Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється студенту, який не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова література: 1. International Business: The Challenges of Globalization (What's New in Management) by John Wild , Kenneth Wild - 2020, 50p. 2. International Business: Competing in the Global Marketplace // By Charles Hill -14th Edition. 2023. 3. Каніщенко, О. Л. Міжнародний маркетинг : підручник / О.Л. Каніщенко ; Міністерство освіти і науки України, Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - Київ : ВПЦ "Київський університет", 2016. - 480 с. 4. Князєва, Т. В. Міжнародний маркетинг : навчальний посібник / Т.В. Князєва, Ю.П. Колбушкін, С.В. Петровська, С.Ф. Смерічевський, В.Л. Сібрук ; Міністерство освіти і науки України, Національний авіаційний університет. - Київ : НАУ, 2019. - 162 с. 5. Міжнародний маркетинг : підручник / за заг. ред. А.А. Мазаракі, Т.М. Мельник. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. – 448 с. 6. Management of the 21st century: globalization challenges. Issue 2: collective monograph / L. Chernobay, T. Yasinska, S. Malibroda and others, Prague: Nemoross.r.o., 2019. 439 c. 7. Системне забезпечення економічної активності та сталого розвитку суб’єктів підприємницької діяльності: колективна монографія /Т. В. Ясінська та ін., Харків: Видавець Іванченко І. С., 2020. 390 c. 8. Цифрова економіка як фактор економічного зростання держави: колективна монографія / Т. В. Ясінськата ін. – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – 364 с. 9. Давид і Голіаф: проблеми безпеки та сталого розвитку України в умовах війни [David and Goliaf: problems of security and sustainable development of Ukraine in the conditions of war]: колективна монографія / T. Yasinska та ін. – Львів: [б.в.], 2022. – 300 c. 10. Сучасні напрями розвитку суспільства: колективна монографія / Т. В. Ясінська та ін. – Харків: Новий курс, 2022. – 205 c. 11. Чернобай Л.І., Ясінська Т.В., Широн Ю.О. Особливості адміністрування співпраці з клієнтами на підприємствах. Вісник Житомирського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. 2018. № 2 (84). С.109-118. 12. Chernobay L., Yasinska T., Malibroda S. Applied aspect of corporate social responsibility impact on company competitiveness (Unilever example). Предприемачество. 2020. Т. 8, № 1. С. 32–44. 13. Ясінська Т.В., Найчук-Хрущ М.Б. Вплив пандемії COVID-19 наглобалізаційні процеси у світовій економіці. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2021. №4 (31). C. 9-15. URL: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-31-2021 14. Босак А. О. Міжнародні економічні відносини: навчальний посібник / А. О. Босак, О. Ю. Григор'єв, Я. Я. Пушак, Т. В. Ясінська. – Львів: Міські інформаційні системи, 2022. – 234 c. Додаткова література: 15. Ларіна, Я. С. Міжнародний маркетинг : підручник / Я.С. Ларіна, О.І. Бабічева, Р.І. Буряк, В.А. Рафальська [та 5 інших]. - Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2018. - 452 с. 16. Spivakovskyy, Sergiy. International marketing management : manual / Sergiy Spivakovskyy; KROK University. - Kyiv : Університет економіки та права, 2016. - 153, [1] c. 17. Зозульов О.В., Царьова Т.О. Процесний підхід до формування маркетингової моделі товару // Економіка і підприємництво: зб. наук. пр. молодих учених та аспірантів. У 2 ч. Ч. 1. 2015. Вип. 34-35 – С.381-389. 18. Каніщенко О.Л. Міжнародний маркетинг: Теорія і господарські ситуації: Навч. посіб. – 2-е вид., перероб. – К.: ІВЦ ?Видавництво ?Політехніка?, 2004. – 152 с. 19. Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 2005. – 236 с. 20. Мазаракі А. А., Чаюн Т.І., Мельник Т.М. Міжнародний маркетинг. – К.: Київ. нац. торг.-екон.ун-т, 2000. – 306 с. 21. SWOT-аналіз – основа формування маркетингових стратегій: Навч. посіб./ За ред. Л.В. Балабанової. – К.: Знання, 2005. – 301 с. 22. Albaum G., Strandskov J., Duerr E. International marketing and export management. Prentice Hall, 2002. – 673 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи міжнародного маркетингу (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.292.01.E.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: К.е.н., доц. Тетяна ЯСІНСЬКА
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою написання курсового проекту є закріплення теоретичних знань та набуття прикладних навичок щодо дослідження особливостей міжнародного маркетингового середовища та методологічних аспектів організації маркетингової діяльності при виході фірми на зовнішні ринки.
