Маркетингові інструменти дослідження міжнародних ринків

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.292.01.E.024
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Бала О.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Передбачає засвоєння суті та завдань оцінювання митної діяльності, її організацію на сучасному етапі, засвоєння правових та фінансових основ оцінювання митної діяльності, правове регулювання митного контролю і здійснення митного оформлення, що сприятиме усвідомленню необхідності й правомірності сплати мита та інших обов’язкових платежів, специфіки їх дії, та використанню набутих знань у майбутній практичній діяльності
Завдання: загальні: ЗК 2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.. ЗК 4. Здатність працювати в команді. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності ФК 1.Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо налагодження міжнародних економічних відносин на усіх рівнях їх реалізації. ФК4.Здатність оцінювати масштаби діяльності глобальних фірм та їх позиції на світових ринках. ФК 6.Здатність застосовувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин і аналізі їхнього впливу на економічний розвиток країни. ФК 8.Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКБ 2.2. Здатність продемонструвати знання, уміння та навики щодо формування організаційно-економічного механізму управління маркетинговою діяльністю суб’єктів міжнародних економічних відносин; ФКБ 2.3. Здатність розробляти стратегію маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації в умовах глобального конкуретного середовища.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни: РН 2. Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій РН 4. Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог. РН 6. Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно- розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали. РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. РН 11. Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 13. Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків. ЗН1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. УМ1. Розв’язання складних задач і проблем, що потребує постійного оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. АіВ 2. Відповідальність за розвиток професійного знання і ефективне застосування накопиченого практичного досвіду, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності, Міжнародний стратегічний менеджмент кореквізит: Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає надання студентам знань про сутність і структуру процесу маркетингового дослідження міжнародного ринку, методи та інструментарій збирання, обробки та аналізу вторинної і первинної маркетингової інформації, а також формування практичних навичок застосування набутих знань для самостійного проведення маркетингового дослідження ринку, конкурентів, споживачів, а також можливостей підприємства з метою вирішення маркетингових проблем на основі системного підходу.
Опис: Вступ. Маркетингові дослідження міжнародних ринків . Сутність і практика організації маркетингових досліджень (МД) Структура і процес маркетингового дослідження міжнародних ринків. Методи збору маркетингової інформації. Формування вибірок і статистична оцінка результатів вибіркових спостережень для міжнародних ринків. Вимірювання і шкалювання у МД міжнародних ринків. Збір, підготовка і аналіз даних МД міжнародних ринків. Підготовка звіту про результати МД міжнародних ринків і його презентація. Дослідження міжнародного ринку, конкурентного середовища і споживачів. Дослідження фірми, попиту та прогнозування збуту.
Методи та критерії оцінювання: За виконання і захист лабораторних робіт (5 робіт по 6 балів) – 30 балів; заочна форма навчання 2 лаб.роботи по 10 балів та контрольна робота 10 балів. Бали можуть знижуватись за: - невідповідність оформлення лабораторної роботи вимогам, вказаних у методичних вказівках – 1 бал; - неточність, помилки у розрахунках – 1 бал; - не виконані всі завдання, передбачені змістом лабораторної роботи – 2 бали. Екзаменаційна робота три рівні складності. І рівень - 20 балів. Другий рівень - 15 балів. Третій рівень 15 балів. Усна компонента 4 питання по 5 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання і захист курсового проекту студент отримує 100 балів. Виконання курсового проекту - 50 балів, захист курсового проекту 50 балів. Бали можуть знижуватись за: - невідповідність оформлення роботи вимогам, вказаних у методичних вказівках – 2-5 балів; - неточність, помилки у розрахунках – 10 балів; - не виконані всі завдання, передбачені змістом роботи – 5-10 балів. Не повна відповідь на питання захисту курсового проекту - 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Thaher, Y.A.Y., Jaaron, A.A.M. The impact of sustainability strategic planning and management on the organizational sustainable performance: A developing-country perspective Journal of Environmental Management 305,114381 2. Luo, Ya., Zheng, Q., Jayaraman, V. (2010). Managing Business Process Outsourcing. Organizational Dynamics, 39(3), pp. 205-217. DOI: 10.1016/j.orgdyn.2010.03.005 3. Malyarets, L. (2021). Diagnostics of Efficiency of an Enterprise's Export-import Activity. Montenegrin journal of economics, 17(1), pp. 71-83. DOI: 10.14254/1800-5845/2021.17-1.5 4. Pyroh O., Prokopenko M., Chernobay L., Kovalenko R., Papizh Y., Syta Y. Management of business processes and export-import activity of industrial enterprises in the digital economy [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No. 5. 5. Nazarova К, Zaremba O., Nezhyva M., Hordopolov V., Harbar V., Gorovyj V. Business Analysis and Audit of Foreign Economic Activity of the Enterprise. Estudios de Economia Aplicada. Vol. 39 No. 5 (2021): Special Issue: Innovation in the Economy and Society of the Digital Age 6. Bala O., Mihus I., Koval Y., Laptev S., Kopytko M. Monitoring the state anti-crisis management of economic security of the Ukraine banking institutions // Business: Theory and Practice. – 2020. – Vol. 21, No 2. – P. 804–812. 7. Маркетингові дослідження з використанням SPSS: навч. посіб. / [В. Т. Лозинський, С. В. Леонова, Н. В. Гайванович та ін.]. – Львів: «ГАЛИЧ-ПРЕС», 2020. 282 с. 8. Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с. 9. Квятко Т.М. та ін. Маркетингові дослідження: навч. посібник. Харків: ХНТУСГ, 2020. 163 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Маркетингові інструменти дослідження міжнародних ринків (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.292.01.E.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Бала О.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Передбачає засвоєння суті та завдань оцінювання митної діяльності, її організацію на сучасному етапі, засвоєння правових та фінансових основ оцінювання митної діяльності, правове регулювання митного контролю і здійснення митного оформлення, що сприятиме усвідомленню необхідності й правомірності сплати мита та інших обов’язкових платежів, специфіки їх дії, та використанню набутих знань у майбутній практичній діяльності
