Психодіагностика персоналу організації

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.02.E.095
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Доктор психологічних наук, професор Хазратова Нігора Вікторівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ПРН 1 Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. ПРН 2 Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань. ПРН 3 Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань. ПРН 4 Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел. ПРН 5 Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги. ПРН 6 Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, дотримуватися процедури дослідження. ПРН 7 Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки. ПРН 8 Презентувати результати власних досліджень усно / письмово для фахівців і нефахівців. ПРН 9 Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання. ПРН 10 Демонструвати знання та розуміння соціальної психології людських спільнот, основ їх формування, розвитку й функціонування, життєдіяльності, а також соціально-психологічних явищ, котрі мають місце в суспільстві. ПРН 2.5. Здатність використовувати психодіагностичний інструментарій у роботі з персоналом організації для вибору якісної та ефективної кадрової політики. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. АіВ 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Загальна психологія, • Вікова психологія, • Психологія особистості, • Соціальна психологія.
Короткий зміст навчальної програми: Методи професійного відбору та профорієнтації. Форми та принципи профорієнтаційної роботи.Організаційні основи професійного відбору. Професійно важливі якості особистості в системі профвідбору. Психологічний аналіз діяльності та професійні вимоги до особистості. Психодіагностичні методи і прогноз діяльності в системі професійного відбору. Психологічна характеристика методів обстеження професійної придатності людини Прогнозування кар'єри.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, експрес-тестування, якість виконання письмових практичних завдань; • підсумковий контроль: на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.
Рекомендована література: 1. Корольчук М.С. Психофізіологія діяльності. – К.: Ніка-Центр, 2004. – 310 с. 2. Корольчук М.С., Крайнюк В.М., Косенко А.Ф., Кочергіна Т.І. Психологічне забезпечення психічного і фізичного здоров'я: Навчальний посібник / За заг. ред. M.X. Корольчука. – К.: ІН-КОС, 2002. – 272 с. 3. Макаренко Н.В. Теоретические основы профессионального психологического отбора воен-ных специалистов. – К.: МОУ, 1996. – 336 с. 4. Макаренко Н.В. Психофизиологический отбор военных операторов. – К.: МОУ,1997. – 560 с. 5. Психологическое сопровождение выбора профессии. Научно-методическое пособие / Под ред. Л.М. Митиной. – М.: Флинт, 1998.