Завдання: Виконання курсового проекту передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна: Здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог. Загальні: ЗК 2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 3.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності ФК 4. Здатність оцінювати масштаби діяльності глобальних фірм та їх позиції на світових ринках. ФК 5. Здатність застосовувати кумулятивні знання, науково-технологічні досягнення, інформаційні технології для осягнення сутності феномену нової економіки, виявлення закономірностей та тенденцій новітнього розвитку світового господарства. ФК 9. Здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКБ 2.1. Здатність використовувати інструментарій маркетингу, сучасні методи та моделі для оцінювання і прогнозування розвитку ринків в умовах глобалізаційних дисбалансів. ФКБ 2.3. Здатність розробляти стратегію маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації в умовах глобального конкурентного середовища.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Результати навчання РН 2. Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій. РН 3. Систематизувати, синтезувати й упорядковувати отриману інформацію, ідентифікувати проблеми, формулювати висновки і розробляти рекомендації, використовуючи ефективні підходи та технології, спеціалізоване програмне забезпечення з метою розв’язання складних задач практичних проблем з урахуванням крос-культурних особливостей суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках РН 10. Розуміти закономірності та тенденції розвитку світового господарства і феномену нової економіки з урахуванням процесів інтелектуалізації, інформатизації та науково-технологічного обміну РН 14. Презентувати результати власних досліджень шляхом підготовки наукових публікацій і апробацій на наукових заходах. КОМ1. 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. АіВ 1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та навиків прогнозування. АіВ 3. Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Інтелектуальна власність, Міжнародний стратегічний менеджмент Супутні і наступні навчальні дисципліни: Маркетингові інструменти дослідження міжнародних ринків
Короткий зміст навчальної програми: Зміст курсового проекту включає розроблення механізмів оптимізації попиту та пропонування товарів на зовнішніх ринках з використанням маркетингового інструментарію в умовах ринкової економіки; вироблення рішень щодо розвитку міжнародної торгівлі та стратегії зменшення ризиків; формування критеріїв та підходів до міжнародної сегментації; проведення міжнародних маркетингових досліджень та збору інформації; планування міжнародного збуту, розповсюдження, складування та транспортування продукції.
Опис: ВСТУП. Загальна характеристика міжнародного ринку аналізованого товару (відповідно до варіанту) РОЗІЛ 1. Дослідження міжнародного середовища виробництва та збуту аналізованого товару. РОЗДІЛ 2. Проведення маркетингових досліджень при виході на міжнародні ринки. Оцінка та відбір зарубіжного ринку. Визначення конкурентоспроможності підприємства на зарубіжних ринках. РОЗДІЛ 3. Сегментація та вибір зарубіжного цільового ринку. РОЗДІЛ 4. Вибір та обґрунтування моделі виходу підприємства на зовнішні ринки. РОЗДІЛ 5. Вироблення товарної, збутової та цінової політик на зовнішніх ринках. РОЗДІЛ 6. Формування системи міжнародних маркетингових комунікацій. РОЗДІЛ 7. Розроблення системи менеджменту міжнародної маркетингової діяльності. ВИСНОВКИ
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання курсового проекту студента здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час виконання курсового проекту. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; оцінювання презентації курсового проекту; відповіді при захисті курсового проекту, оцінка внесених пропозицій, оригінальних рішень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: • за виконання захист курсового проекту – 100 балів (50 – письмова робота, 50 – усний захист проекту, доповідь із презентацією результатів проекту). Сумарна кількість балів при виконанні та захисті курсового проекту може бути знижена за наступне: • відхилення від поставлених завдань, двозначні незрозумілі закреслення, поправки; • неправильне використання визначень; • невичерпність, неточність, нелогічність відповідей на завдання; • неповний обсяг виконання поставлених завдань курсового проекту, з допущеними помилками, зауваженнями по змісту, оформленню. Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повне, систематизоване виконання завдань курсового проекту. Студент має вірно відповісти на поставлені завдання, допускаються незначні механічні помилки, які суттєво не спотворюють загальний результат виконаного проекту. • Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що виконані усі поставлені завдання курсового проекту, допущені незначні неточності та окремі помилки при розв’язанні практичних задач курсового проекту, студент, в цілому володіючи матеріалом, правильно відповідає на більшість поставлених запитань при захисті курсового проекту. • Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється студенту, який має виконав більшість, але не всі завдання курсового проекту, допустив суттєві недоліки при вирішенні поставлених завдань та має прогалини у практичних знаннях, але спробував вирішити поставлені завдання. • Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється студенту, який не розуміє суті поставлених завдань, не знає основних понять з предмету і не виконав більшість із поставлених завдань курсового проекту.