Завдання: загальні: ЗК 2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.. ЗК 4. Здатність працювати в команді. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності ФК 1.Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо налагодження міжнародних економічних відносин на усіх рівнях їх реалізації. ФК4.Здатність оцінювати масштаби діяльності глобальних фірм та їх позиції на світових ринках. ФК 6.Здатність застосовувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин і аналізі їхнього впливу на економічний розвиток країни. ФК 8.Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКБ 2.2. Здатність продемонструвати знання, уміння та навики щодо формування організаційно-економічного механізму управління маркетинговою діяльністю суб’єктів міжнародних економічних відносин; ФКБ 2.3. Здатність розробляти стратегію маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації в умовах глобального конкуретного середовища.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни: РН 2. Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій РН 4. Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог. РН 6. Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно- розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали. РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. РН 11. Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 13. Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків. ЗН1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. УМ1. Розв’язання складних задач і проблем, що потребує постійного оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. АіВ 2. Відповідальність за розвиток професійного знання і ефективне застосування накопиченого практичного досвіду, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності, Міжнародний стратегічний менеджмент кореквізит: Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає вивчення: основи моделювання бізнес-процесів оцінювання показників експортно-імпортної діяльності, методології здійснення оцінювання митної та експортно-імпортної діяльності, організаційне моделювання та управління бізнес-процесами митної та експортно-імпортної діяльності, сутнісну характеристику оцінювання митної діяльності, загальна методологія оцінювання митної діяльності.
Опис: Вступ. Маркетингові дослідження міжнародних ринків . Сутність і практика організації маркетингових досліджень (МД) Структура і процес маркетингового дослідження міжнародних ринків. Методи збору маркетингової інформації. Формування вибірок і статистична оцінка результатів вибіркових спостережень для міжнародних ринків. Вимірювання і шкалювання у МД міжнародних ринків. Збір, підготовка і аналіз даних МД міжнародних ринків. Підготовка звіту про результати МД міжнародних ринків і його презентація. Дослідження міжнародного ринку, конкурентного середовища і споживачів. Дослідження фірми, попиту та прогнозування збуту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та підсумковий контроль: поточний контроль за виконанням індивідуального завдання, підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (залік - 100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання і захист курсового проекту студент отримує 100 балів. Виконання курсового проекту - 50 балів, захист курсового проекту 50 балів. Бали можуть знижуватись за: - невідповідність оформлення роботи вимогам, вказаних у методичних вказівках – 2-5 балів; - неточність, помилки у розрахунках – 10 балів; - не виконані всі завдання, передбачені змістом роботи – 5-10 балів. Не повна відповідь на питання захисту курсового проекту - 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Thaher, Y.A.Y., Jaaron, A.A.M. The impact of sustainability strategic planning and management on the organizational sustainable performance: A developing-country perspective Journal of Environmental Management 305,114381 2. Luo, Ya., Zheng, Q., Jayaraman, V. (2010). Managing Business Process Outsourcing. Organizational Dynamics, 39(3), pp. 205-217. DOI: 10.1016/j.orgdyn.2010.03.005 3. Malyarets, L. (2021). Diagnostics of Efficiency of an Enterprise's Export-import Activity. Montenegrin journal of economics, 17(1), pp. 71-83. DOI: 10.14254/1800-5845/2021.17-1.5 4. Pyroh O., Prokopenko M., Chernobay L., Kovalenko R., Papizh Y., Syta Y. Management of business processes and export-import activity of industrial enterprises in the digital economy [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No. 5. 5. Nazarova К, Zaremba O., Nezhyva M., Hordopolov V., Harbar V., Gorovyj V. Business Analysis and Audit of Foreign Economic Activity of the Enterprise. Estudios de Economia Aplicada. Vol. 39 No. 5 (2021): Special Issue: Innovation in the Economy and Society of the Digital Age 6. Bala O., Mihus I., Koval Y., Laptev S., Kopytko M. Monitoring the state anti-crisis management of economic security of the Ukraine banking institutions // Business: Theory and Practice. – 2020. – Vol. 21, No 2. – P. 804–812. 7. Маркетингові дослідження з використанням SPSS: навч. посіб. / [В. Т. Лозинський, С. В. Леонова, Н. В. Гайванович та ін.]. – Львів: «ГАЛИЧ-ПРЕС», 2020. 282 с. 8. Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с. 9. Квятко Т.М. та ін. Маркетингові дослідження: навч. посібник. Харків: ХНТУСГ, 2020. 163 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).