Рекомендована література: Базова література: 1. International Business: The Challenges of Globalization (What's New in Management) by John Wild , Kenneth Wild - 2020, 50p. 2. International Business: Competing in the Global Marketplace // By Charles Hill -14th Edition. 2023. 3. Каніщенко, О. Л. Міжнародний маркетинг : підручник / О.Л. Каніщенко ; Міністерство освіти і науки України, Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - Київ : ВПЦ "Київський університет", 2016. - 480 с. 4. Князєва, Т. В. Міжнародний маркетинг : навчальний посібник / Т.В. Князєва, Ю.П. Колбушкін, С.В. Петровська, С.Ф. Смерічевський, В.Л. Сібрук ; Міністерство освіти і науки України, Національний авіаційний університет. - Київ : НАУ, 2019. - 162 с. 5. Міжнародний маркетинг : підручник / за заг. ред. А.А. Мазаракі, Т.М. Мельник. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. – 448 с. 6. Management of the 21st century: globalization challenges. Issue 2: collective monograph / L. Chernobay, T. Yasinska, S. Malibroda and others, Prague: Nemoross.r.o., 2019. 439 c. 7. Системне забезпечення економічної активності та сталого розвитку суб’єктів підприємницької діяльності: колективна монографія /Т. В. Ясінська та ін., Харків: Видавець Іванченко І. С., 2020. 390 c. 8. Цифрова економіка як фактор економічного зростання держави: колективна монографія / Т. В. Ясінськата ін. – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – 364 с. 9. Давид і Голіаф: проблеми безпеки та сталого розвитку України в умовах війни [David and Goliaf: problems of security and sustainable development of Ukraine in the conditions of war]: колективна монографія / T. Yasinska та ін. – Львів: [б.в.], 2022. – 300 c. 10. Сучасні напрями розвитку суспільства: колективна монографія / Т. В. Ясінська та ін. – Харків: Новий курс, 2022. – 205 c. 11. Чернобай Л.І., Ясінська Т.В., Широн Ю.О. Особливості адміністрування співпраці з клієнтами на підприємствах. Вісник Житомирського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. 2018. № 2 (84). С.109-118. 12. Chernobay L., Yasinska T., Malibroda S. Applied aspect of corporate social responsibility impact on company competitiveness (Unilever example). Предприемачество. 2020. Т. 8, № 1. С. 32–44. 13. Ясінська Т.В., Найчук-Хрущ М.Б. Вплив пандемії COVID-19 наглобалізаційні процеси у світовій економіці. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2021. №4 (31). C. 9-15. URL: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-31-2021 14. Босак А. О. Міжнародні економічні відносини: навчальний посібник / А. О. Босак, О. Ю. Григор'єв, Я. Я. Пушак, Т. В. Ясінська. – Львів: Міські інформаційні системи, 2022. – 234 c. Додаткова література: 15. Ларіна, Я. С. Міжнародний маркетинг : підручник / Я.С. Ларіна, О.І. Бабічева, Р.І. Буряк, В.А. Рафальська [та 5 інших]. - Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2018. - 452 с. 16. Spivakovskyy, Sergiy. International marketing management : manual / Sergiy Spivakovskyy; KROK University. - Kyiv : Університет економіки та права, 2016. - 153, [1] c. 17. Зозульов О.В., Царьова Т.О. Процесний підхід до формування маркетингової моделі товару // Економіка і підприємництво: зб. наук. пр. молодих учених та аспірантів. У 2 ч. Ч. 1. 2015. Вип. 34-35 – С.381-389. 18. Каніщенко О.Л. Міжнародний маркетинг: Теорія і господарські ситуації: Навч. посіб. – 2-е вид., перероб. – К.: ІВЦ ?Видавництво ?Політехніка?, 2004. – 152 с. 19. Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 2005. – 236 с. 20. Мазаракі А. А., Чаюн Т.І., Мельник Т.М. Міжнародний маркетинг. – К.: Київ. нац. торг.-екон.ун-т, 2000. – 306 с. 21. SWOT-аналіз – основа формування маркетингових стратегій: Навч. посіб./ За ред. Л.В. Балабанової. – К.: Знання, 2005. – 301 с. 22. Albaum G., Strandskov J., Duerr E. International marketing and export management. Prentice Hall, 2002. – 673 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).